Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

doryan93


Ionut

Pun si aici pentru o mai buna vizualizare: v-am facut topic dedicat pentru concesiuni si PPP. Va rog sa continuam acolo. Multumesc!

Quest

Ionut, te rog nu fii intr-atit de pesimist. Intotdeauna exista loc ptr un nou inceput si ptr o "Sabie a lui Damocles" mai bine si mai eficient plasata. In cazul de fata "sabia" este data de obligativitatea utilizarii fondurilor menite acestei autostrazi pina in 2016 (bine cunoscutul n+3 din exercitiul financiar al UE 2007-2013). A doua "sabie" e data de protestele impotriva gazelor de sist si a Rosiei Montane. Ambele vor reusi sa tina strins surubul asupra guvernantilor ptr ca la alegerile din 2016 sa poata arata tarii ca au facut treaba, iar unul dintre subiectele pe care se va putea marsa este terminarea exact a acestei autostrazi Sebes - Turda. A treia "sabie" este ca exista mase largi de ardeleni care se simt tradati dupa oprirea oricaror investitii la A3, si e periculos sa ai o intreaga zona de tara nemultumita de felul in care guvernul are grija de tine. Ax de fapt asa isi si doreste, sa ii lege pe clujeni si toata zona aceea la reteaua de autostrazi. Si mai e un lucru, l-am vazut pe vicele CJ Alba (Florin Roman) intr-o inregistrare video declarind asa mai mult ca ptr sine ca "poate o sa ma si las de CJ ca sa ma dedic total autostrazii". Asadar, exista o vointa politica locala si centrala ca Ax chiar sa se realizeze. De asta merita investit cu know-how-ul dobindit la constructiile anterioare, ptr ca ridicarea Ax sa mearga cit mai smooth. Acorda te rog o sansa constructiei de succes a autostrazii Sebes - Turda. Multumesc frumos.
Alec26, da s-a tinut cont de ele dar factorul politic nu s-a implicat indeajuns daca Mitrofan se plinge c-au fost 2 ani de zile la cheremul celor din Transelectrica. La o adica, Hrebenciuc a zis-o de curind public "tot ceea ce facem noi parlamentarii zi de zi este trafic de influenta". Asta se si cere de la ei, ptr ca simpla generare de legi se pare ca nu ajunge ptr ca lucrurile sa mearga ca pe roate.
Common sense will get you far !

Quest

Te poate exaspera lipsa asta de consecventa a factorilor responsabili in privina tipului de drum, a fost drum expres, dupa care s-a convenit ca trebuie sa fie totusi autostrada, acum iarasi e drum expres. Ar trebui inteles de la vreun "insider" de unde intorsatura asta... Sau n-am inteles noi bine, adica nici cei de la ZF ?

http://www.zf.ro/zf-24/cea-mai-scumpa-autostrada-dupa-bechtel-cum-a-ajuns-soseaua-sebes-turda-sa-coste-aproape-15-milioane-de-euro-pe-kilometru-11546432

Plus, valoarea totala s-a dublat de la 554 mil Euro la 1,03 mld Euro ?! O fi cu tot cu despagubiri la exproprieri ? Sau se datoreaza schimbarii regimului de la drum expres la autostrada ? Iar daca ramine batut in cuie ca va fi autostrada, atunci de ce tot generezi confuzie perpetuind si tot amintind de HG234/2008 din moment ce acel act pleaca de la prezumtia ca va fi drum expres ? Foarte nebuloasa treaba.
Common sense will get you far !

ciprebbe

#274
^^^ uite si cine scrie articolul :D

" Cea mai scumpă autostradă, după Bechtel: cum a ajuns şoseaua Sebeş - Turda să coste aproape 15 milioane de euro pe kilometru "
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Ionut

Bai, va rog eu, fara Neferu, da? Multumesc.

Archi

#276
Neferu este asazisul jurnalist specialist in infrastructura de la Ziarul Financiar, care scrie numai ineptii.

Quotereprezentantul PSD Cluj, Remus Lăpusan, declară că, pentru fiecare dintre cele patru tronsoane vor fi patru licitatii, adică patru firme sau consortii pentru fiecare tronson

Pe Sebes-Turda sunt 4 loturi, ca pe Orastie-Sibiu, fiecare lot are un singur castigator, in urma unei singure licitatii. Asta este teoria, practic procedurile de licitatii se pot repeta de multe ori (tm.-lug. lot2). A fost o greseala de exprimare. Corect ar fi fost: Pentru fiecare lot de autostrada, o licitatie sau Pentru toate cele 4 loturi, vor fi 4 licitatii, una aferenta fiecarui lot, da na' limba romana

Tavi


alin_simeriaveche

:)) fatuca asta e o copilă....e tinerică...trebuie sa discute cu cei mai vechi de pe forum sa o pună în teme

anacronox

am incercat deja. nicio sansa. delete commenturi fara nicio explicatie. totusi sunt colegi din zf mult mai interesati de ceea ce spunem noi decat Frau Neferu.

alecu26

Quote from: alin_simeriaveche on October 22, 2013, 05:28:19 PM
:)) fatuca asta e o copilă....e tinerică...trebuie sa discute cu cei mai vechi de pe forum sa o pună în teme

cam din 2009 stiu eu ca scrie articole pe tema asta. pe atunci lauda la greu FCC--ul...si ca ce misto fac ei pasajul basarab.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marisRO

CNADNR a plubicat un comunicat de presa dupa articolul din zf - Kilometrul pentru tronsonul de autostradă ,,Sebeş–Turda" va costa maxim 7,8 milioane euro.
Sursa: www.cnadnr.ro/docs/comunicate/Autostrada%20Sebes-Turda.pdf

Ionut

In sfarsit... pana si cei de la CNADNR sunt oripilati de Neferu. Plus ca nu va spun ca toata presa a preluat stirea... of ce mizerii.

dr4qul4

tocmai a iesit Sova pe realitatea (Ionut stiu ca nu vrei sa auzi politic dar sunt cateva clarificari obiective):

1. pretul pt Construirea Autostrazii va fi de maxim 7,8 mil, probabil 5/KM.
2. exista o HG (acum o saptamana )care stabileste cost maximal de 850 mil euro pt aceasta autostrada dar include si exproprierile. Totusi a spus ca acestea nu vor costa mai mult de 10-12 mil euro. dar de aici si pana la ce a scris Neferu (drum expres etc nu are nimi de a face cu realitatea)
3. se stabileste castigatorul anul acesta si dureaza 4+18 luni dar dupa contestatii (si cum a zis la noi toata lumea contesta totul si nu au ce face cu legea pt ca asa vrea Comisia Europeana).
4. s-a si laudat putin spunand ca: "de cand supravegheaza el comisia, nici o contestatie nu a mai fost admisa nici de CNSC nici de CAB. si trebuie sa recunoastem e un lucru pe care il asteptam sa nu mai patim ca in trecut).
5. ne asteapta un "sfarsit frumos de an in ce priveste autostrazile"
6. Predeal - Comarnic se atribuie pe 29.11. probabil e gata in 2017 daca vor fi contestatii.



Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Quest

#284
Deci Neferu le face late. Daca lucra la vreun ziar obscur nu conta, dar lucreaza la ZF... Trebuie sa i se dea alta sfera de subiecte, ca la infrastructura vad ca le plezneste, de trebuie CNADNR sa dea dupa aia comunicate de presa lamuritoare.

Cu contestatiile la CNSC & CAB: am observat ca desemnarea cistigatorului ptr Lgj-Deva Lot 2 s-a dat in luna mai, dar de abia acum s-au lamurit lucrurile, in octombrie, adica dupa 5 luni pretioase !! Aici nu se poate face nimic ptr ca CNSC si CAB sa judece contestatiile in regim de urgenta, 3-4 saptamini ? Exista vreo constringere legislativa, sau se mocaie ei ? (eu tin minte ca nu demult Sova s-a plins ca cica nu le poate face nimic alora din CNSC in privinta ritmului in care solutioneaza contestatiile. Absurd ! Aia nu pot fi stat in stat. Si de ce cumul de informatii ma rog au nevoie sa se stringa ca decid dupa lungi asteptari ? Daca exista vreo constringere legislativa, e nationala sau de la UE ? Ce zice ?
Common sense will get you far !