Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

rocklee


rocklee

ferma din mijlocul nodului alba 1....


dr4qul4

"lumina" asta nu  de fapt Limba/Oarda?
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

rocklee

imagini cu ultima structura inainte de nodul 2 alba ...unde se termina si aventura mea pe lotul 1 sebes turda






terasamentul dintre ultima structura si nodul alba 1  :D... :)



aici se incheie fotoreportajul meu pentru voi ...bucurativa de ce se face ...iar eu si colegi mei vomfi cu  :yikes: :yikes: ochii pe ei  :thumbsup: :vroomvroom: :bye: :bye:

ROCKLEE...




rocklee

#6979
DIN INTAMPLARE    am intrat pana acolo pe  unde trece autostrada ...pe langa acele case ....ma mir si eu cum au putut sa bage autostrada pe acolo unde sunt numai case noi ..... >:( :(....

totusi mi se pare aberant so bagi pe acolo... >:(

http://imgur.com/a/ehB1U
http://imgur.com/a/4FavY

http://imgur.com/a/bhBr6
http://imgur.com/a/MxMnD

yetiman

Pana cand va publica CNAIR situatia lucrarilor, avem un update pe site la DRDP Cluj.
(pentru comparatie am sa pun cifrele din raportul din martie al CNAIR :) )

Lot 1, km 0+000 – 17+000
Stadiu fizic: 20.00% (01.04.2017) (CNAIR - 17.42%)

Lot 2, km 17+000-41+250
Stadiu fizic: 23.22% (01.04.2017) (CNAIR - 23.12%)

Lot 3, km 41+250 – 53+700
Stadiu fizic: 68.50% (01.04.2017) (CNAIR - 67.50%)

Lot 4, km 53+700-km 70+000
Stadiu fizic: 63.30% (01.04.2017) (CNAIR - 60.85%)
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

Granata06

Inca un record negativ in infrastructura: Doi ani de intarzieri pentru ca legatura dintre A10 Sebes - Turda si autostrada A1 inca nu are proiectul tehnic avizat


In noiembrie 2014 o asociere condusa de firma Impresa Pizzarotti semna un contract de 120 milioane de euro pentru proiectarea si executia Lotului 1 de 17 km a autostrazii A10 Sebes - Turda. Patru luni mai tarziu proiectul tehnic al autostrazii trebuia predat si avizat. Cu toate acestea, nici pana in ziua de azi, dupa 25 de luni - proiectul pentru sectiunea C - nodul rutier de la Sebes intre A10 si A1 Orastie - Sibiu - nu a primit avizul Companiei de Autostrazi. Motivele? In repetate randuri constructorul ar fi proiectat nodul ba cu unele structuri si poduri mai scurte, ba cu rampe de legatura ce au doar o singura banda pe sens, aspecte neacceptate de catre autoritatile de la drumuri.

Contractul pentru Lotul 1 din A10 Sebes - Turda a fost semnat in noiembrie 2014 cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Constructii SRL pentru suma de 541.739.137 lei , circa 120 mil. de euro. Valoarea cu care a castigat Impresa Pizzarotti licitatia (de pe locul 2) era de circa 85% din valoarea estimata de catre Compania de Drumuri.

Contractul prevedea patru luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie. Cu alte cuvinte, proiectarea trebuia terminata la inceput de 2015, iar tot lotul de autostrada ar fi trebuit , contractual, sa fie finalizat la final de 2016. Cu toate acestea, proiectarea uneia dintre sectiuni nu e avizata nici in ziua de azi.

Mai exact, este vorba de Sectiunea C, nodul rutier de la Sebes intre autostrada A10 Sebes - Turda si A1 Orastie - Sibiu, in zona DN1-Lancram.

Intarzierea uriasa acumulata vine pe fondul unor multiple neintelegeri intre constructor si Compania de Autostrazi, asta dupa ce asocierea italiana ar fi proiectat si reproiectat nodul rutier in divserse configuratii ce nu au putut primi girul autoritatilor, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale.

Proiecte tehnice "desenate" ba cu poduri mai scurte, ba cu rampe cu o singura banda pe sens

In 2015 asocierea condusa de firma Impresa Pizzarotti punea pe masa CNADNR-ului (asa cum inca se numea atunci Compania de Autostrazi) un proiect tehnic pentru nodul de la Sebes in care structurile si podurile erau "desenate" mai scurt fata de cerintele descrise in Studiul de Fezabilitate si caietul de sarcini. Miza antreprenorului era sa faca o serie de economii si simplificari fata de SF.

Sefii de la drumuri nu au acceptat modificarile si, dupa o serie de intalniri si contre in 2016, contructorul a renuntat si a acceptat sa proiecteze structurile si podurile asa precum era in documentatia de studiu.

Cu toate acestea, pe final de 2016, antreprenorul a revenit cu un nou proiect dar in care bretelele de legatura dintre cele doua autostrazi si drumul national DN1 ce trece in zona ar fi urmat sa fie realizate cu o singura banda pe sens, nu cu doua. Autoritatile nu au fost de acord, din nou, invocand printre altele si siguranta traficului care ar fi afectata in cazul unor bretele cu doar o banda pe sens.

De cealalta parte, antreprenorul s-a aparat spunand ca in oferta pe care a depus-o la licitatie nu a detaliat cate benzi vor urma sa aiba bretelele, iar constructia unor legaturi cu doua benzi pe sens ar insemna cheltuieli suplimentare de zeci de milioane de lei, potrivit surselor HotNews.ro.

In acelasi punct se afla proiectul si azi, la peste 25 de luni de la momentul in care proiectul tehnic al autostrazii trebuia sa fie gata.

"Proiectul Tehnic pentru Sectiunea C km 0+000 - km 0+300, inclusiv Nod rutier Sebes nu a fost avizat in cadrul CTE-CNAIR S.A, din cauza nerespectarii  de catre Antreprenor a Cerintelor Beneficiarului, in ceea ce priveste realizarea Nodului rutier Sebes", se arata intr-un raspuns al Companiei de Autostrazi transmis la solicitarea HotNews.ro.

Intarzierea nodului de la Sebes poate duce la inca un decalaj - o "gaura" intre restul autostrazii A10 pana la Turda si A1 Orastie - Sibiu

In momentul de fata, cu toate amanarile si intarzierile pe care intreg proiectul autostrazii A10 Sebes - Turda le-a cunoscut in ultimii doi ani, nerezolvarea rapida a situatiei nodului rutier de la Sebes ar putea duce la un decalaj serios intre restul autostrazii - ce are sanse sa fie gata spre finele anului 2018 - si legatura cu autostrada A1.

Practic, daca proiectul nodului de la Sebes nu va fi aprobat cat mai curand astfel incat constructorul sa treaca la treaba - exista riscul ca A10 Sebes - Turda sa nu poata fi legata de A1 Orastie - Sibiu si sa avem de-a face cu o noua "gaura" in retea, asemanator cu situatia de la A3 Gilau - Nadaselu sau cea de pe A1 Lugoj - Deva Lot 1, unde 10 km au zacut nefolositi timp de doi ani pentru ca autostrada se termina in camp, nefiind gata tronsonul urmator.

A10 Sebes - Turda (pe loturi)
A10 Sebes - Turda (pe loturi)
Foto: Hotnews
A10 Sebes - Turda, parte din reteaua TEN-T Core. Parlamentul European cere conexiuni fara discontinuitati

A10 Sebes - Turda face parte din reteaua centrala de transport europeana (TEN-T Core), eligibila pentru finantare europeana nerambursabila. La nivel european, reteaua TEN-T Core are ca tinta pentru finalizare anul 2030 si, in randul prioritatilor europene, proiectele de pe aceste trasee sunt puse in fata.

Intr-un raport publicat in 2016, Parlamentul European atrage atentia statelor membre ca unul din obiectivele retelei TEN-T este "de a elimina legaturile lipsa si blocajele, precum si de a asigura conexiuni fara discontinuitati pentru transportul pe distante lungi si transportul regional".

Totodata, Parlamentul European cerea statelor membre sa eficientizeze si sa simplifice procedurile de achizitii publice, sa elaboreze linii directoare privind PPP, sa asigure un cadru adecvat pentru ajutoarele de stat si sa simplifice procedurile de acordare a autorizatiilor, pentru a facilita implementarea proiectelor de transport.

A10 Sebes - Turda, Lotul

17 km - de la intrarea pe autostrada de la Sebes pana la Paraul Iovului (km 0+000 ¬ km 17+000)

Valoare: 541.739.137 lei
Stadiu: in lucru partial
Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Constructii SRL
Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014
Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016
Stadiu fizic (martie 2017):  17.42%
Stadiu financiar (martie 2017): 26.47%



Sursa:   http://www.hotnews.ro/stiri-esential-21708099-inca-record-negativ-infrastructura-doi-ani-intarzieri-pentru-legatura-dintre-a10-sebes-turda-autostrada-a1-inca-nu-are-proiectul-tehnic-avizat.htm

Daniel_I

#6982
Hotnews sunt obiectivi.Cu alte cuvinte, un proiect început prost din faza de licitație nu are cum să continue bine, nici să se termine repede. Pizzaroti se pare că nu vor sa facă nodul cum vrea CNAIR, dar nici CNAIR, NU a specificat din stadiul de licitație ce anume vrea. Proiectele care se nasc ambigue, cresc prost și se termină la fel. Aşa e in industrie, așa e in infrastructurã.
On The Road

alin_simeriaveche

Din ce vad in teren (am facut un drum Mures Simeria in weekend, nu am putut opri, eram cu toata familia dupa mine) Pizzaroti a inceput sa miste bine. Pe lotul 2 ii vad mai anemici. Sau poate asa se pare din cauza ca cea mai mare parte din traseu nu este vizibila din DN

Dominik

You're in Steelers Country

Teo

Raportez lucrări in zona Lukoil Lancram , pe lotul 1. Se excava la viitoarea deviere.
In câmpul cu maci se lucra la structura si e tot mai nivelat terasamentul.

marinul


elion

#6987
Lotul 2 podul Sâncrai







Spre DJ-107E





elion

Lotul 3 între DJ-107E şi valea Aiudului