News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 27 Guests are viewing this topic.

cutter

Ca exemplu de cît de bine merge Direcția Investiții din Ministerul Transporturilor autorizația de construire pentru lotul 2 din Sebeș-Turda a fost întîrziată o săptămînă pentru că singurul jurist care poate semna autorizația a fost în concediu săptămîna trecută (ar urma să iasă autorizația prin urmare săptămîna aceasta). Cred că o săptămînă de lucru în plin (în sezon) pe un lot din Sebeș-Turda înseamnă lucrări decontate de 1 milion € probabil.

Iată un titlu bun pentru colegii din presă (gratis!): 1 milion € nedecontat de la Comisia Europeană pentru că juristul Ministerului Transporturilor este în concediu!

alecu26

asta ar trebui facuta intrebare prin API catre ministrul transporturilor. Cine a aprobat concediul acelui jurist fara a prevede persoana care ii ia locul si atributiile acesteia?!?!? Si acea persoana out...sau 10% din salariu pana se recupereaza milionul.

Ironia sortii ar f ca sa si primeasca bonusuri ca lucreaza cu fonduri europene.
Drumurile noastre POATE;

florin74

Se pare ca PORR incepe sa se mobilizeaza. Au aparut 10 camioane Hidroconstructia in organizarea de santier de la Inoc.- azi dimineata la 06.30  Maine dimineata o sa trec din nou. Accident cumplit azi dimineata la Miraslau.  2 ore blocat in trafic. 2 morti .
 
Pizzaroti decoperta spre Lancram dinspre Lukoil.

florin74

#3423
Revin cu un update.

PORR a inceput lucrul la o turatie scazuta pe zonele pt care a primit AC, si numai pe tronsonul de la nodul de la Inoc pana in spatele comunei Unirea. In rest nici o miscare. TS lucra pe tot lotul, inalta terasamentul in zona supratraversarii DN1. Pe lot 2 in organizarea de santier se aduceau materiale, iar pe undeva intre Santimbru si Oiejdea am vazut ceva sapaturi mai serioase si masini de la grup Corint care ieseau ( posibil sa fie lucrari mai serioase privind descarcarile arheologice, zona era imprejmuita).
Pe lot 1 Pizarotii continua cu decopertarile, atat de la Lukoil spre Sebes, cat si incepusera de la Lukoil spre Alba Iulia.

horatiu.cosma

Pai Porr nu a primit autorizatie pe tot lotul, mai putin Stejaris si nod cu A3?

cutter

Văd că a făcut Antena 3 un reportaj în care un director de la PORR este foarte nemulțumit că nu sunt plătiți și amenință că retrag utilajele.

Presupun că motivul pentru care nu au mai fost plătiți din luna mai încoace este că nu aveau autorizație de construire decît pe 4km din lot, deci restul lucrărilor nu puteau fi plătite.

Lista plăților din sinteza făcută de NGC20:

14.07.2014   87,420,910.43 RON (Avans)
08.12.2014   19,986,822.04 RON
26.05.2015   13,543,331.70 RON

NGC

#3426
^^^ Situatia este aceeasi si in ziua de azi, deci nu avem facturi noi de la PORR.
Dar se poate foarte bine sa fi fost instiintati mai demult de CNADNR ca nu faceau plati in acele momente (de exemplu din motivele expuse de cutter mai sus), deci ca nu avea rost sa emita facturi si sa se incarce cu TVA.

In aceeasi situatie se gaseste si TS pe lotul 3, cu ultimele plati catre ei in Decembrie 2014 si nici o alta factura emisa de atunci.

horatiu.cosma

Daca sunt firme serioase, atunci sunt in stare sa lucreze pe banii lor pana la un an, daca nu si mai bine. Pana la grinzi si la asfalt nu e chiar asa de scump. TS inca nu a ajuns la asa ceva.

istvan78

Nu poti emite facturi pentru lucrari pentru care nu ai AC. Deci e firesc sa nu existe facturi restante la plata. Dar asta nu inseamna ca nu s-ar fi justificat facturi, dupa situatia lucrarilor.

Iar argumentul ca o firma mare poate lucra pe fonduri proprii nu e valabil. Daca planul de proiect a fost facut bazat pe facturari intermediare, orice intarziere la incasari inseamna pentru firma cel putin un cost de capital suplimentar, pe care nimeni nu-l va accepta bucuros daca nu se face vinovat pentru intarziere.

horatiu.cosma

Nu as vrea sa zic asta, dar daca nu ai AC, atunci nu lucrezi. Daca CNADNR iti da bani pentru aceste lucrari, practic accepta o ilegalitate.

istvan78

Quote from: horatiu.cosma on September 09, 2015, 02:58:24 PM
Nu as vrea sa zic asta, dar daca nu ai AC, atunci nu lucrezi.
Ceea ce e exact ce ameninta PORR in ultima vreme, si chiar a si facut. Sau ar fi fost mai bine sa nu lucre de fel pana acum?

horatiu.cosma

Daca TS lucreaza destul de bine, si de un an nu are autorizatie, inseamna ca le convine sa faca acest lucru. Sunt convins ca si-au facut calcule, si probabil a iesit ca e mai avantajos sa lucreze fara AC si fara bani(deocamdata) de la CNADNR.

alecu26

fiecare firma are strategia si managementul ei. TS nu cred ca e departe si ea de fundul sacului, avand si problemele de pe TL2.

Porr a bagat multi bani, si inca de acu multe luni: ganditi-va de când au grinzile deja aduse in santier. Si cred ca pe toate. Sau chiar daca nu toate sunt in santier, sunt deja fabricate si probabil platite.

Problema e ca atunci când ai niste shareholderi, deja o gaura de 25 miliaone de euro, incepe sa ridice semne de intrebare si de genul...dar daca nu vom fi platiti vreodata??(ok...nu vreodata, dar scopul nu e sa te judeci 4-5 ani de zile sa-ti iei niste bani).

Nu e fairplay sa comparam Porr cu TS. Porr a plecat din block start ca o racheta. TS chiar si acum când Porr nu mai lcureaza mai nimic de cateva luni, sunt inca tot in spate...si nici o grinda inca pe santier chiar daca au viaducte mari pe care pot fi puse o gramada de grinzi.
Drumurile noastre POATE;

Eurocopter

Am inteles ca ar fi probleme mari si cu subcontractorii. Acolo se ajunge mult mai repede la faliment daca cei mari nu isi incaseaza banii.

gdo

Are cineva idee a iesit autorizatia pe lotul 2? Azi cei de la Euroconstruct au dus un autogreder undeva aproape pe roti insotit de doua masini cu girofare... Acestea s-au intors destul de repede deci cel mai probabil e undeva pe santier si v-a fi folosit pentru amenajarea drumuli tehnologic...fapt care m-a dus cu gandul la o discutie de mai sus unde se mentiona ca pe lotul 2 urmeaza sa iasa AC-ul. :D