Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

gicu

Știți cumva de ce rigola mediană se face în unele locuri din beton, în altele din asfalt? Mă gândesc că dacă una ar fi mai ieftinsa sau / și mai bună, s-ar folosi doar aia.

adyneamtu

In spatiul median, acolo unde este asfalt nu este rigola, acele sensuri sunt inclinate spre marginea terasamentului si apa se scurge spre lateral.
Rigola mediana din beton este doar in zonele de curbe in care inclinatia unui sens este spre spatiul median. Rigola capteaza apele de pe acel sens, ca sa nu ajunga pe sensul opus.

Fred

Daca e nevoie de trecere de pe un sens pe altul (pentru lucrari de mentenanta pe un sens, de pilda) se poate face doar in zone cu asfalt median sau si acolo unde sunt rigole? Daca rigolele sunt doar in curbe nu se fac treceri in acele zone?

RaduG

#26463
Gropile nou apărute la pasajul peste CF, nod Alba Iulia Nord:






Powered by API/PUM imgur uploader

Și ,,rahatul" pe care îl mâncam când avertizam despre lucrări făcute pe ploaie:

Quote from: RaduG on November 18, 2020, 08:35:20 PM
Am așteptat să se încarce filmarea în 4K, ca să văd mai bine. Betonul este ud fleașcă, se oglindesc în el siluetele oamenilor.
Mă întreb dacă hidroizolația face o priză corectă pe beton, pe un asemenea grad de umiditate, sau nu? Și nu o să se scoale asfaltul după primele cicluri de îngheț-dezghet de la iarnă?




PS: Instrucțiuni tehnice aferente caietelor de sarcini generale comune lucrărilor de artă AND 590/2016, caiet de sarcini 15, Hidroizolații:
Art. 3.1:,,Se verifică umiditatea (a stratului suport - NR) în conformitate cu Normativ AND 577, care nu trebuie să fie mai mare de 6% Tramex sau 2,5% CM"
Art. 3.3: ,,Sistemul hidroizolator nu se aplică pe timp de ploaie"

ovicor

E "perfect": fix pe banda2, pe pod, in nod! Cand unii trec pe banda 2, spre a facilita intrarea de pe banda de accelerare pe banda1.

cfdp

Nu este numai ploaia. Eu cred ca este o problema si cu asfaltul. In pricipiu din cauza bitumului: sau este prea putin sau nu are adezivitate la agregatele folosite (PH-ul nu este compatibil cu al pietrei). Daca va amintiti: cand se faceau tratamente bituminoase erau sectoare cad piatra se alegea la marginea drumului aproape perfect curata. Aceasta se datora "neaderarii peliculei de bitum la piatra". Am patit-o personal Aceeasi emulsie surse diferite de piatra, rezultate opuse. Acum cand este penurie de bitum si se aduce din toate sursele posibile, avand in principiu aceeasi susrsa de agregate este greu sa se tina cont in retete de PH. Cred ca "faramitarea" asfaltului se datoreaza in afara de tehnologie si acestui fapt.

ddfab

 @Fred.
Trecerile de pe un sens pe altul se fac, de obicei, pe linii drepte. Unde este proiectata trecerea, structura benzii mediane, de 3 m este la fel cu structura benzilor de rulare, pentru a suporta eventualul trafic. In imagine, observi zona de trecere, langa podul de la Radesti.Pe sensul din dreapta imaginii, este asfalt, stratul de uzura. In zona stalpilor, zona mediana este mai "light", doar cu balast, acoperit cu emulsie. Pe sensul din stanga, inainte de cei doi stalpi, se observa o zona unde asfaltul este asternut si pe zona mediana( primele 2 straturi de asfalt). Acolo este zona de trecere. Urmeaza sa vina si stratul de uzura, care se va uni cu cel de pe sensul opus, rezultand astfel o strucutra identica pe toata platforma autostrazii. Zonele de trecere sunt proiectate la cativa km distanta, pentru a se putea devia traficul . Unde sunt structuri majore, se afla in apropierea acestora( viaducte, tuneluri, poduri mari, etc). Daca esti atent, pe autostrazile in uz, sunt din loc in loc zone unde parapetul median metalic, este inlocuit cu parapete de beton, pe cateva sute de metri. Acolo sunt acele zone prevazute pentru eventuale devieri.
sper ca m-am facut inteles, chiar daca nu sunt din acest domeniu.


andreiu20

Salut, îmi poate explica careva de ce lipsește Alba Iulia de pe indicatoarele rutiere pe directia Sebeș-Turda? Nu e presemnalizat nici pe A1 și nici pe A10 deși e principalul oraș deservit de A10. M-am gândit că poate o fi din cauză că e la câțiva km de Sebeș dar în același timp apar atât Turda (capăt de nod) cât și Câmpia Turzii care e fix lângă.

Deci, ca să ajungi la Alba Iulia trebuie să o iei pe A1 pe direcția Sebeș ca mai apoi să o iei pe direcția Câmpia Turzii?!?!

elphax

au pus hidroizolatie pe ploaie - daca nu e ok, afecteaza in timp structura. nu cred ca poate afecta bitumul de deasupra
daca au pus asfalt pe ploaie -  nu imi amintesc...
dar in principiu, rezistenta asfaltului tine in primul rand de consistenta lui. structura fiind placa de beton nu permite ca asfaltul sa se lase sau deformeze. cred si eu ca acolo au pus in graba asfaltul si ceva nu a fost ok. evident ca ei nu se asteapta ca pe banda 2 sa stationeze tiruri, sa tot opreasca si porneasca in coada. dar asta nu este o scuza, asfaltul ala trebuie  sa tina la schimbari de temperatura si la actiuni mecanice

ArKE

A pus adisan pe youtube un video comparativ 3 august vs 3 septembrie. Pe la minutul 2:01, sapa baietii o ditamai gaura in asfaltul existent. Are idee cineva de ce? Si-a adus Dorel aminte unde si-a uitat lopata si acu o cauta sau ce? Ca ma dispera stilul asta de "Cooperativa Munca in Zadar" de la noi...

Tudor99

#26470

Nu a fost conforma,si bine ca si-au dat acum seama. :o

paulmare

^ andreiu20 s-a tot vorbit pe aici, e un normativ de kkao la indicatoare din cauza ca se liciteaza loturi de 5-30 de km
cine merge la Holdea de exemplu ? ar trebui sa apara doar exit Holdea sau legatura cu drumul national
Nu e "destinatie"

voicul

@ArKE Intradevar stilul e incet si chiar pe loc, dar nu ai ce sa faci in cazult expus de tine.
Probleme apar in timpul si dupa terminarea lucrarilor, de aceea si exista garantie.

Vezi si la UMB pe A3: intr-o parte repara ce au terminat acum 3 ani si in alta au alunecari mari chiar in timp ce construiesc.

Adisan


TibiV

M-am grabit si nu am reusit decat like-ul 1499...

Dar iti vine ti-a venit rapid si 1500!
Mama proștilor este mereu gravidă... :)