News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

yetiman

Nu am noutati fata de cele postate de adiarc ieri.
Azi vremea era cam ploioasa, dar se lucreaza.
Pe scurt:
L4 - se lucreaza la poduri - in special la Dumbrava (manastire) si la viaductul de la Decea/Unirea se montau grinzile
Insa nimic la debleul de la Turda sau la terasamante. Doar putina miscare in zona Kaufland.
L3 - miscare destul de semnificativa in zona Decea (atat la podul peste DJ cat si la terasament.
Au inceput sa lucreze si cate ceva la relocarea DN in aceeasi zona. Nu la pod, dar la terasament.
L2 - la nodul teius nu s-a reinceput activitatea.

Cam atat pentru azi.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

Quote from: adiarc on February 09, 2016, 08:33:19 PM


Ce de stalpi pe aliniament. Sper sa se simplifice procesul de relocare si sa nu ii mai vedem in aceeasi pozitie si la anul pe vremea asta.

Europiu

Quote from: horatiu.cosma on February 10, 2016, 12:06:12 AM
Incap lejer. Oricum, speram sa nu fie folosita prea mult timp :).

Pai, stai un pic: nu prin gaurica aia de acolo va fi relocat DN-ul?
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

horatiu.cosma

Pai dupa ce o sa fie gata A10,3 & 4, "gaurica" aia nu va fi folosita prea des.

gdo

horatiu.cosma stalpi nu sunt pe aliniamentul autoastrazii, autostrada va trece mai sus, aproximativ in zona de coama a dealului... se lucreaza  la zidurile de sprijin acum..dar inspre Santimbru

rocklee

#4371
m-am tot gandit  :zen:....si m-am tot gandit fratilor ...la cei care ''colindati '' aceste ''meleaguri'' [santiere ] ....sa va iau ''painea de la gura '' :) ...si sa ma bag si eu in seama pe aici .... 8)
in drum spre cluj ...imediat dupa alba iulia pe o vrem ploioasa si rece ....am  vazut aceste foreze ...nu stiu ce lot este...se pare ca era lotul doi ...




euroconstruct era la datorie  :D






UPSSS :o :-[ ...ACASTA MIA SCAPAT ...SCUZATIIII.... ;)

rocklee

pe drumul de intoarcere ...mam intalnit cu UMB ... :D






rocklee

structuri de la viitorul nod A3/A10......






rocklee


rocklee


rocklee




lucrari langa manastirea dumbrava











Stefan01

Quote from: horatiu.cosma on February 10, 2016, 11:10:24 AM
Quote from: adiarc on February 09, 2016, 08:33:19 PM


Ce de stalpi pe aliniament. Sper sa se simplifice procesul de relocare si sa nu ii mai vedem in aceeasi pozitie si la anul pe vremea asta.

Pentru cei interesati


Cu certitudine vor mai exista cazuri reale precum cel ipotetic pe care vi-l supun atentiei. Haideti sa presupunem ca acea LEA 20 kV se afla pe aliniamentul autostrazii, ca in poza.

In teren avem o LEA 20 kV simplu circuit. Ramane de vazut daca aceasta linie se afla sau nu in exploatare.  In poza se observa montat, la primul stalp, un PTA ( post transfo aerian) si o CD (cutie de distributie) sub transformator. Din imagine, sper sa nu gresesc, mai observ ca acea linie se termina chiar la tranformator.

Problema se pune astfel:

1.   Daca linia in cauza nu este in exploatare, atunci va fi demolata si nu va ingreuna, teoretic, pe cei de la Aktor-Euroconstruct

2.   Daca linia in cauza se afla in exploatare, atunci vor trebui luate masuri pentru coexistenta liniei cu autostrada.

Conditiile de coexistenta ale LEA 20 kV cu autostrada se regasesc in Ordinul ANRE (Autoritatea de Reglementare in Domeniul Energiei) Nr. 49 / 2007.  In acest ordin se precizeaza, conform anexei nr. 4a, ca o LEA 20 kV care se invecineaza cu un drum de interes national trebuie sa respecte o distanta minima de siguranta:

-   7 m in cazul traversarii. Distanta pe verticala intre conductorul inferior al LEA si partea carosabila a drumului situate in afara localitatii (am adaptat pentru cazul aflat in discutie). Stalpii liniilor se vor amplasa incepand de la limita exterioara a zonei de protectie a drumului.

-   1 m in cazul apropierii. Distanta pe orizontala intre conductorul extrem al LEA la deviatie maxima si limita amprizei drumului

Daca se constata ca acea linie nu indeplineste normele tehnice in vigoare, de coexistenta cu autostrada, atunci solutiile aplicabile in cazul 2 vor fi:

a)   Relocarea LEA 20 kV, adica un alt amplasament, eventual stalpi noi, console, lanturi, ... etc.

b)   Trecerea LEA 20 kV  in LEC 20 kV (linie electrica in cablu) si relocarea ei.

In ambele cazuri va fi nevoie de obtinrea acelui drept de servitute de la fiecare proprietar de teren. Trebuie luat in calcul cu ce utilitati se mai invecineaza noul amplasament al liniei. Aici intervin alte distante de respectat, functie de utilitate (gaz, telecomunicatii, apa, ... etc.) si obtinerea de noi avize.

Toate aceste masuri sunt pentru siguranta si accesul facil al echipelor de interventie in caz de avarie.

Va doresc o seara linistita !

Stefan01

Din pozele postate am vazut un caz similar in zona Aiudului.