Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

E un fapt. Au adus banii astia de acasa. Ce e asa greu de inteles? N-ai cu ce sa fii de acord sau nu. Asa s-a intamplat si punct.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

SUHOI

Bun , dar ceva imi miroase 'greu' la acesti 50 milioane de euroi pusi cu atata "umilinta' si 'dedicare' in buzunarul contribuabilului UE si roman de catre Papadopulosii greci! Daca stie cineva (isi mai aminteste, multumesc anticipat) care a fost pretul in RON  cu care s-a pornit in licitatie de catre CNAIR la Lotul 2 ( transformati in euroi daca se poate la nivelul lui 2014) si  cu cat a castigat asocierea Aktor (tepuitul) - Euroconstructor (haiducul) in RON si in Euroi in 2014! Nu de alta dar 50 milioane de euroi inseamna astazi cca 250 milioane de RON! Adica el , Aktorul cel tepuit nu va incasa nimica pe lucrari de la CNAIR din acest cash-flow? Adica atunci  cand se va emite ultimul certificat interimar de plata (plus garantiile) el , sarmanul Aktor haiducit de fratele de cruce Euroconstruct aici la Romanica va avea pierdere curata de 50 milioane de Euroi? Nu de alta dar Papadopulosul lor mi se pare foarte confuz (ca si politicienii cu inaugurarile) si sa stiu si eu de cate milioane de euroi pierdere curata sa-i 'plang' si sa-i 'jelesc' pe urmasii lui Aristotel! :(

alinuttt

Hai să lăsăm conspirațiile și să analizăm logic/rațional:
Finalizarea șantierului depindea de această pagubă a constructorului, în caz contrar soluția era rezilierea pentru neexecutarea culpabilă a uneia dintre părțile contractuale(constructorul Aktor în speță). Asta atrăgea inevitabil și un certificat negativ și alte penalități. Țineți seama de faptul că Aktor a participat la mai multe licitații în România în ultimii ani, deci ar fi avut urmări grave(posibil chiar mai grave decât pierderea de pe ST2) pentru ei certificatul negativ.

Alternativa era ca Aktor să aleagă să nu ducă la bun sfârșit șantierul când s-a retras Euroconstruct. Dar din momentul în care și-au asumat că duc la bun sfârșit șantierul, nu mai aveau disponibilă vreo alternativă care să nu conducă la pierderi uriașe pentru ei.

Așa că haideți să lăsăm teoriile conspirației pe forum. Se prezumă că suntem informați la un alt nivel. :)

Adisan


gicu

Urmărind fiecare filmare, pierd șirul lucrărilor.
Dar așa, la 70 de zile, e semnificativ progresul. Mai sunt vreo 25 de până la 1.12, am speranțe.

dragos76

Văzând acest video îți dai mai bine seama câte se pot realiza în o lună. Ok, până la 1 decembrie e mai puțin de o lună, plus e foarte probabil să vină și zile cu vreme rea, dar ce mai e de lucru pentru deschiderea lotului e incomparabil mai puțin și mai simplu de făcut decât ce s-a realizat între aceste două filmări.

hefaistos

La aia cu "banii de acasa" trebuie asa-i credem pe cuvant pe Aktori.
Or fi adus anul asta 50 mil de acasa dar:
1. Un vechi obicei al firmelor de pe aici e sa-si traga o parte semnificativa din avans.
2. Aktor are bani de luat del a statul roman la receptia lucrarilor, Multi.
Deci, chiar daca au "adus" banii respectivi, este vorba de finantarea lucrariloor, nu de acoperirea unor pierderi.
Iar in ceea ce priveste pierderea, nu vom avea acces la contabilitatea Aktor, deci nu vom sti niciodata daca per total au iesit in pierdere sau au facut un profit frumos. Ca tot grecul se plange ca e sarac si ii merg prost afacerile (si nu numai).

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

florin74

E firma listata la bursa. Publica rapoarte trimestriale, anuale. Pierderea e de peste 60 de mil euro, si a fost recunoscuta si inregistrata in contabilitate. Contractul cu actualizare e 650 mil plus TVA, si au ajuns pana in prezent la 1 mld lei. (ST2)
Majoararea de capital de 120 de mil de euro de lunile trecute a fost sa acopere si gaura asta. Hai sa nu vorbim vorbe.
Au venit actionarii cu bani de acasa sa acopere pierderile. Nu stiu cate companii din Romania isi asumau pierderea asta si duceau proiectul la capat.
De platit a platit vechea conducere a Aktor, ca au fost preluati de olandezi si in prezent nu mai au nici o putere de decizie.

dorum

no lasa ca pierd aici si teoretic scot parleala pe CFR si pe A0... macar e o dovada de "big thinking"

hefaistos

@florin74, pune si tu link cu documentul de unde ai scos cifra de 1 mld lei cheltuiti de Aktor pe ST2.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Cetatean

Poate la pierderea asta contribuie si faptul ca au dansat zorba ani de zile in care au trebuit sa plateasca N directori,manageri si angajati,terenuri inchiriate si multe pierderi pentru decizii luate prost.
Actionarii si partenerii trebuiau sa ia atitudine,cum au luat si acuma si sa miste lucrurile. Vorba aia,dupa lupta multi viteji,bine ca se apropie de final.
O parte din vina e a noastra,ca nu avem autoritati competente si uite asa,ne am mancat 3-4 ani in plus in trafic. Nu aduc vorba de accidente. Mwntiomez doar milioanele de euro cheltuite pe combustibil,nervii si orele pierdute in trafic a mii si mii de oameni...
Confirm politica firmelor straine de a "exporta" avansul si apoi sa depinda si sa planga dupa banii din situatiile de lucrari.
Care vin greu daca nu lucrezi...
Poate dura intre o luna si 4 de cand ai turnat o cifa de beton pana sa iti vezi banii pe ea...

montaniardul

In sfarsit se vede capatul la o autostrada de 70 km lungime cu o durata de finalizare de 7 ani si un topic de 1807 pagini (pana acum) ...  :D

mihaihedes

#27102
Cu excepția lui UMB (care sunt dintr-o altă lume) cei care tot vorbirți pe aici de cat de rai sunt Aktor-ii ar trebui sa le mulțumiți că au continuat și au terminat Lotul 2 spre deosebire de românii noștri verzi de la Straco/Euroconstruct/Tramenco....să mai continui? Care intră în faliment numai când se uită la proiect ce să mai vorbim să se și apuce de lucru și chiar nu are rost să vorbim să mai aducă bani de acasă să termine o autostradă Mai degrabă cheltuie banii de autostradă și autostradă nu va fi nicăieri. Realist vorbind râdem cât de rău îs alții când noi suntem rupți în fund de nenorociți și țepari ca și nație. Accentuez UMB  nu face parte din această discuție ei sunt din altă lume, o lume unde visăm cândva să ajungem dar nu știu dacă vom ajunge vreodată.

Cetatean

La aktor, sa le multumim ? niciodata! daca in ultimii 4 ani ai stat vreodata in coloana de la Alba la Aiud o pra jumate si te ai simtit bine,poti sa le multumest. Eu unul NU!
P.S. pana sa ii hulesti, straco a facut vreo 37 de autostrada,care se tin bine. Si i ar fi facut si pe aia la Chetani , dar directia tarii in momentul cand s-au apucat de lucru era undeva spre teleorman...

StefanCelMare

Am mai spus-o, e bătălia chiorilor pe A10.
Aktor și-a luat țeapă tot de la o firmă neaoșă, Euroconstruct.
Până una alta, ca păgubit direct care a stat în trafic, mie îmi rămân mai antipatici italienii de la Pizza.
Aktor când a lipsit din șantier era în cvasi insolvență. Ce să ceri de la o firmă care se clatină? Atunci trebuia reziliat de fapt. Este remarcabil că termină, alții ne-ar fi lăsat in procese și cu scandal (relicitare, etc, s-ar mai fi pierdut ani).
Spre deosebire de Aktor, Pizza a profitat la maxim de orice întârziere cauzată de statul român, a luat claim-uri, a încurcat traficul până în ultimul moment pe girații. Și când a deschis, a deschis o lucrare de calitate îndoielnică, cu valuri și limita de viteză la 100km/h.
Dacă nu punea asfalt la comanda politică în iarna 2020, deschidea in vara 2021. La jumătate de an distanță de Aktor, care a lipsit din șantier peste 1 an.
Ca stil, Pizza e mai enervant pentru mine, și va rămâne așa.