Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

florin74

Rezerve ar trebui sa aiba, ca la mixturi asfaltice s-a cam prabusit pretul in ultimul an, oricum e mult sub cel din perioada in care s-a licitat. Cam asta ar fi norocul constructurilor, dar ar trebui sa se grabeasca, ca poate la anul cine stie ce preturi o sa fie.

ddfab

da. toate zidurile de sprijin de pe lotul 2 au la baza piloti forati.din ce-mi aduc aminte, armaturile introduce in gropile forate au fost de min. 6 m.
bravo lor ca executa asa ceva. dealtfel, pe acest lot este singura zona de acest fel( cu deal). dupa curba de la oiejdea, lotul este perfet plan.

alecu26

chiar prabusit...nu as zice. Pretul scazut la petrol a dus la un pret scazut la bitum, dar asta e o fractiune in pretul final al asfaltului. Cumva ca la pretul benzinei.

In plus, sa nu uitam ca avem indici de escaladare e preturilor, care pot fi si negativi...si daca variatia pretului la bitum a fost prinsa si de INS, poate vedem si noi un contract cu pret final mai mic decat cel de semnare. (ca si combustibilul care pe santier chiar are impact mare...a scazut ca pret).
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

@alecu
Asta doar dacă inficele de la bitum şi cel de la cimbustibili sunt cei corecți.

adiarc

Oare cat mai durează sa se analizeze PT depuse de constructor pt nodurile de pe lotul 1 ?E deja exasperant sa pierzi 1 an si jumătate pe diverse analize....nici daca era Eurotunelul...!!!
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

driver_x

#4985
^^
Nu stiu exact cat e ponderea indicelui produselor petroliere in calculul indicelui de actualizare contractele de la A10, poate are cineva tabelul de indici si putem face un calcul... insa la ce scadere a inregistrat pretul petrolului de la semnarea contractelor si pana acum, mai mult ca sigur ca pretul final a fost ajustat in jos. De fapt nu doar bitumul trage pretul contractului in jos, e vre-un material care s-a scumpit intre timp? Escalation parca e obligatoriu sa se faca la fiecare IPC, deci constructorul nu prea castiga din scaderea preturilor la materialele de constructii...

bogdix

#4986
@cfdp @alecu26
Motivele pe care le invocati voi pentru alegerea solutiilor de sprijinire a rambleului sunt amuzante (evitarea relocarilor, evitarea exproprierilor, scurtarea podetelor). Or fi Aktor astia constructorul ideal si eu nu ii iau in serios. Dar cine a vazut autostrada cocotata peste un zid de 5 metri pe kilometri intregi ? Nu mai stiu sa faca constructorii o umplutura numai daca e intre 2 ziduri de beton ?
De ce n-au facut-o pe viaduct ??

@florin74
Rezervele despre care vorbesti tu nu exista. In contractele astea, datorita formulelor de actualizare, daca pretul la materialele principale (ciment, otel, combustibil, bitum) sau al manoperei sau al constructiilor metalice variaza, asa variaza si indicele de actualizare. Pe romaneste, daca scade mult pretul la combustibili, indicele va fi sub 1 si asta inseamna ca valoarea unui CIP va fi mai mica decat valoarea calculata conform ofertei.

Inside intel: Cam din 2015, pe la mijlocul anului, indicele de actualizare e sub 1 cu formulele acestea. Dar, unii Antreprenori au gasit greseli (indicele din contract nu e cel potrivit).

@driver_x
formula de calcul este in documentatia de licitatie de pe siteul CNADNR http://www.cnadnr.ro/proiect_pcd.php?id=606, puteti descarca clarificarea nr. 9 si acolo veti gasi formula pentru fiecare lot (este aceeasi).
Coeficientul pentru bitum e 0,1, iar pentru combustibili e 0,15. Dar indicele pentru combustibili este gresit si ce-i mai fain e ca nu se poate schimba fiindca s-ar schimba cerintele de la licitatie :D

alecu26

Dacă nu l-au contestat la licitație. ...ăsta e.
Acum vb de rambleu și profile mixte. Ce spui de cel de la Șoimus? Va fi distracție maxima vreun an de zile pentru UMB.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Intreaba-ma pe celalat topic, ca iarasi va interveni "monarch"-ul :)

alecu26

Faptul ca au făcu și piloți forați la baza e semn ca ceva nu e în regula acolo. E important de văzut care e culoarul de expropriere acolo.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

yetiman

#4990
Au aparut cifrele CNADNR din raportul lunii mai. Cu rosu, observatiile din raport.

1. Lot 1 Fizic: 12.55% (aprilie 12.27%) Financiar: 20.02%
1) Lipsa Autorizație de Construire pentru sectiunea A
2) Finalizare proiectare pentru Sectiunile B (km 14+000- km 17+000) si C (km 0+000-km 0+300) si Nod rutier Sebes


2. Lot 2 Fizic:  8.58% (aprilie 8.30%) Financiar: 18.40%
In data de 05.04.2016 a fost obtinuta Autorizatia de Construire nr.7 pentru Sectorul 2 (a): km 22+500 - km 25+300;
(b) km 26+100 - km 35+000; Sector 3: km 35+000 - km 41+250.


3. Lot 3 Fizic: 48.68% (aprilie 48.68%) Financiar: 22.20%
1)Intrarea in legalitate in ceea ce priveste executarea lucrarilor fara autorizatie de construire si plata acestora
2) Coexistenta intre autostrada si morminte familiale
3) Lipsa Autorizație de Construire


4. Lot 4 Fizic:  47.00% (aprilie 46.13%)Financiar: 39.34%
1) Obtinerea Autorizatie de Construire pentru zonele excluse de la autorizare din cauza lipsei scoaterii din circuitul
agricol (zona Miraslau), lipsei Avizelor de amplasament favorabile si zona lacului Stejaris pentru care a fost necesara
revizuirea Acordului de Mediu.
2) Obtinerea Autorizatie de Construire pentru suprafetele de teren suplimentare
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

bogdix

@alecu26
Din experienta, mie unul, mi se pare destul de la indemana unui Antreprenor, ca pe un FIDIC Galben cum e ST, sa claim-uiesti pe "erori in cerintele Beneficiarului", care au la baza un SF pentru un drum expres, transformat peste noapte intr-o autostrada...

alecu26

Nu sa eliminat clauza? În plus la aia ați termen limita de 60 de zile de la ceva...parcă data de începere.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

bogdix

Nu s-a eliminat.
Iar despre termen, exista posibilitatea sa faci claim-ul pana faci PT-ul, adica pana ai investigatiile de teren complete facute de tine (90 de zile conform contract) + 28 de zile (conform subclauzei 20.1 - revendicari).

marinul

nu este subevaluata situatia fizica a  lotului 4? din poze dupa ochiul meu de nespecialist zic ca e peste 50%