Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 19 Guests are viewing this topic.

Ionut

Nici vorba, in 2019 il pensionam pe Stefan01.
Excelent reportaj, ca de obicei, este un efort deosebit sa explici fiecare zona! :cheers:

rocklee

pentru FANE un +1 si un pahar de... :cheers:

din ce vad din poze ...sincer numi place ce vad ...si nici nu imi place cum lucreaza ...sau ochiul meu este prea critic....

alecu26

Sa vedem vestile rele de pe lotul 2:

- inca nu se vede nici un semn ca ar fi venit structurile metalice de la podul peste Mures. Acolo suprastructura trebuia deja inceputa de cateva luni, si venit in paralel cu ce se facea la infrastructura. Deci vreo 12 luni acolo inca mai este de lucru.

- al doilea pod peste Mures se chinuie cu iesitul de pamant. Deci inca vreo 18 luni acolo, ca se va suprapune peste 2 ierni.

- scandalurile deja regulate cu bani neplatiti de Euroconstruct nu sunt vesti bune.

- inca nu se vede nici o zona in care ar fi aproape de a pune asfalt. Ar fi fost bine ca multe din zonele muncite cu greu in vara asta mai secetoasa sa fie protejate cu asfalt peste iarna.

Vestile bune: Sunt multe structuri, chiar daca mici, cu grinzi pe ele, si cvasifinalizate. Macar asa, vom vedea pe cativa kilometri, ca se poate ajunge ""la gata'" cu autostrada.

Lot 1: Pizzaroti baga viteza. Daca inchid si finalizeaza multe zone, ar avea atunci toate fortele pentru nodul Sebes când se vor apuca de el.

O filmare din drona sau avion ne va lamuri mai mult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

Iceman

Stefan01........ :thumbsup:....Pacat ca Akktor se misca asa slab...

horatiu.cosma

#8149
^^
@alecu26, din ce văd eu în poze, vestea bună pe care ai adus-o în discuție (multe structuri cu grinzile pe ele, cvasifinalizate) nu prea ține. Din vreo 20+ de structuri câte are Aktor pe lot, doar 2 au grinzile așezate și o a treia e în așteptarea lor, grinzile fiind la fața locului. Chiar dacă prin iulie/august părea că a crescut puțin mobilizarea pe lot, din ce văd eu în poze, Aktor a tras din nou frâna de mână. Mi se pare incredibil că în zona zidurilor de sprijin din capătul lotului la limita cu lotul 1, ziduri ce imediat împlinesc 2 ani, terasamentul nu are mai mult de 20-30 de cm înălțime. În general pe aproape tot lotul sunt la 30-40 de cm cu terasamentul, am impresia că pur și simplu nu sunt capabili să iasă din pământ cu el. Îmi vine în minte postarea cuiva pe forum pe la începutul lui iunie, probabil un Aktor-ist, care spunea că in 3 luni se va ajunge pe la 70% cu terasamentele  :).

Plus că nici la structuri nu se mai vede vreun avans considerabil. La toate supratraversările peste autostradă m-am cam săturat să văd aceleași imagini cu 2 pile simpliste ieșite din pământ și atât (0 rigle, 0 grinzi, 0 umplutură la rampe). La structurile mari (podurile peste Mureș și peste CF) pare că bat pasul pe loc. La traversările peste DN-uri de la Oiejdea și Teiuș pozele cu acele culei fără grinzi par deja trase la indigo de un an încoace. În ceea ce privește săpăturile din dealurile de la Sâncrai-Rădești și Oiejdea, am impresia că Aktor îi așteaptă pe UMB-iști să vină să le arate cum se sapă un delușor  :D.

Prin vara anului trecut îi auzeam pe șefi spunând că până la finalul anului (2016) vor ajunge la balast stabilizat. Imediat se termină 2017 și ei încă nu se apropie cu vreun sector de balast stabilizat. Aceiași șefi îi spuneau lui Cuc acum cateva săptămâni în cadrul unei vizite oficiale pe șantier faptul că lotul va fi gata în primăvara lui 2018  :lol:.

Însumând toate cele de mai sus, stau și mă tot întreb: Aktor e firmă privată sau e companie de stat, că la cum se comportă, pare un frate geamăn al CNAIR-ului, dar pe partea de execuție.

alin_simeriaveche

Foarte bine punctat Horațiu. Chiar am vrut aseară să spun că sunt extrem de dezamăgit de prestația Aktor, după o vară frumoasă
2019 mi se pare extrem de optimist

pbh

Da, se pare ca Aktor joaca in alta piesa. Ce ar fi facut daca juca pe bune in trilogia Comarnic-Brasov?
Problema este ca firmele implicate dau termene ciudate desi ei stiu cel mai bine in cat timp pot finaliza obiectivele, cu avize sau fara , nu conteaza.
Indiferent ce cuc sau alta pasare le canta oda rezilierii, normal ar fi sa spuna pe sleau care sunt problemele ( cu avize, cu oxigenatii din CNAIR etc) si care sunt termenele realiste -ar avea si acoperire in cazul unei initiative heirupiste de reziliere.
Toate firmele sunt in aceasta galeata, chiar si UMB din pacate, iar cucul zboara linistit pentru ca a auzit ce vroia sa auda.
Totusi la ultimul interviu LD3 nu mai apare ca finalizat in 2017! 

alexV

Aktor e la 34% conform raportului CNAIR din iulie. Adica o treime. Facuta in 1,5 ani.
Ce trist ca in ritmu asta nu deschid nici in 2018...

dr4qul4

Pe lotul Aktor mai avem vreo problema legata de AC, AM sau PT aprobat? Eu unul nu-mi amintesc de vreo astfel de problema pe lotul asta.
Ba mai mult, parca nici la relocari de utilitati nu au stat ca altii.
Si tot degeaba
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Europiu

^Nu, din cate stiu eu si ce am reusit sa "scormonesc" pe thread. Ar trebui, in mod normal, sa bage tare (bun, cu scuzele valabile pentru zonele afectate de panza freatica).
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

voicul

Si eu stiu ca e de mult timp lot cu AC.
Cat de izvoare ... nu stiu ce scuza mai au, ca nu e ca le-au descoperit ieri. Tot de ceva vreme stiu de ele, tot de ceva vreme nu fac nimic.

Ionut

Au AC peste tot. Iata pozitia API de aseara.
Like/share. :)




API @ Facebook

Ieri, un membru al comunității noastre a realizat un fotoreportaj complet pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, constructor Aktor. Deși au trecut mai bine de 2 ani de la prima autorizație de construire și aproape 18 luni de la cea de-a doua, acest contract cu o durată de execuție de 18 luni este departe de finalizare.

Pe cea mai mare parte a tronsonului terasamentele sunt într-un stadiu incipient. Structurile majore, precum podurile peste Mureș sau supratraversarea drumurilor naționale și a magistralei de cale ferată Cluj-Teiuș, stagnează sau în cel mai bun caz avansează într-un ritm dezamăgitor. Pasajele peste autostradă ale diferitelor drumuri sunt în același stadiu de luni de zile și, în general, progresul este insuficient, mai ales considerând că în ultimele luni vremea a permis un ritm de execuție ridicat.

Facem un nou apel către constructor să se apuce de treabă într-un mod mult mai serios decât o face acum. Această secțiune de autostradă este cea mai lungă dintre toate cele 4 de pe A10 (are 24,25 km) și prezintă multe lucrări cu un grad de dificultate ridicată. În opinia noastră, în ritmul actual, finalizarea lotului până la finalul anului 2019 este tot mai greu de atins.

În plus, solicităm CNAIR și MT, atât de prezenți și de vocali pe alte segmente de autostradă, să își aplece atenția și asupra proiectului în cauză, aplicând, dacă este cazul, prevederi contractuale care să motiveze constructorul să se achite de responsabilitățile asumate.

Ionut

Suntem preluati de Adevarul.

FOTO O alunecare de teren de pe traseul Autostrăzii Sebeş - Turda
pune în pericol finalizarea lucrărilor pe lotul 4

Teo

Sunteti citati de cate ori apare ceva din partea voastra. Din cate stiu eu, Unirea si Alba 24 nu mai fac materiale proprii cu referire la acest subiect.

Ionut

Tocmai am dat interviu telefonic la Digi24 Cluj (probabil apare si pe national) cu stadiul la A10 (toate loturile).

Din pacate unul din ultimele "articole" ale celor de la Unirea a fost un furt (au dat copy-paste cu pozitia API si cu fotografiile voastre). Au si incurcat informatiile... era vorba de Lugoj-Deva, nu de Sebes-Turda. In fine, o fi fost baut editorul. :)