News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nicolaem


dorum

Citu si Ciolacu sa taie pamblica!!!

punktnet

Șova și Rus ar trebui să taie panglica, că ei ne-au băgat în mizeria asta
Just kidding.

Ionut


tudor

... :o Noroc cu normativul ala facut de berbeci: linie continua un kilometru pe banda de incardare...

toma

#27050
Sa speram ca Mosul ne v-a aduce in dar DESCHIDEREA. Nicolae sau Craciun, oricare ar fi el.

survola

E linkul și pe pagina anterioară.

gicu

Oile sunt de la CNAIR, testează etanșeitate garduri.

xab80

A postat @Adisan (multumim mult!) video cu podul din Turda. M-am uitat la filmulet de 2 ori si nu vad podul ala deschis anul asta. Pareri?

elphax

xab80 - am citit in alta parte ca nu vor pune in acest an grinzile lipsa la podul de la Turda, deci clar nu se deschide prea curand

scuze de offtopic - stim cu totii ca vom avea mai departe la Turda o gatuire serioasa si imediat, dar si dupa ce se redeschide podul

toma

#27055
Beniamin Todosiu, deputat USR de Alba: Lotul II al Autostrăzii Sebeș – Turda va fi deschis circulației cel târziu în luna decembrie a acestui an.

TibiV

Te rog, NU mai pune link-uri "chioare".

Nu e greu sa faci un copy-paste...

Quote
Beniamin Todosiu, deputat USR de Alba: Lotul II al Autostrăzii Sebeș – Turda va fi deschis circulației cel târziu în luna decembrie a acestui an

Lotul II al Autostrăzii Sebeș – Turda va fi deschis circulației până în luna decembrie a acestui an, întârzierile de pe acest tronson fiind deblocate de fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. În timpul mandatului de ministru, colegul nostru s-a asigurat că antreprenorul își respectă graficele asumate, astfel încât anul acesta să circulăm pe întreaga autostradă Sebeș-Turda.

Am făcut, alături de colegii mei, o vizită pe șantierul autostrăzii, iar rezultatele sunt vizibile de la o zi la alta. Astfel, constructorii ne-au informat că săptămâna viitoare vor finaliza turnarea covorului asfaltic, iar în paralel se lucrează la montarea parapeților de drum și a gardurilor exterioare.

USR și fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, și-au asumat că tronsonul acesta de autostradă va fi terminat în 2021 și acum avem certitudinea că, cel târziu în decembrie, vom circula pe Lotul II al Autostrăzii Sebeș – Turda.

La Oiejdea, în zona alunecărilor de teren, se va da drumul circulației doar pe o singură bandă pe o lungime de 1 kilometru, pentru că mai este foarte mult de muncă la stabilizarea dealului care a produs problemele menționate. Însă, tot constructorii preconizează că, în 2022, va fi finalizată și această porțiune de 1 km și toată autostrada va fi operațională.

Autostrada Sebeș – Turda este unul dintre proiectele de infrastructură prioritare pentru România, iar finalizarea acesteia deschide calea unor noi investiții în localitățile traversate de autostradă. Aiud, Ocna Mureș, dar și comune precum Ciugud sunt zone tot mai căutate de investitori tocmai pentru că sunt pe traseul acestei autostrăzi.

Mă bucur că fostul ministru, Cătălin Drulă, a reușit să urgenteze un proiect care era tărăgănat de peste 7 ani din cauza incompetenței, birocrației și dezinteresului politic. Cu siguranță în următoarea perioadă vom vedea cum politrucii locali și naționali se vor înghesui să taie panglica la un proiect pe care, fără Cătălin Drulă, l-ar fi terminat în alți 7 ani de zile.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

naivu

Îl admir pe.Cătălin Drulă și am votat USR la ultimele alegeri, dar afirmația că (doar) el a deblocat lotul după 7 ani mi se pare inexactă. Principalele blocaje, relocarea LEA de lângă pasajul CF și plata restantelor istorice au fost rezolvate în 2020. Sunt sigur că a avut de muncă cu Aktor cât a fost la MT (în special cu alunecarea de la Oiejdea), dar au muncit acolo și dna Ioniță și Horatiu Cosma (și, de ce nu, și noul management al Aktor). Cu respect!

AlinC


SUHOI

Savurand ultima filmare a lui Alin (multumim Alin) nu ai cum sa nu iti pui niste intrebari de bun simt, si anume:
1. La ce ora a fost facuta filmarea? Ca daca este la ora mesei de pranz mai avem o explicatie ca la Leana lui Costel. Daca este dupa-amiaza ATUNCI situatia este albastra spre bleu inchis aici (referitor la termenul de finalizare)! Adica am observat (poate sunt eu chior) o liniste totala pe santier de "inceput de Creeatie"! Este adevarat ca aceasta liniste , spre finalul filmarii, a fost "bruiata" de niste utilaje stinghere si amarate. Ori la ce timp si 'uscaciune' este afara, bataia de joc  a lui Aktor este 'totala"  fata de vremea cu soare total favorabila constructorilor. Am mai spus intr-o postare anterioara si scuze ca ma repet: atunci cand tu, Aktor, iti iei niste angajamente in fata intregii tari si nu   numai fata de   MT (deschidere Lot2 in vara lui 2021), cand tu ai acumulate intarzieri de ani spre zeci de ani in finalizarea unui lot de autostrada fara probleme tehnice deosebite si tu nu lucrezi pana la apusul soarelui (chiar si dupa in punctele critice) atunci este o sfidare a bunului simt  la adresa soferilor care tranziteaza pe DN1 in zona si "ltimpului favorabil tuturor categoriilor de lucrari >:(.
2. Eu inteleg dorinta fierbinte de deschidere cat mai urgenta a acestui Lot (si cine de aici nu o are) dar estimarile termenului de deschidere , asa cum am mai afirmat, depind de niste realitati  "Aktor"; mobilizare Constructor, vreme  si 'putirinta" Constructorului!!! Aceste realitati , la Aktor , se mai 'conjuga" cu termenele de executie istorice la fiecare structura in parte; adica in ce interval de timp a finalizat un pod, viaduct, overpass de "la prima lopata de pamant" si pana la ultima lopata de asfalt sau ml de parapet! In cazul Aktor (cu tot cu RETTER si Baxcom) termenele sunt lalaite nepermis de mult! si daca la Strabag se estimeaza circa o luna pana la deschidere (cand totul este deja acuma "parfum la ei") cum se poate afirma la fel si in dreptul lui Aktor?
3. Desi nu conteaza asa de mult pentru deschidere, este o jale totala la lucrarile hidrotehnice-rigole: bazine de acumulare, canale de descarcare,etc.! Rigole care nu au UN inceput si sfarsit, nu au inca nici o descarcare, rigole pline cu apa si deja colmatate, etc. Adica sa ai o vreme atata de uscata si tu Aktor sa nu finalizezi de urgenta toate  lucrarile hidrotehnice macar in zona de pasune inundabila cu tot ce inseamna descarcari si decolmatari (acolo unde se impune la emisar).
4. Deci timpii de executie-finalizare la viaduct Teius si la traversare drum judetean Sancrai (Oiejdea nu intra aici in discutie) care va fii pana la urma? Aceasta in urma experientei cu podurile peste Mures de la Radesti si Sancrai si a celor doua overpass-uri inca nefinalizate!!
5. Vizionand  filmarea nu ai cum sa nu ti se imprime pe retina o senzatie de delasare, de cenusiu, de tristete , de mizerie, de mocirla cand vor veni ploile! Nimeni nu spune ca trebuie sa fie ca la Strabag pe A3 (este o splendoare la Strabag  sa te uiti la curatenia drumurilor tehnologice, rigolele curate bec, taluzele inierbate si cu 'implanturi" de puieti, pur si simplu arata "geografia" tinutului mai frumos decat  inainte de inceperea lucrarilor), dar nici chiar asa! Mai rau ca in "Balcani"! Sper ca nu se va accepta receptia la terminarea lucrarilor in halul acesta.
6. Eu nu fac pariuri dar din cele vizionate pana acuma la Aktor nici in luna Decembrie acest lot nu are cum sa fie dat in circulatie. Chiar  in cele mai precare conditii de siguranta si estetica adica: half -profile sau chiar sfert-profile la Oiejdea, cu toata mizeria din rigole si o parte nefinalizate, fara garduri de incinta-protectie, etc. Adica sa nu avem un Lot de Autostrada ci o panglica de drum national asfaltat, cu doua benzi pe sens, cu separator median si cu intersectii denivelate. Doar atata accept si eu (adica siguranta zero, macel pe carosabil) dar nici in aceste conditii nu vor fi atinse! De ce? Pentru ca aceasta panglica de asfalt trebuie macar sa aibe continuitate! Continuitate la Teius pe viaducte  si sub supratraversare la  Sancrai.
7. Concluzia mea este; bataie de joc "completa" la Aktor la vremea frumoasa din ultimul interval. Receptia, sau ma rog, darea in trafic la Lotul 2 A10 nu se va face nici din vina CNAIR, nici din vina  vremii ci din vina exclusiva a mobilizarii execrabile a lui Aktor! In conditiile de acuma si care vor mai fii, cu toata jalea de pe DN1 si din Teius nici eu nu as da drumul la circulatie.
Poate ca vad eu gresit lucrurile si imi doresc si eu la fel de mult ca ceilalati colegi de pe forum sa ma contrazica Aktor :).