Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Așa a executat CNAIR garanția și pe Lugoj - Deva 3. Ați văzut să fi făcut din ea vreun metru de șanț lipsă sau alte chestiuni neterminate de Comsa?

crystale

Quotehttps://arenaconstruct.ro/autostrada-sebes-turda-antreprenorului-i-se-solicita-penalitati-pentru-intarziere/

Conform articolului citat, Traficul pe Autostrada Sebeș – Turda Lot 2 a fost deschis pe 30 noiembrie 2021 cu restricții de viteză la 100 km pe ora, antreprenorul având de finalizat lucrările de siguranța circulației (montare atenuatoare de șoc, gardurile de împrejmuire a autostrăzii).

Carevasăzică, pentru cei care ne întrebăm de ce se circulă cu limitare de viteză pe acest lot de un an și patru luni (UN AN ȘI PATRU LUNI!) antreprenorul (adică această adunătură de escroci și incompetenți) are de pus niște garduri și niște atenuatoare de șoc.
Au avut 18 luni să facă autostrada, au întârziat vreo 5 ani și acum le mai ia încă 18 luni peste cei 5 ani să pună niște garduri.
Cu toate astea, încă nu au fost excluși pentru eternitate de la toate licitațiile din România. Mulțumim cnair!

ddfab

^^^si totusi, pe linga lotul 2, ce facem cu lotul 1? restrictia e tot 100 km/h, dar aici nu auzim de buline negre sau alte termene de ridicare a restrictiilor...pizzarii or fi cu 2 perechi de oo?...

cfdp

Revin. Din surse sigure receptia la terminarea lucrarilor pt lot 1 a fost executata. Aceasta dupa cum stim se face fara vechea "anexa2" de pe vremuri. Deci totul este conform proiect si dispozitii de santier din timpul executiei.

ddfab

^au facut receptia? si atunci cum ramane cu semnalizarea la 1000, 2000 si 3000 de metri, cum vii din A1, din orice directie spre A10, nu este decat o semnalizare cu A10, chiar inainte de nod... :headbash: . in fine... daca este asa si receptia este facuta, de ce mai sunt restrictiile pe A10 lotul 1? ceva nu se leaga...

cfdp

Receptia sigur este facuta. Nu se leaga multe. Cum am mai spus dupa receptie interventiile trebuie facute cu tot tacamul: expertiza, evaluari DALI, autorizare..... si nu solutii date "pe picior" . A se vedea ditamai radierul de beton de la baza taluzului la reparatiile din nod. Exista variante , analize pret , s.a.m.d.
   De exemplu suprafata mare la fundatii este data de sarcinile pe talpa si la alunecare. Sarcini verticale sau momente destab nu prea sunt iar alunecarile se pot prelua cu fundatii cu pinten sau altfel. Oricum rambleul sta la ora aceasta singur. Sunt curios ce breviare au fost facute la calculul enormitatilor ce se executa.

hvm

Nu s-ar putea face o solicitare pe legea informatiilor publice sa aflam si noi cine a semnat receptia si ce contine documentul?

De asemenea daca de fapt realitatea nu bate cu ce s-a cerut in contract, curtea de conturi nu spune nimic? Ca in alte cazuri este pusa inainte ca si bau-bau..
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

survola

Din ce am mai citit, Curtea de conturi se pare că nu mai are puterile pe care le avea inițial.
Din păcate ?!?


Muc Cel Mic

#28404
Dupa RTL, lucrarea e in garantie. Nu trebuie toate documentele alea pentru interventii. Trebuie doar un raport de urmarire in timp a constructiei. Ulterior cand se constata problema, Poriectantul propune Beneficiarului si Supervizorului un Proiect de Remediere. Dupa acceptarea lui, se trece la executie. Cu tot tacamul de documente de calitate. Mai putin AC, ca e remediere. Costurile sunt irelevante pentru beneficiar si supervizor, deoarece e garantie. Aproape indiferent de cauza. Pana si erorile de proiectare initiala sunt tot risc al antreprenorului, daca a fost Galben.

ddfab

la sapatura de pe lotul 1... sambata...

















AlinC

#28406
Alunecarea de teren de la Alba Iulia Nord:


Hercule

Nu inteleg solutia tehnica: daca apa vine de pe deal printr-o vana de teren diferit, ce construiesc ei e doar o proptea ca sa tina pamantul exact in zona de unde vine apa. Dar in timp apa is va gasi loc prin lateralele "proptelei" si mai devreme sau mai tarziu iar vom avea probleme, poate chiar pe ambele sensuri ale autostrazii. Parerea mea e ca daca nu gasesc sa rezolve o zona de infiltrare undeva pe deal vom ajunge la aceeasi alunecare putin mai in lateral.
In ultimele secunde ale filmarii se vad santurile de colectare de pe deal. Unul din ele mi se pare rupt. Si acolo ar trebui intervenit.
Deșteaptă-te române!

GIV

mai devreme sau mai tarziu lotul o sa iasa din garantie, deci nu mai e problema lor

gicu

^^Construiesc fundația de beton ca să țină zona respectivă de pământ mai moale.
Pentru apă au fost lăsate în beton conducte de canalizare (se văd cu portocaliu în filmările anterioare) care dirijează apa în rigola de lângă DN.