Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

cristi 74

proprietarul a fost expropriat conform legii. ca el nu vrea sa si darame gardul, e alta treaba. ca aktorii au facut un proiect prost si asta e alta treaba. nu are cum sa blocheze constructia proprietarul. vorba lui iohhannis: unii au noroc, altii au ghinion.... pun pariu ca atunci cand a construit stia ca va trece autostrada pe langa.... hai sa nu exageram!

Vlad94

De acord cu @cristi 74. Familia ar trebui sa isi mute gardul. Cred ca, constructorii pot sa se apuce sa finalizeze zidul de sprijin, pentru ca familia are deja drum de acces pe partea dreapta a proprietatii, doar ca trebuie sa isi demoleze doua bucati de gard (se vede la min 5:04 a filmarii lui Adisan).

calino

Nu inteleg de ce nu intra Aktor cu buldozerul peste gard daca intradevar gardul nu are AC. Daca nu are AC gardul atunci nu exista, e doar o adunatura de moloz pe domeniul public unde Aktor are AC.

hefaistos

Pent` ca sunt oameni de doi bani.
A fost expropriat terenul?
Este terenul in proprietatea statului?
Se gasesc urme vestigiale ale unor constructii anterioare pe acest teren (gardul)?
Deci de spre ce vorbim?
Dai bataie, curata terenul, fa drum de acces pentru proprietatile respective si sa mergem mai departe. Despagubirile se dicuta in instanta ulterior si sunt in sarcina statului, pentru ca statul trebuie sa puna la dispozitie terenul. Da, avocatii sunt probabil smecheri si au speriat constructorul cu proces.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

AkaManah

Vad ca se vorbeste mult si fara rost.
1. Cand s-au construit acele case, traseul A10 era pe langa DN si cobora pe langa Aiud prin zona targului de animale si ajungea pe actualul traseu de abia in spate la fosta Metalurgica. S-a renuntat din cauza zonei Tifra (deal instabil, padure, cale ferata, Mures, DN) si pentru ca trebuiau expropiate mult mai multe proprietati.
2. Sintagma ``INTERES NATIONAL`` a dat nastere, cum era de asteptat, la multe abuzuri. Nu inteleg de ce sunteti asa porniti pe proprietari. Unele proiectari si optimizari de autostrazi nu au logica. Nici despagubirile nu urmeaza pretul corect. Dupa ce s-au imbogatit alde Becali si altii, au ajus la concluzia ca trebuie pusa o limita si lovesc in oamenii simpli. 50 de bani pe metrul patrat de teren arabil e jenant de putin si asta e doar un exemplu. Nu se face nimic pentru ca omul sa sufere cat mai putin. Dimpotriva, interesul national e ca o navalire tatara.
3. Practic el nu este despagubit la nivelul pierderilor suferite. Casa valora inainte 10 lei, acum valoreaza 5. E munca lui si nu cred ca e normal sa fie pagubit fix de statul care trebuie sa protejeze proprietatea si cetatenii. Vizavi de el era o alta casa pe care s-au dat 160.000 de lei despagubire in conditiile in care valora mult mai mult. Stiu si la ce presiuni a fost supus acel proprietar.
4. Toate acele case au fost construite in extravilan. Din cate stiu, e o practica sa fie trecute in intravilan doar suprafetele construite si nu si terenul aferent. De aceea gardul nu exista in acte, dar e fizic acolo cu stiinta autoritatilor, deci s-au cheltuit bani si trebuie despagubit.

Fred

Punctele 2 si 3 se rezolva in instanta, nu au treaba cu autostrada si lucrarile aferente. 4 e o aberatie: "e cu stiinta autoritatilor" e un nou temei legal?

dejanes

Nu este o aberație punctul 4. Acel gard, chiar dacă nu are autorizație de construcție, în mod evident ridica valoarea proprietății, iar proprietarul poate solicita majorarea despăgubirilor dacă nu s-a ținut cont de el deja. În fața instanței, se poate face proba efectuării cheltuielilor cu gardul chiar și prin planșe foto. Nu e ca și cum nu ar exista.
Legea folosește termenul "justă și prealabilă despăgubire" când se referă la sumele ce trebuie acordate celor expropriați. O despăgubire justă include și acest tip de cheltuieli care erau utile proprietății, indiferent dacă statul urmează să dărâme gardul sau nu.

neobluenet

Din ultima filmare se observa clar ca pe lotul 2 in mare parte mai sunt doar parapeti si marcaje. Ramane Oiejdea, Teius si Sancrai de finalizat cu toate straturile de asfalt. Parca si de la limita cu lotul 1 pana la Oiejedea lipseste ultimul strat de asfalt, dar intr-o saptamana termina si acolo, chiar la fix sa vina cu marcajele.

Pe lotul 1 se merge cu viteza melcului, oricum pentru ei nu e graba. Sper ca dupa ce se da drumul la lotul 2, italienii sa lucreze la giratoriul de la Alba Nord si sa rezolve "imbinarea" intre drumul nou cu cel vechi de la giratoriul nordic. Acolo e o sicana pe care o poti lua foarte din scurt si mai e si diferenta de nivel la stratul de asfalt pentru ca nu au raschetat un pic din drumul vechi ca sa faca trecerea lina.

La Sancrai e de vina facutul lucrurilor pe principiu "merge si asa". Faptul ca autoritatile inchid ochii la multe lucruri dau nastere la astfel de situatii. Daca primarul din Sancrai ar fi facut un mini PUG cu ajutorul celor de la CJ Alba si i-ar fi obligat pe toti consatenii sa intre in legalitate sau pe altii sa isi darame casele facute fara autorizatii, atunci alta ar fi fost decizia proiectantului cand a schimbat traseul. Dar daca te apuci sa faci lucrurile ca la carte, tot tu esti ala rau ca esti prea corect. Acum ceva vreme mi-a blocat cineva garajul si am chemat politia locala sa il ridice ca nu avea numar de telefon in parbriz. Au iesit vecinii sa faca scandal ca de ce ii ridica omului masina si ca eu sunt de vina.

mirceaeliade

daca un gard/o casa nu are AC poate sa vina statul sa ti-o darame si fara autostrada

carutasul

pe mine m-au pus să umblu pentru introdus terenul în intravilan ( deși în principiu primăria face asta în final, nu tu, doar că ei nu au nici o grabă :) ), nu mi-au dat autorizația de construcție așa ... Mă rog, nu e o bucurie să fii expropriat, dar cumva trebuie să fie bună-credință de ambele părți.

sergiucloog

Deci circulam anul asta pe lotul 2 sau nu? Pronosticuri?

cristi5

^ greu de spus, trebuie urmarita alunecarea Oiejdea si vedem daca se deschide full, half sau deloc.

Mai sunt si interesele politice, plus ideologia celor care vin la MT/CNAIR. Daca ideologia va fi de tip Ionita, cu "constructorul capitalist strain are resurse nelimitate si trebuie sa faca totul perfect, dupa aia deschidem" cum a fost pe ST3, mai dureaza multe luni.

xab80

Quote from: Fred on September 26, 2021, 11:57:55 PM
Punctele 2 si 3 se rezolva in instanta, nu au treaba cu autostrada si lucrarile aferente. 4 e o aberatie: "e cu stiinta autoritatilor" e un nou temei legal?
Corect. "Stiinta autoritatilor" trebuie sa insemne un act legal adica AC. Daca nu exista AC atunci autoritatile "nu stiu". Gresesc cumva? :)

gicu

Aș zice că nu. La Teiuș și Oiejdea încă deping mult de vreme, care nu arată bine în perioada următoare, iar la supratraversări mai e de lucru.

voicul

#26684
Ramane intrebarea: full sau half-profile? Zic ca sunt sanse de full.
In rest totul e in grafic si realizabail pana la final de an.

Octombrie pare bun ca si temperaturi/precipitatii - https://www.accuweather.com/en/ro/teius/271694/october-weather/271694?year=2021