Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

xab80

^^^
@StefanCelMare: vom mai povesti despre Oiejdea pana in mai :D

dragos76

^^
Sigur o să monteze acei parapeți la supratraversare până la deschidere. Până acum câteva zile pe acel pasaj nu erau nici măcar stâlpișorii de susținere pentru parapeți, deci clar că e (încă) "work in progress" acolo.

alinuttt

Sebeș-Turda 2 cu mai puțin de 24 de ore înainte de deschidere

Foto din tren, se lucrează la ultimele detalii
































Powered by API/PUM imgur uploader




paulmare

Paleile de montaj inca sunt sub nodul Teius
ce or fi asteptand sa le dea jos ? pot si cu trafic pe pod, dar cu restrictie


vm75

Totusi, se poate deschide maine fara sa se fi facut macar o prereceptie? Pe A3 Ungheni-Tg. Mures s-a facut prereceptia saptamana trecuta si tocmai a anuntat @ciprebbe ca probabil se va deschide pe 6.12. Oare vor deschide pe raspunderea Aktor? Parca anul trecut pe lotul Pizzarotti s-a facut receptie inainte de deschidere. Cum vor proceda aici dpv birocratic? Sau e suficient ca a facut ministrul receptia de la volan si nu stim noi ...

RaduG

Se deschide circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda

http://mt.ro/web14/spatiul-media/comunicate-de-presa/3642-29112021

QuoteMinisterul Transporturilor și Infrastructurii informează că marți, 30 noiembrie 2021, deschide circulația pe Lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda, conform Planului de Management de Trafic aprobat de către CNAIR și IGPR.

Menționăm că traficul va rămâne restricționat pe o bandă pe sens, pe o distanță de 1,5 km, până în luna aprilie-mai 2022.

În zona Dealului Oiejdea, unde au apărut alunecări de teren, una dintre căi nu este încă finalizată. Ca atare, pe acest sector -de 1,5 km- se va circula în ambele sensuri, dar pe o singură cale, în regim de Drum Național. Situația a impus limitarea vitezei la 60 km/h în zona respectivă, dar și limitarea la 100 de km/h pe restul lotului 2.

Constructorul va trebui să monteze toate elementele de siguranță și să semnalizeze prin marcaje provizorii zonele unde acestea nu sunt definitivate.

Pentru că Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și CNAIR pun pe primul loc interesul public au luat decizia deschiderii circulației anul acesta, dar cu restricțiile impuse de situația din teren.

Deschiderea circulației nu va însemna însă că Antreprenorul va fi scutit de finalizarea tuturor lucrărilor, așa cum prevede contractul. Deși se află în întârziere, antreprenorul și-a asumat că încheie toate lucrările, până în aprilie 2022.

"Am fost să verific ce se întâmplă pe Lotul 2 Sebeş - Turda. Azi de dimineaţă i-am chemat la Minister pe cei care se ocupă direct de proiect şi beneficiarii: CNAIR. Şi având în vedere că mai sunt câteva lucruri minore care pot fi terminate până mâine, odată cu finalizarea acestor lucrări, mâine după-masă se va da drumul la Lotul 2 Sebeş - Turda, cu restricţiile pe care le-am anunţat inclusiv de vineri şi anume acel kilometru unde va fi circulaţia pe o singură bandă. Vreau ca aceste lucruri să se desfăşoare normal. Domnul director Pistol vă anunţ că odată terminată acea predare-primire sau dare în circulaţie lucrurile trebuie să se desfăşoare normal, cum trebuie şi de acum încolo. Fără festivisme, fără tăieri de panglici, fără chestiuni care nu-şi au locul, pentru că nu e loc de festivism. Datoria statului faţă de cetăţeni este una mare, de 30 de ani. Am făcut lucrurile acestea pe repede-înainte pentru că exista riscul să mai stăm 3-4-5-6 zile cu lucrurile terminate şi nefolosit acel tronson. Am fost, am făcut verificări, am luat toate măsurile de siguranţă şi am discutat cu colegii din Minister. Imediat cum sunt finalizate ultimele şi pot fi făcute până mâine, acest tronson va fi dat în circulaţie, astfel încât de la Sebeş la Cluj să se poată circula în regim de autostradă, cu acele restricţii şi insist.", a declarat ministrul Sorin Grindeanu.

>>>>>>>>>>>

Informații suplimentare

Contractul pentru Lotul 2 al A10 (Sebeș-Turda) a fost semnat în noiembrie 2014, cu Asocierea Aktor S.A.- S.C. Euroconstruct Trading SRL și avea inițial ca termen de finalizare a lucrărilor luna octombrie 2016.

La momentul semnării, valoarea contractului era de aproximativ 550 de milioane de lei, fără TVA, o sumă deloc mică pentru acea perioadă. În atribuțiile Asocierii intra, conform contractului, inclusiv elaborarea Proiectului Tehnic, în baza căruia urma să se construiască acest sector de autostradă.

Însă, chiar propriul proiect a început să creeze probleme Antreprenorului, care a intrat într-o cascadă de întârzieri. Astfel, o lucrare care ar fi trebuit să dureze 2 ani, a ajuns să dureze peste 7 ani.

Aceasta în condițiile în care pe toate celelalte 3 Loturi ale A10, se circulă deja, pe primele două încă din vara anului 2018.

Nici acum nu se poate vorbi despre recepția lucrării, ci doar despre deschiderea circulației, între Alba Iulia Nord și Aiud, unde se află cei aproximativ 24 de km ai Lotului 2, nefinalizat în totalitate, din cei 70 de km ai A10.

Video:

TibiV

@vm75,
pe Pe A3 Ungheni-Tg. Mures probabil va fi PV TL (la terminarea lucrarilor), sau poate inca 2-3 saptamani de lucrari in afara carosabilului.

Pe A10 acum poate fi cel mult PV PIF (punerea in functiune) ca terminarea lucrarilor (inclusiv cele doua spatii de servicii) nu poate fi mai devreme de martie-aprilie...

@paulmare,
poate au avut alte "apasari urgente", nu neaparat demontarea paleilor care nu incurca pe nimeni...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

georgec

Poate dupa ce se deschide maine circulatia unul din admini va actualiza si topicul Sinteza Autostrazilor. Sunt acolo multe lucruri care nu mai sunt actualizate de 1 sau 2 ani, vorbesc aici de A10, A1, A3, etc

vm75

Multumesc, @TibiV. Uitasem de PIF :)

TibiV

Semi off-topic...

Deci avem asa:

1. Avem autostrada nou-nouta (A10), dar punem restrictii de 100 km/h pentru ca nu avem garduri pentru/impotriva patrunderii animalelor.

2. Avem autostrazi mai vechi (A2) pe care gardurile respective se fura (uneori, dar rara, se si inlocuiesc...) insa nu rezista niciodata mai mult de 3-4 luni. Acolo nu se mai pune problema ca "nu este gard"?!...
    Bai CNAIR, pe A2 nu mai aveti garduri de 10 ani!!!
    Cum ar fi fost sa puneti restrictie 100 km/h de fiecare data cand vi se fura gardurile?!
    (Acum vreo doi ani am pus un reportaj "de la firul ierbii" cu INexistenta gardurilor pe A2... Sunt prea obosit sa caut, dar exista...)

Exemplul tipic de "birocratozaurus CNAIRisticus": nu iti semnez daca nu ai 100% gardul la receptie.
Dar daca ti se fura 99% din gard dupa receptie, nu mai este treaba mea. Limita de viteza ramane VS (130 km/h) indiferent daca mai exista sau nu gardul ala amarat...

Mi se pare mie sau este o "fractura logica"?!?!....



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

hefaistos

Un birocrat ți-ar spune ca fractura de logica e la tine, ca are o hârtie care spune ca gardurile exista.
Concluzia, bine ca animalele sălbatice sunt mai deștepte ca angajații CNAIR, și se țin singure departe de autostrăzi.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

ddfab

^ da ... animalele salbatice... dar porcii de pe A2?, sau magarii? sau caii pe A1?
+1 @tibiV

Cristian 74

"Este noaptea minţii să ai 25 de kilometri de autostradă gata, să nu îi inaugurezi, să nu cauţi o soluţie astfel încât pe acel kilometru să existe restricţii şi să stai cu acest lot până la primăvară când permit lucrările" - Grindeanu a pornit un război, nu se știe cu cine, dar el acuză... De luni bune se discută de deschiderea urgentă a lotului 2, inclusiv foștii miniștri Drulă și comicul Vâlceanu au spus asta. Dar, mă rog, dacă nu apărea el ca salvator nu se simțea bine.
"Să ştiţi că în acest weekend o să plec cu maşina la Timişoara - şi nu e prima dată, cam o dată pe lună nu merg cu avionul, merg cu maşina şi conduc singur - şi o să fac şi un mic ocol singur, fără să ştie nimeni, să văd stadiul real al acestui lot 2, care - eu vă spun intenţia mea: am văzut anumite filmuleţe cu lotul 2" - o declarație genială. Las la o parte terminarea tarlalei logicii la folosirea acelui "care"... Eu sunt profesor, e ca și cum aș spune la clasă "Mâine o să vă dau un test neanunțat". Aici e noaptea minții, la domnul Grindeanu. Să vedem cum salvează ăsta infrastructura...