Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 23 Guests are viewing this topic.

AkaManah

Quote from: bogdix on May 11, 2016, 09:18:18 PM
Autorizatia de construire autorizeaza executia lucrarilor permanente.
Lucrarile preliminare (deminare, arheologie, drumuri de acces, platforme) nu au nevoie de AC.

Arheologii nu pot sapa fara autorizatie eliberata de Bucuresti. Si-ar pierde licenta in caz contrar.

adiarc

Quote from: ddfab on May 12, 2016, 09:30:27 AM
actor & euroconstruct sunt mult mai activi in zona inceputa a lotului 2.
zidurile de sprijin avanseaza vazand cu ochii, au reinceput lucrul la ziduri in zona de inceput a lotului, spre alba.
se pregatesc si de sapaturi , in spatele zidurilor din zona santimbru fabrici.
zidul de sprijin din debleul de la santimbru este destul de avansat,( s-au turnat betoane multe)
la pilonul traversarii din curba oiejdea, partea dreapta, au turnat radierul, in groapa.
au relocat o foreza in spate la transavia, pe malul paraului galda, probabil la cel de al doilea picior al podului peste acea vale.
din spatele albalact, continua cu decopertarile spre teius.

confirm...au reanceput cu mai mult elan la zona deja atacata,desi e noroi peste tot

in curba la Oiejdea











"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

lotul 2 ramane singurul datator de speranta....in rest bate vantul....nici picior de constructor pe lotul 1 sau 3

intre Alba Iulia si Drambar,pe muntii de pamant rezultati din decopertare au inceput sa creasca buruieni







parca si zecile de grinzi prin radacini



iar in organizarea Pizzariotti-Pomponio e liniste si pace




"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

adiarc

pe lotul 3 ,intre Sancrai si Ciumbrud,doar o pancarta anunta ca va trece cand pe aici A10....in rest nici gropile arheologice nu se mai vad,in zona



iar intre Ciumbrud si Aiud ,acelasi stadiu al lucrarilor ca anul trecut si nici tipenie de muncitor











si in sens invers









atat pt moment
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AkaManah

Am vorbit aseara cu un subcontractor de pe L2. Mi-a spus ca, cel mai devreme, in doua saptamani ii vor intra camioanele pe lot. Pe mine ma uimeste calmul celor de la Aktor in conditiile in care au un lot lung si se concentreaza pe doar cativa km. In zona Transavia-Radesti vor avea de furca serios cu stratul freatic care este foarte aproape de suprafata. In unele locuri in care s-au dat sectiuni preliminare de catre arheologi apa a aparut la mai putin de 1 metru.

marinul

Pe L2 era cea mai buna mobilizare ieri. L1 si L3 pauza si L4 destul de slabut, dar multe utilaje in zona

TibiV

http://cnadnr.ro/docs/comunicate/1_Comunicat%20CNADNR%20SA%2013%2005%202016%20decizie%20de%20expropriere.pdf

Quote
Comunicat de presă
13.05.2016

      Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunță că a fost emisă Decizia de
expropriere cu nr. 396/12.05.2016 pentru imobilele proprietate privată situate pe amplasamentul
suplimentar al obiectivului de investiții Autostrada Sebeș-Turda, Lot 4
, conform Anexei nr. 2 la
Hotărârea de Guvern nr. 762/2015, care face parte din Decizia de expropriere.

    De asemenea, precizăm că în data de 12 mai 2016, a fost emisă și Notificarea intenției de expropriere
aferentă obiectivului de investiție Modernizare Centura București A1 - DN 7 și DN 2 - A2, în
conformitate cu art. 8 alin 1 din Legea nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate
publică, necesară realizării unor obiective de interes național, județean și local, cu modificările și
completările ulterioare.

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Cozak

Cateva poze zona Santimbruu catre Alba Iulia, azi 15.05.



































bacovia

Sambata 14 Mai, venind spre Cluj, lot PORR, parca am vazut asfalt in zona depozitului Kaufland.

Horațiu 87

Când va fi gata A10, autostrada de legătură între Sibiu-Nădlac de Brașov-Borș

Două din cele patru loturi ale autostrăzii Sebeș Turda, în prezent fără autorizație de construire și definitivate în proporție de aproximativ 40%, vor fi deschise traficului în primăvara anului viitor.

La puțin timp după ce Digi24.ro a informat că CNADNR – Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România are lucrări cifrate la 400 milioane lei la autostrăzi pentru care nu există autorizații de construire (AC), Cătălin Drulă, consilier pe probleme de infrastructură de transport al premierului Dacian Cioloș a oferit informații asupra situației. Nu printr-un comunicat de presă al CNADNR sau al Ministerului Transporturilor, cum ar fi normal, ci într-o postare apărută pe situl contributors.ro.

Absența AC este o situație care se va soluționa la finele lunii mai, potrivit consilierului menționat. Cel puțin în cazul AC pentru loturile 3 și 4 din autostrada A10 Sebeș – Turda care conectează A1 (Sibiu-Nădlac) de A3 (Brașov -Borș).

Digi24.ro a arătat zilele trecute că există nu mai puțin de 11 contracte, cu o valoare totală de 400 de milioane de lei, valori fără TVA, fără AC. Pe lângă Timișoara Lugoj, mai este cazul loturilor 2,3 și 4 din Lugoj-Deva, toate cele patru loturi din autostrada Sebeș Turda, reabilitarea podului de peste Dunăre de la Giurgiu sau a DN 14 Sibiu-Mediaș-Sighișoara.

Revenind, consilierul premierului spune că "s-a creionat și un calendar care trebuia să rezulte în deblocarea contractelor Sebeș-Turda lot 3 și 4 pînă la sfîrșitul lunii mai. Asta ar însemna că contractele ar putea fi aproape finalizate la sfîrșitul anului (probabil date în circulație înprimăvara viitoare)".

O situație oficială prezentată la finele anului trecut arăta că cele două loturi care în mod normal trebuiau terminate în luna martie 2016, ar fi defintivate în proporție de aproximativ 40%. Mai gravă este situația loturilor 1 și 2 care la finele anului trecut se aflau într-o fază de 7-11% chiar dacă contractual ele trebuie terminat până în luna octombrie 2016

Cât privește blocajul în care se găsesc majoritatea autostrăzilor aflate în construcție în România, Cătălin Drulă afirmă că absența autorizațiilor de construire este cauzată de factori "pozitivi", precum "absorbția fondurilor europene" dar și "negativi", spre exemplu "presiunile politice și subestimarea timpului necesar pentru a obține avizele care mai lipseau".

El minimalizează importanța autorizațiilor de construire, spaima oricărui român care vrea să construiască o casă. Potrivit lui, "documentele care mai lipseau pentru autorizație, în mare, nu erau cele fundamentale, ci cele mai degrabă de natură birocratică" și "autorizația de construire nu reprezintă sub nicio formă un certificat de calitate pentru lucrările deja executate". Blocajele "în administrația românească se rezolvă... de fapt, nu se rezolvă. Nu se "bagă" nimeni. E cu "scandal". N-are rost să te complici. Mai bine, se abandonează proiectele, se pierd banii europeni, se reziliază contractele și se fac reclamații la DNA și DLAF, ca să fie cercul complet. În timpul ăsta noi pe autostrăzi tot nu mergem, politicienii (care au creat problema) deplîng incompetența tehnocraților", afirmă el.

Dar Cătălin Drulă, de profesie iniginer IT, nu spune nimic despre cauzele care duc la astfel de blocaje, de managementul prost, după ureche, prin care acestea sunt gestionate și, mai ales, despre absența oricărei expertize competente privind managementul proiectelor la nivelul CNADNR. Spre exemplu, de ani de zile pentru a construi o autostradă, CNADNR alege aleatoriu între două proceduri de derulare a proiectelor total diferite, anume FIDIC galben și FIDIC roșu fără a ști prea bine de ce alege o procedură sau alta, de la caz la caz.

Consilierul lui Dacian Cioloș lasă să se înțeleagă că prezentarea de către constructorii italieni spre decontare a unor facturi de albire a dinților sau ședințe de masaj nu este o dovadă a batjocurii privind cheltuirea banilor publici, ci că ar fi parte a unui "război (în care se - n.red.) servesc mici șopârle presei care devin știri de can-can "albirea dinților". "Viața merge înainte", concluzionează consilierul premierului într-o postare disponibilă pe facebook

http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/Economie/Stiri/Cand+va+fi+gata+A10+autostrada+de+legatura+intre+Sibiu-Nadlac+de

cutter

E un articol tendențios, construit pe metoda citării selective, scoaterii din context, trunchierii citatelor, etc. Se poate observa cu ușurință comparînd cu postarea mea originală: https://www.facebook.com/catalin.drula/posts/1200949269946044

AkaManah

#5036
Vesti bune pe lotul 2. In zona Leorint-Radesti-Sancrai au adus camioane, utilaje grele.  Am vazut ca au facut deja un drum tehnologic intre Radesti si Sincrai si lucreaza la altul care iese in DJ.

alecu26

Quote from: Cozak on May 15, 2016, 09:38:17 PM






Ce avem noi aici???!!

Gauri pentru ancoraje. Asta proiectant: si-a pus la pantaloni:

bretele (zidul din amonte, de debleu)
curea (zidul din aval, de rambelu)
ii tine si cu mana (piloti forati sub ziduri)
o sfoara groasa ca sa fie sigur daca se rupe cureaua (ancorajele dintre ziduri).

Sau pe scurt....ca sa parafrazez un proverb romanesc: s-a fript italianul cu supa, grecul sufla si in iaurt.

Ce e inervant e ca Pizzarotti nu-si asuma contractul si licitatia castigate oricum de pe un loc confortabila (aviz la nou lege a achizitiilor publice unde se spera ca se poate evita pretul cel mai mic, in speranta cresterii calitatii, a evitarii întârzierilor si a claimurilor) si tot umbla cu fofarlica. DA, o fi acel deal instabila...dar ECCE SOLUTIA (sau cum se zice in latina la solutie).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

gdo

Veste minunata AkaManah, dar nu te credem fara poze :)