Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cfdp

Din pacate o vrabiuta a spus ca nu se da in circulatie sectorul Oiejdea deoarece straturile de asfalt nu au grosimi conforme. Nasol deoarece legislatia actuala cere abateri numai in plus fata de grosimi, ca asa suntem noi destepti. in executia de imbracaminti bituminoase nu se accepta =- numai +

stangabriel

#28201
Pai unde este problema, ca nu se accepta grosime in minus, daca exista Condiții de admisibilitate stabilite.
In alte tari este diferit ? Se poate demonstra rezistenta la grosime mai mica?

Daca era cazul, puneau o marja in normativ. Si apoi Aktor asfalta sub limita minima din marja ?

TibiV

Atunci cand cumperi rosii la caserola / portocale la plasa, scrie "minimum X kilograme"...

Deci in plus se poate 2-5-7-10%. In minus deloc.
Ca sa nu fie inselat cumparatorul...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cfdp

Nu mai conteaza comentariile dar se pare ca din aceasta cauza nu se da in circulatie sectorul.

TibiV

Poate ne lamureste expertul pe A10, @AlinC ....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ghrt

Dacă această condiţia se ştia apriori problema este la cel care a asfaltat, nu le beneficiar. Dacă beneficiarul a cerut mai gros decât e cazul se pune o problemă de eficienţă a cheltuielilor, nu de conformitate a grosimii.
Cont (aproape) inactiv.

TibiV

Cred ca beneficiarul a cerut ceea ce scria in contract: "Minimum X centimetri de asfalt".

Ca daca nu repecti astea, vine unul si in loc de stratul de baza si de binder pune doua straturi de polistiren (extrudat, ca este un pic mai tare :lol: ) si peste ele stratul de uzura. Gata, avem grosimea ceruta!

Amintiti-va ca discutia asta cu grosimea asfaltului este si la Podul Braila...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

E cu minus la primul strat și cu plus la al doilea (per total un minus de sub un cm). Însă normativul nu permite tolerante negative la niciun strat (care ulterior sa se compenseze cu stratul de deasupra). Așa că probabil o sa ceară CNAIR să facă constructorul barbaria tehnica de a freza tot asfaltul pe 50 de metri din autostrada și de a pune înapoi strat cu strat conform proiectului, cum s-a .ai întâmplat și pe alte proiecte.

klax187

O msaura de bun simt si corecta de altfel. Oricat de mare ar fi disconfortul soferior (care oricum nu e foarte mare, sa fim sinceri cu noi)

StefanCelMare

Uneori, nu știu zău.
Parcă Aktor ar fi la primul km de autostradă în România, și nu cum stă treaba.

ion59

Pai 50 de metri trebuiau sa fie gata deja. Fara fanfara, fara sa stim noi!

cfdp

azi dimineata frezau cei "50m"

Duta C

Astia de la Aktor zici ca-s batuti in primul rind in cap!

alecu26

Măsura impunerii de tolerante în plus a fost luata după ce toată lumea executa cu tolerante în minus. 10% toleranta înseamnă 10% profit în plus. Enorm. Dacă consideram ca profitul clasic în ctii e de 2...3%.
Pentru a executa toate straturile cu toleranta în plus trebuie din start ultimul strat sa îl faci mai jos. Probabil stratul de balast stabilizat sau chiar mai jos.
Din punctul meu de vedere asta e furt pe fata. Tentativa de frauda. Nu se poate vorbi de neconformitati tehnice când poate 90% din probe sunt mai subțiri decât trebuie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alexV

Quote from: alecu26 on November 18, 2022, 10:10:18 AMPentru a executa toate straturile cu toleranta în plus trebuie din start ultimul strat sa îl faci mai jos. Probabil stratul de balast stabilizat sau chiar mai jos.
Poti clarifica, te rog? Recunosc ca nu prea inteleg :)