Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

Ionut

QuoteCe nu se recepţionează până la 31 decembrie 2015 nu se facturează bani europeni. Trebuie terminat Coridorul IV Sebeş-Turda

Fals. De fapt, teoretic e adevarat, insa practic e fals. Teoretic da, fiind fonduri pe exercitiul ASTA (pana in 2013 inclusiv - de-aia s-au grabit sa si anunte constructorii), atunci trebuie sa termini pana in 2015 sau ce nu termini faci de la buget. DAR. Asa cum s-a intamplat pe fondurile ex-ISPA alocate pe A1 Deva-Orastie, la fel Comisia va da o derogare si pentru Sebes-Turda, mai ales daca intr-adevar sunt motive: alunecari gen Aciliu sau cine stie ce altceva. Comisia (CE - Comisia Europeana, "Guvernul" European) nu e proasta sa ia painea de la gura firmelor europene!

Evident, toata lumea pune presiune pe toata lumea ca sa se termine in 2015. Dar la fel, toata lumea (cu cap pe umeri si minte sa gandeasca) stie ca acele fonduri se vor da pe mai departe. Sau se va lua din fondurile pe exercitiul 2014-20. Ideea e ca NU se va ajunge ca statul sa plateasca de la buget... decat daca suntem intr-adevar batuti in cap si nu stim deloc sa negociem. Totusi la capitolul diplomatie am stat mereu bine, exceptand problema Schengen unde lucrurile sunt chiar complicate.

Deci: nu se va termina Sebes-Turda in 2015. Teoretic, orice e posibil, insa practic este imposibil. Chiar si asa, banii vor veni din fonduri UE, ceea ce este intr-adevar extraordinar.

dorum

Suma primelor locuri e 391,6 mil Euro

Deci e grav, daca analizam vorbele lu' Sova:

2xSelina, ALTII si PA-CO...cum sa termine astia pana la sfarsit de 2015??????

florin74

Quote from: dorum on December 20, 2013, 02:44:49 PM
Suma primelor locuri e 391,6 mil Euro

Deci e grav, daca analizam vorbele lu' Sova:

2xSelina, ALTII si PA-CO...cum sa termine astia pana la sfarsit de 2015??????

O varianta cat de cat OK ar fi
IMPREGILLO
CORSAN
TIRRENA
PORR

Ionut

Sa stii ca Pa-Co nu e chiar de aruncat. Mi-a placut cum au lucrat la Pasajul Pipera-Barbu Vacarescu din Bucuresti. Au lucrat bine si au lucrat relativ repede, intarzierea a fost mica. Evident, autostrada e cu totul altceva. Pe A3 nu au lucrat rau, dar nici prea bine... iar Carena aia par OK.

Carena - http://www.carenacostruzioni.com/lang1/infrastructures.html
Vad ca se lauda ca sunt din 1902 (!) si au facut diverse:







Si Selina vad ca s-au bagat cu acel Corsan, nici de ei n-am auzit - http://www.isoluxcorsan.com/en/our-company/a-global-company/corsan-corviam.html

Dar vad ca si ai au ceva balls


Cel mai dubios mi se pare acel JV cu o sumedenie de participanti...
Acum na, sunt foarte curios... sa asteptam acordarea oficiala si apoi contestatiile...

florin74

#484
Tare mie ca multi din cei de dupa leaderul asocierii sunt mai mult pentru a indeplinii cerintele privind experienta, cifra de afaceri si sustinerea tehnica in faza de calificare.

Din cate imi aduc aminte, PA&CO nu au fost cei mai harnici pe A3, si aici e oricum e alta mancare de peste, mai ales la LOT4, care e un LOT 3 Sibiu Orastie de 2 ori mai complicat.

Sunt extrem de reticient de capacitatea acestor companii de a putea asigura o derulare optima a contractelor, atat d.p.d.v financiar, cat mai ales tehnic si logistic.

Ionut

Pa&Co, fara sa vreau sa le iau apararea, au lucrat bine pe Pasajul Barbu Vacarescu. S-au miscat chiar bine si lucrarea este de calitate. Repet, nu vreau sa le iau apararea, spun doar obiectiv ce am observat. Ah, pe A3 au o scuza ca acolo au fost bani de la buget... a fost complicat... aici sunt bani europeni si totusi Pa&Co par mai seriosi decat Romstrade... pana la proba contrarie, ce sa zic. :(

Eu sincer ma bucur ca sunt constructori romani... ce, noi suntem mai prosti? Important e sa fie patroni seriosi, sa aiba chef de treaba si sa fure meserie (nu banii!) de la inginerii straini. Nu zic bine, @bogdymol, @alecu26, @nenea_hartia? La urma urmei, trebuie si romanii sa inceapa de undeva, nu? Cheia este sa fie patronii seriosi... nu ca Nelu Iordache care a furat banii. :ohno: Sa ma opriti daca aberez.

florin74

#486
Cred ca totusi conteaza foarte mult experienta. Nu cred ca vreo firma romaneasca s-ar fi descurcat cum a reusit Astaldi sau Strabag (incadrare buget, solutii tehnice, timp executie, mobilizare). Eventual dupa ce executa vreo 4-5 sectoare de autostrada, dupa ce se dau cu capul de toti peretii, eventual cu vreo 4-5 expati cu experienta mai ales in project management si mai ales cand o sa vad ca aceste firme investind serios in pregatirea personalului, ca ii trimit pe afara sa vada diverse proiecte, noi tendinte, atunci o sa fiu mai increzator.

Ionut

Pai stai, din cate stiu eu trebuie ca liderul de proiect (sau de JV, ma rog) sa aiba nu-stiu-cati ingineri cu nu-stiu-cata experienta ca sa se califice. Este in caietul de sarcini asta. N-am zis sa lucreze singuri... evident ca n-au cum. Dar daca se "lipesc" pe langa firme cu experienta... putem si noi forma in timp ingineri si companii OK. Nu?

Ma rog, sa asteptam rezultatele finale. Apoi putem sa comentam in cunostinta de cauza. Asa pe ce zice doar Sova... sa nu ne stresam prea tare. :D

dr4qul4

Pa&Co s-au descurcat excelent la Pasajul Barbu Vacarescu. Nu a fost deloc o lucrare usoara, tineti cont ca traverseaza 2 bulevarde si in acea zona avem: metrou, tramvai, benzinarie, bloc de locuinte si turn de birouri lipite de pasaj + retele de termoficare.
Asadar cred ca se vor descurca onorabil cu un lot de autostrada.

Sper sa nu ia Selina 2 loturi ca nu stiu daca pt termina macar unul....
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

BoGDaN

Max Boegl - Astaldi
Tirena Scavi - Condotte
Strabag - Straco
si PORR.

Astia imi plac si au confirmat in Romania.

Insa presimt un circ mare cu contestatiile.  :rip:

Earthchild

Sper din tot sufletul ca CNADNR sa-i pese mai mult de calitatea lucrarilor decat de economiile realizate in urma ofertelor...

Quest

#491
Nu stiu daca s-a abordat deja subiectul, ar fi ptr A1, dar il pun totusi aici. Asa cum stim cu totii Dan Sova a fost ieri in platoul celor de la Adevarul, carora le-a acordat un interviu. Il puteti vedea aici : http://adevarul.ro/economie/stiri-economice/totul-despre-noile-autostrazi-ministrul-dan-Sova-adevarul-live-8_52b3fb05c7b855ff56dff908/index.html#

Ce m-a frapat pe mine este urmatoarea sa afirmatie :
"La tronsonul Sebeş-Turda s-au făcut economii considerabile. Studiile indicau o valoare de 900 mil. €, noi am scos-o la licitaţie cu 500 mil. € şi am atribuit-o cu 300 mil. €. Din economii se va face tronsonul Câmpia Turzii-Târgu Mureş." Ok, meritoriu. Pai si atunci intreb eu, de ce tot spunem ca A1 Sibiu - Pitesti ne-ar face 3 mld € (suma din studii) ? Din afirmatiile lui Dan Sova simt ca suma costului real nu va fi redusa doar datorita preturilor mai reduse la materiale fata de 2009, cit si a standardelor de cost introduse in 2010, ci si datorita negocierilor care aduc cu sine o noua scadere semnificativa. E ceva incorect in rationamentul meu ? Gradul de dificultate mult mai mare al acelei autostrazi fata de A10, sau ce ?
Common sense will get you far !

Sargon1806

Rationamentul este corect, iar gradul de dificultate se reflecta prin valoarea aproape tripla/km intre cele doua autostrazi. Dar e clar ca nu se vrea construirea acestei autostrazi deocamdata si aduc ca argument doua chestiuni:

1. Dan Sova a spus-o cu subiect si predicat - vrea o "palnie" in Brasov ca sa alimenteze Comarnic-Brasov cu trafic. Momentan Comarnic-Brasov ar fi o autostrada de weekend, el vrea sa o faca de 7 din 7.
2. Dan Sova a schimbat discursul cu privire la Pitesti-Sibiu. Am urmarit tot interviul si nici macar o data nu a facut referire la pretul mare al autostrazii. Nici de 3, nici de 4,5, nici de 6 miliarde, cat ajunsese la un moment dat, peste noapte. Poate si-au dat si ei seama ca povestea incepe sa crape, asa ca au dat-o pe CE care vrea foraje. Nu zic ca nu e adevarat. E foarte posibil ca dupa experientele de la Turdas, Sacel, Aciliu sa zica si ei "bai baieti... facem si noi un studiu ca lumea sau ne luam la misto?" In orice caz, ideea este ca discursul ministerial s-a schimbat. Eu din asta inteleg ca nu vor sa o faca, dar au gasit un motiv mai plauzibil.

In orice caz, intentiile guvernului vor fi clare pana in vara. Dan Sova a spus ca in ianuarie scoate la licitatie studiul de fezabilitate. Mai vorbim in februarie.

Hai sa continuam pe alt thread... A1 sau "Planuri si proiecte".

dorum

Vin si eu cu o rugaminte.... i-as ruga pe cunoscatorii lotului sa denumeasca loturile dupa localitatile apropiate, de inceput - sfarsit, pt a folosi de pe acum un limbaj comun (de exemplu, pt LG-Dev lot 1 am folosit ""Sanovita - Dumbrava"" si nu ""Chizatau - Traian Vuia"" sau ""Ghizela - DN68"")

Incep eu :

Lot 1 - Sebes - ....
Lot 2 -
Lot 3 -
Lot 4 - ..... - Turda


...discutia e deschisa pana stabilim de comun acord

bogdymol

Propunere:

Lot 1 - Sebes - Sântimbru (sau chiar Alba Iulia - nord)
Lot 2 - Sântimbru (Alba Iulia - nord) - Aiud
Lot 3 - Aiud - Inoc
Lot 4 - Inoc - Turda

Mie toate mi se par clare, cu exceptia Sântimbru vs. Alba Iulia-nord.

PS: puteti consulta harta de pe hotnews.ro
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele