News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

tom

Utilajele de pe ST3 se parcheaza in mare parte, se pare ca urmeaza o pauza pana soseste AC.

AkaManah

Quote from: tom on March 15, 2016, 09:12:54 AM
Utilajele de pe ST3 se parcheaza in mare parte, se pare ca urmeaza o pauza pana soseste AC.

Da. Se inchide santierul de astazi! Am aflat aseara de la unul dintre subcontractori.

horatiu.cosma

Bravo CNADNR. Nici nu a trecut mult de cand ati promis ca o sa dati AC-ul...

clau

Pana la urma toti promit dar nu fac nimic( politicieni sau tehnocrati)... Au avut 4 luni sa rezolve problemele vechi de 1 an pe ST... Exproprieri, circuit agricol, avize, acorduri si fara OUG trebuiau rezolvate intr-un an jumate... In loc sa inceapa sezonul in forta cu AC emis ... Constructorii trebuie sa se opreasca chiar cand trebuie sa inceapa... Si era vorba ca in lunile de iarna se ocupa de hartii... Daca nu se poate altfel trebuia sa emita acea OUG in ianuarie ca pana in martie sa fie AC... E strigator la cer deja... Doar incompetenti si indiferenti conduc iar cei ce vor sa faca ceva sunt marginalizati!

alecu26

Quote from: dragos76 on March 14, 2016, 11:30:49 PM
Păi nu chiar, că în partea de amonte îți trebuie și șanț. Deci ar fi ceva de genul

   _   /
  |_\/
/

Unde cu verde ar fi panta "naturală", restul construcția propriu zisă

Cateva chestiuni sa fim scientifically correct (accurate):

1. Se numeste autorizatie de construire,
2. semidebleu nu prea exista. sau semirambleu. Denumirea corect ar fi profil mixt. In sensul ca in intr-o parte (dpdv transversal autostrazii) ai debleu (sapatura) si in partea cealalta ai umplutura. este conform teoriei (dar practica ne arata cat de mult putem gresi) o proiectare ideala, intrucat miscarea de terasamente este minima si se produce pe loc....ce sapi intr-o parte pui imediat langa, nu mai este necesar sa muti pamantul sute de metri sau kilometri in lungul autostrazii.
Problema acestui profil mixt este ca poate fi foarte inselatoarea imaginea, daca te uiti doar in profilul longitudinal. Adica poate sa apara ca in ax ai un mic rambleu sau un mic debleu....adica parfum. Cazul extrem este ce i se intampla lui UMB la Soimus. Unii isi amintesc discutia si desenele de acu aproape 2 ani de pe forum.
Palaria jos pentru Aktor care nu pare a ultraoptimiza proiectul. nu doar ca fac zid de sprijin, ce il fac pe coloane forate, cu diamentru mare si care cred ca merg la adancime si ea destul de mare. Armarea zidului pare si ea serioasa. Probabil le e frica de acele dealuri si or fi semne de alunecari in subteran. (Se aude Pizzaroti?...care imediat au iesit in presa ca au si ei un deal de sapat si daca nu se ocoleste se va intampla ca la Aciliu si asta doar cu vreun kilometru mai in fata, practic in acelasi deal). Simplu si eficient...dar si un pic scump. Mai erau tot felul de alternative, chiar si in afara unor terasamente clasice.
In plus, aparent acele ziduri si piloti nu erau prevazuti la SF. Va primi oare Aktor bani suplimentari? Intrebare ironica.
La fel, palaria jos si pentru mobilizarea exploziva a lui Aktor din ultimile saptamani.

Atasez imagini din SF. Cu verde sunt terasamentele prevazute, si dupa cat sunt de intinse, nici vorba de ziduri masive.


3. Cu privire la parapeti, inca nu e sigur facut proiectul de siguranta circulatiei, dar ei vor respecta cam ce scrie in normativul din 2012, adica:

ceva foarte solid in aval, dar nu chiar la fel cu cele pentru poduri, iar in zona inspre debleu...se pot adopta doua solutii, in functie de santul care e in spate. se vede asta clar pe Orastie Sibiu lot 1 versus lot 2.

Drumurile noastre POATE;

horatiu.cosma

E cam lipsit de culturi agricole acest deal, deci probabil ca sunt ceva probleme de stabilitate. Astfel de situatii demonstreaza in modul cel mai transparent diferentele dintre constructori: practic cum spune si @alecu, in acelasi deal, Aktor-Euroconstruct au luat taurul de coarne si fac o treaba foarte buna, iar Pizarotti-Pomponio au cam intors posteriorul spre taur de vreun an de zile.

Nu cred ca trebuie sa ne gandim la Aciliu, nu se aseamana situatia. La Aciliu au taiat dealul in doua si au facut un sant adanc pe acolo. Aici se va lucra pe buza dealului, cu niste deblee mult mai mici.

alecu26

Nu vorbesc de Aciliu unde e marele debleu, ci in zonele de instabilitate dinspre sebes. Acolo autostrada e cam in coasta dealului....ca si aici. Dar sunt diferente clare intre cele doua....si abordarea lui Pizzaroti e evident fortata si se incerca o chestie emotionala.
Drumurile noastre POATE;

AkaManah

Eu am inteles de la colegi ca, pe zona unde lucreaza Aktor acum, la studiile geo a rezultat un strat consistent de nisip la o adancime nu prea mare. De asta cred ca nu intra mai mult in jos. Imi place cum lucreaza. As aprecia insa, sa curete DN de pietricele in zona unde ies de pe santier. Azi dimineata am luat una fix in mijlocul parbrizului. Sper sa nu avanseze.

Io

#4628
 :) Pe exact dealul ala au fost vii pina in anii '80. Bunicii mei aveau una. Toate viile au disparut prin 1995-1997.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cfdp

referitor la solutia lui AKTOR cu zidurile de rambleu, inainte de trecerea peste DN , cu solutia proiectata evita si relocarea unei bune portiuni de LEA care dupa experienta costa mult mai mult ca in evaluarile din SF.
  Fara sa mai calculam mc de terasamente cu taluze maxim 2:3(in functie de teren) si banchete la fiecare 5m, inierbari s.a.  (inclusiv intretinerea acestora in exploatare)
     BRAVO

alecu26

intradevar, metri cubi sunt foarte multi...deoarece in cazul in care panta naturala a versantului este aproximativ 1:2 sau 2:3...ai sanse sa nu prea te intalnesti cu ea daca nu faci ceva ziduri.

Dar de laudat solutia simpla si batatorita a zidului de sprijin bine ancorat in piloti forati. Se mai putea incerca un zid de pamant armat, sau de gabioane...dar nu au vrut sa riste.
Drumurile noastre POATE;

cfdp

Pamantul armat era OK mai ales pentru profil rambleu (sustinere din ambele parti a fatadei de blocheti, placi....)
dar cred ca este vorba si de stabilitatea generala a terasamentului , daca este un strat semnificativ de nisip la adancime mica
Calculul dupa EUROCOD in acest caz se face in "n" situatii.

alecu26

da, dar pamantul armat era mai migalos si posibil cu probleme de calitate. E totusi o structura foarte flexibila. De aceea ii admir ca au folosit the good old concrete.
Drumurile noastre POATE;

istvan78

Ei, poate a avut si CNADNR un merit... la momentul cand s-a aprobat PT-ul pentru acest sector, problemele de la Apoldu erau bine cunoscute. Cele doua locatii nu sunt atat de diferite, geo-morfologic vorbind, avem autostrada in coasta unor dealuri formate din depozite sedimentare recente.
Poate ca nu le-a aceeptat CNADNR alta solutie...

gdo

Miscare de trupe in organizarea de santier de la euroconstruct & Aktor cu 2 trailere au dus utilaje... are cineva informatii vine AC-ul? :)