Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

alecu26

Aia e umplutura făcută de constructor? Dumnezeule. Pentru asa ceva constructorul și consultanta zboară din tara și nu mai lucrează în veci.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

danutzu_1069

@alecu26, poate sa zboare, dar mai intaii sa remedieze problema... Eventual sa se termine și perioada de garanție....



carutasul

pe terasele alea ar trebui să planteze niște maci ca să închidă ciclul (știu că nu a fost pe lotul lor dar tot ar fi simpatic) :)

alecu26

Repet întrebarea....e umplutura acolo sau e tăiat în versantul natural? E aproape imposibil sa obții și dacă vrei mixul ala făcând umplutura în șantier.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

cfdp

Pe la min 4 se observa ce sistem rutier " puternic" au realizat.
Fundatia pare de aproape aceeasi grosime cu straturile de imbracaminte.
Sunt curios care este structura acestuia. Poate fi masurata direct de cineva aflat in zona.

TibiV

Quote from: AlinC on March 13, 2023, 08:42:12 PMhttps://ziarulunirea.ro/video-pe-lotul-2-al-autostrazii-a10-sebes-turda-grecii-de-la-aktor-se-apropie-de-finalizarea-lucrarilor-la-alunecarea-de-teren-de-la-oiejdea-819752/

Hai sa pun si cele 3 filmari din 13.03.2023 din articolul lui @AlinC , "just for the record"...

- Alunecarea de teren de la Oiejdea

- Zona parcarilor de Oiejdea

- CIM din nodul rutier Teius
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mirceaeliade

QuotePentru întârzieri de 423 de zile în finalizarea lucrărilor la Lotul 2 al autostrăzii Sebeș-Turda (24,25km), antreprenorul [Aktpr] a primit al treilea certificat negativ intermediar.  La data emiterii certificatului negativ progresul fizic era de:

* 95,38% stadiul fizic al lucrărilor

* 99,59% stadiul fizic al contractului incluzând proiectarea și organizarea de șantier

Traficul pe Autostrada Sebeș – Turda Lot 2 a fost deschis pe 30 noiembrie 2021 cu restricții de viteză la 100 km pe ora, antreprenorul având de finalizat lucrările de siguranța circulației (montare atenuatoare de șoc, gardurile de împrejmuire a autostrăzii).

În zona km 19+000 – km 20+500 se circulă pe o cale cu restricție de viteză de 60 km/h din cauza lucrărilor de consolidare ce se execută.

La dată de 19 noiembrie 2022 s-a deschis circulația și pe sectorul cuprins între km 19+000 – km 20+500, calea 2.

Restricția de 100 de km/h se păstrează pe întreg lotul de autostrada până la finalizarea lucrărilor de siguranța circulației.

Conform autorității contractante, CNAIR SA, întârzierile repetate au avut următoarele cauze:

* alegerea unor soluții de proiectare nepotrivite care au dus la alunecarea din zona km 19 – km 20, unde contraexpertiza tehnică întocmită a arătat faptul că pe amplasament nu există forme vizibile de manifestare a unui fenomen natural de alunecare definit ca hazard natural;

* lipsa de mobilizare;

* lipsa personalului cheie din șantier;

* în perioada de referință (ultimele 3 luni ale anului trecut) antreprenorul a transmis Programul de execuție (Reviziile 30, 31 și 32), prin care a decalat termenul de finalizare a lucrărilor de la 12 noiembrie 2022 până la dată de 30 aprilie 2023, fără a prezenta o justificare;

* programele zilnice de lucrări nu respectă programele săptamânale, iar programele saptămânale nu respectă Programul de Execuție realizat de către Antreprenor, acumulându-se astfel întârzieri semnificative;

* deși la data de 19 noiembrie 2022 a fost deschis traficul integral pe cele două căi ale autostrăzii (inclusiv zona cuprinsă între km 19+000 – km 20+500), se circulă cu restricție de viteză de 100km/h, întrucât antreprenorul nu a finalizat lucrările de siguranță a circulației;

* nu sunt finalizate C.I.M. și spațiile de servicii, obiective utile atât pentru beneficiar prin prisma utilizării sistemului ITS și a lucrărilor de întreținere ce trebuie efectuate, cât și pentru utilizatorii autostrăzii.

CNAIR revendică peste 83 milioane de lei

În prezent, la Curtea de Arbitraj București este în pronunțare decizia legată de revendicarea CNAIR privind eșecul antreprenorului de a respecta durata de execuție a contractului, respectiv îndreptățirea beneficiarului la plata de către antreprenor a penalităților în valoare de circa 82,4 milioane lei.

Aktor a luat certificat negativ si pe A0, unde probabil se pregateste o reziliere.

https://arenaconstruct.ro/autostrada-sebes-turda-antreprenorului-i-se-solicita-penalitati-pentru-intarziere/

P3trut

Pai daca reziliaza pe A0, cum mai circulam pe tot A0 Sud la sfarsitul anului asta, cum zicea Grinduta?  :lol:

danutzu_1069

@mirceaeliade, atenție cu probabilitățile....   jurnaliștii interpretează in mod diferit ceea ce citesc aici...si o iau ca sigura...
Exista vreo regula care zice ca dupa un anumit numar de certificate negative, se reziliaza??

P3trut

@danutzu_1069 cand s-au anuntat certificatele intermediare negative era vorba ca dupa 3, CNAIR va lua in considerare rezilierea. Certificatele in sine nu reprezinta o baza legala pentru reziliere, sunt mai mult o forma de control si avertisment pentru constructori - gen, in ritmul ala, ajungem sa ne luam la revedere.

horatiu.cosma

Aktor ar fi cel mai fericit in caz de reziliere, ar scăpa de corvoada garanției.

dumbravaandrei

La reziliere nu se executa nimic din sumele prevazute in scrisoarea de garantie?  :o

danutzu_1069

Ba daaa, chiar scapa de toata garantia depusa.... :lol:  :lol: