Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

Europiu

Quote from: goanga on August 28, 2015, 11:00:57 AM
Nu există intrare abuzivă pe domeniul public, tot ce e public e prin definiție deschis publicului. Și da, ar fi infracțiune de distrugere, pentru că lipsa AC nu echivalează cu inexistența fizică și patrimonială a unui bun.

Da, imi cer scuze, nu a fost o exprimare prea fericita, evident ca ai dreptate, voiam sa exprim altceva si sa evit limbajul de lemn de genul "proprietatea statului"...
Anyway: partea a doua nu o prea inteleg, dar nu are a face, oricum nu are legatura prea mare cu topicul. Incercam numai sa imi imaginez ce ar face un texan in locul celor din zona...

Altceva ma necajeste, si-i raspund si lui AlexV cu ocazia asta (a propos, excelent reportaj!): mie unuia nu mi se pare normal ca, la un an (sau si mai bine?) dupa pornirea lucrarilor (aici si altundeva) sa nu fie rezolvata toata birocratia. Nu pun la indoiala amabilitatea oamenilor din Gambas, dar cat timp ne vom mai baza doar pe amabilitate ("mere si-asa") si nu pe legalitate si rigurozitate?

Bun, voi va confruntati zilnic cu multe absurditati din sistemul romanesc si vi se pare (justificat, zic eu) ca, ok, e bine macar ca se face ceva decat nimic! Dar va doresc din tot sufletul sa nu deveniti complet imuni la toate porcariile. Scuze pentru off-topic. O zi buna tuturor!



The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cutter

Quote from: Europiu on August 28, 2015, 05:39:51 PM
Bun, voi va confruntati zilnic cu multe absurditati din sistemul romanesc si vi se pare (justificat, zic eu) ca, ok, e bine macar ca se face ceva decat nimic!

În niciun caz! Vorbesc în nume personal, căci și eu am cîteodată dispute pe tema asta chiar și aici pe forum. Sunt de acord cu tine ca soluția nu este nici încălcarea procedurilor, nici eliminarea procedurilor, ci eficientizarea lor.

Europiu

Corect, asa ar trebui!

Scuze, dar nu mi-am putut stapani zambetul... Victor Cozmei, pe HN, preia ideea cu "anormalitatea"...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Ionut

Ce probleme mai sunt pe A10? Facem un rezumat?

DUDDY

AlexV pasajul fotografiat de tine din ultima poza este pasajul pentru drumul de acces la Gambas, finalul lotului 3 este la 100m de la pasajul peste  DJ107E de acces la Ciumbrud adica la aproximativ 1km de la ultima ta poza (a se vedea pozele din 16 august-pag.223.

adiarc

conform ,unei stiri de pe Digi 24 ,in continuare ,66 din cei 70 de km de pe Sebes-Turda ,nu au autorizatie de constructie.Poate vine la iarna...atunci e vremea ideala de construit
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cosmin74

 Situatie anormala pe autostrada Sebes - Turda: Nu exista autorizatie de construire pe 66 din cei 70 de km ai autostrazii, dar constructorii au lucrat deja mai bine de o treime pe anumite loturi
Pentru mai bine de 66 de km din cei 70 ai autostrazii A10 Sebes - Turda nu au fost emise pana in prezent autorizatiile de construire cu toate ca firmele constructoare lucreaza inca din 2014 si pe anumite loturi stadiul lucrarilor a trecut deja de o treime. Mai mult, desi Compania de Autostrazi recunoaste ca autorizatiile de construire sunt obligatorii pentru a se putea lucra, constructorii si-au primit o parte din bani pe lucrarile deja executate.

Pentru circa 19 km Ministerul Transporturilor nu a emis autorizatiile de construire, desi documentatiile au fost depuse de catre constructor, se arata intr-un raspuns al CNADNR la solicitarea Asociatiei Pro Infrastructura (API).

Pentru ceilalti 47 de km constructorii nu au depus documentatia tehnica la Minister pentru ca nu a fost avizat Proiectul Tehnic de catre Comisia Tehnico-Economica a CNADNR si pentru ca autoritatile de la mediu nu au revizuit inca acordurile de mediu.

CNADNR recunoaste ca fara autorizatiile de construire "antreprenorii nu pot executa lucrari de constructie (...), fapt ce le-a fost comunicat in repetate randuri de catre CNADNR".

Cu toate acestea, constructorii lucreaza in prezent pe toate cele patru loturi ale autostrazii, iar pe unele loturi stadiul fizic a depasit deja o treime. Mai mult, si stadiul financiar este unul inaintat pe doua din cele patru loturi, adica autoritatile au platit din lucrarile executate dincolo de cei 15% avans.

Primele doua loturi ale autostrazii au fost contractate in noiembrie 2014 si au termen de finalizare in octombrie 2016. Loturile 3 si 4 au fost contractate in aprilie 2014 si au termen de finalizare martie 2016.

Practic, avand in vedere ca pana la momentul august 2015 autoritatile nu au emis inca autorizatiile de construire, daca firmele constructoare nu s-ar fi apucat de treaba si nu ar fi executat deja lucrari, autostrada cu cele patru loturi ale sale nu ar fi avut nici o sansa sa fie gata la termen.

In urma cu o luna, pe 27 iulie, in monitorizarea realizata de HotNews.ro pe toate santierele de autostrada din tara, CNADNR transmitea care erau stadiile fizice si financiare pe fiecare lot:

Lot 1:    7,89%;

    Stadiu financiar: 15% (Avans)

Lot 2:    6,62%;

    Stadiu financiar: 15% (Avans)

Lot 3:   24,5%;

    Stadiu financiar: 17,82%

Lot 4:    35,98%;

    Stadiu financiar: 20,89%

UPDATE CNADNR a precizat pentru HotNews.ro ca banii platiti nu sunt pentru lucrarile executate fara autorizatie de construire

Astfel, platile efectuate de CNADNR SA sunt:

    Avansurile acordate in conformitate cu prevederile Contractelor incheiate si a prevederilor legale, respectiv 15 % din Valoarea de Contract Acceptata, in cazul Loturilor 1, 2, 3 si 4 ale Autostrazii Sebes - Turda;
    Pentru Lotul 3 si Lotul 4 ale Autostrazii Sebes - Turda, pe langa avansurile acordate, se adauga valoarea platilor efectuate pentru partea de proiectare si lucrari pregatitoare (asanarea terenurilor de munitii, arheologie, etc.), pentru care nu este necesara Autorizatie de Construire, respectiv 2,72% pentru Lotul 3 si 5,89 % pentru Lotul 4.

http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20385758-situatie-anormala-autostrada-sebes-turda-nu-exista-autorizatie-construire-66-din-cei-70-autostrazii-dar-constructorii-lucrat-deja-mai-bine-treime-anumite-loturi.htm




horatiu.cosma

Faptul ca nu exista autorizatie de constructie se pare ca nu ii impiedica pe cei de la TS sa faca o treaba foarte buna. Acel 24% mi se pare cam mic, cred ca fizic, sunt mult mai aproape de Porr. Pe acelasi rationament, de ce nu s-ar putea lucra in acelasi ritm si pe loturile 1,2,4? Are mai multe "pile" TS-ul?

TibiV

Are pile pe A10 şi nu are pile pe A1 ?...  :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum


trifuhoria

Comfirm. La 730 am se decoperta dupa Lancram. Matinal pentru o zi de duminica. Poate i-a apucat harnicia...

horatiu.cosma

S-au mai facut decopertari si a crescut iarba peste. Pana nu vedem munca serioasa la structuri si la terasament, e doar ceva de ochii lumii.

alecu26

decopertarile sunt ieftine si nu necesita autorizatie. Nu cred ca dupa experienta Porr si TS, Aktor sau Pizzaroti vor lucra ceva pana nu se intra in legalitate completa.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

tonică

haioşenii ca la noi:
CNADNR recunoaste ca fara autorizatiile de construire "antreprenorii nu pot executa lucrari de constructie (...), fapt ce le-a fost comunicat in repetate randuri de catre CNADNR".
Adica CNADNR a semnat cu ei dar le-a spus de la inceput ca nu ar fi bine sa lucreze, e deajuns sa astepte acte si hârţoage... Apoi urla ca ue taie fonduri si blocheaza lucrari...Dupa dezvaluirea unei astfel de situatii nea căpşună ăla de neagă mereu ar trebui sa fie deja frate cu făraşul.. >:(

gdo

Asta e tara in care traim....condusa de incompetenti....eu i-as demite pe toti..si la final o sa urle...ca au intarziere...ca nu se respecta termene..ca pe aici si pe dincolo cu constructorii nostri......e obiectiv de interes national si noi asteptam...mai bine de un an sa eliberam o autorizatie de constructie.... :((