Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

AkaManah

Intre Teius si Alba Iulia nu prea au de ce sa se grabeasca. Lotul 1 e cel mai departe de finalizare si mai au si ambele intrari in gospodarie.  Presimt ca o sa ma uit la L2 finalizat cu jind vreo doi ani (daca avem noroc!) in timp ce rulez in coloana cu 40 la ora pe DN1.

Bogdan_Cluj

#6571
Da, dar daca lotul 2 se misca "bine" se poate face o intelegere cu constructorul de la lotul 1 pt nodul de la iesire din Alba (Alba Nord), sa il predea mai repede si atunci se poate folosi A10 de la Alba Nord pana la Turda (in loc sa fie folosita doar de la Teius sau chiar Aiud pana la Turda). Este un improvement pe sectiunea catre Turda.

PS: eu sunt din Alba (mutat la Cluj acum 10 ani), cunosc foarte bine drumul, si orice "bypass" pe acea zona este binevenita. Cu cat se pot da in folosinta mai multe sectiuni/tronsoane cu atat mai bine.

Eurocopter

Asta este intentia cel putin declarativ si in CNAIR, sa se rezolve nodul Alba Iulia nord pentru a putea descarca cei 50 si ceva km de autostrada.

Sent from my F5321 using Tapatalk


gdo

Tinand cont ca pentru nodul de la Alba constructorul nu are inca AC-ul....si nici macar nu stim daca inca e depus PT-ul...desi e 1 martie in cateva zile, cred ca  suntem cu totii constienti de sansele de avea vreo sansa de finalizare pentru acest an a nodul Alba Nord.  Si ca probleme suplimentara zona Nodului are ceva probleme de satbilitate, expropieri suplimentare, deoarece sunt modificari fata de studiu... o groapa de gunoi in apropiere.... un parau...cu o albie colmatata.... problemele sunt multiple in aceasta zona....dar speranta moare ultima... poate totusi CNAIR ar trebui sa grabeasca obtinerea de autorizatii  si apoi sa presez constructorul pentru a finaliza acest obiectiv parte de lotul 1...

AkaManah

Sa speram ca aveti dreptate! Ma deprima naveta Aiud-Alba Iulia. 14 ani de mocait pe drum cu 50 la ora imi ajung. Pana acum la nodul Alba Iulia Nord nu au miscat nimic. S-au facut diagnoza si forajele. Nu stiu daca va fi nevoie si de sapaturi arheologice. Au de facut traversare peste DN1, de mutat linia electrica.

TibiV

Traversare peste DN1 și peste CF...

Experienţa arată că orice lucrare care implică CFR durează cel puțin dublu față de durata normală... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

Din cate stiu, noua solutie la  Alba Iulia Nord  propune ca DN1 sa supratraverseze A10 si sunt si ceva modificari in configuratia nodului.

Bogdan_Cluj

#6577
Varianta prezentata aici este cu supratraversare A10 peste DN1 si peste CFR. Ii drept ca e veche animatia, dar s-a schimbat ceva?

(secunda 50 in sus)


TibiV

A10 nu poate decât să supratraverseze CF.
Asa că ar fi o complicaţie inutilă să urci DN1 peste rampa autostrăzii...

Este mult mai logic să faci ca la A1 nod Ilia...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

S-a modificat semnificativ nodul Alba Iulia Nord in PT-ul aprobat. CF ramane la locul ei, A10 vine peste CF, si DN1 e relocat peste A10. Toate bretelele din randare sunt modificate in varianta aprobata.

ladposta

Un link sau o animatie catre PT-ul aprobat ar fi binevenit(a). Multumiri.


TibiV

Quote from: TibiV on February 21, 2017, 02:04:31 PM
A10 nu poate decât să supratraverseze CF.
Asa că ar fi o complicaţie inutilă să urci DN1 peste rampa autostrăzii...

Postarea lui Horatiu m-a trimis urgent in StreetView...
Nu va fi nici o rampa de coborare a autostrazii dupa ce supratraverseaza CF spre Teius, pentru ca de fapt acolo tot terenul este mult deasupra caii ferate.
Deci autostrada va avea doar rampa de urcare peste CF (venind de la Sebes), nu si de coborare caci nu are unde sa coboare, tebuie sa ramana "sus".

Imaginea de pe centura Alba, chiar de pe pasajul peste CF (sensul spre Teius) este destul de lamuritoare... https://goo.gl/maps/vJjqUrLj9sN2

Caz in care schimbarea pare logica... Ca sa supratraverseze DN1, toata structura de acolo ar fi trebuit sa fie mult mai inalta si mai lunga.

Costurile ar fi fost mult mai mari sa urci autostrada atat de mult...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

luc

#6583
In acea zona sunt 3 diferente de nivel: calea ferata este cea mai jos, intermediar este DN-ul iar Autostrada va ajunge pe deal, in stanga DN-ului cum vii dinspre Alba Iulia. Sper ca la aniversarea a 100 de ani de la Marea Unire sa fie gata. Teoretic se poate, practic daca se mai amana mult  obtinerea autorizatiilor devine imposibil, 2 noduri complicate nu sunt atacate in teren...

ovicor

Acolo e si o retea dublu - circuit de 110kv, fata de care trebuie sa asiguri gabarit. Cel mai probabil va fi necesara relocarea / inaltarea unor stalpi. Din cauza poluarii din zona, stalpii au izolatie imbunatatita (mai lunga), ceea ce aduc conductoarele mai aproape de sol.