Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

miraflor2007

Buna seara domnilor, Ca doamne nu am prea observat pe aici. Urmaresc de ceva vreme acest forum si astazi am zis sa-mi fac si eu cont pentru a avea posibilitatea sa postez cate cava. Si anume:
Din cate stiu eu, logic este sa proiectezi ceva astfel incat sa poti realiza acel ceva cu cost minim si perioada scurta de executie.
Eu doresc sa ma refer la nodul de la Turda care leaga cele doua austostrazi cu DN. Am observat in urma cu cateva postari doua schite care prezinta variantele de iesire si intrare pe A10.  Stau si ma intreb, si va intreb pe dv de asemenea, urmatoarele:
1: iesirea de pe A10 cu intrare pe DN spre Turda. Oare nu era mai simplu sa se realizeze aceasta iesire intre dealul de la Stejeris si depozitul Kaufland?, pe sub autostrada. Oricum este un viaduct acolo. Din schita se pare ca proiectantul vrea sa ne duca pana aproape-n Bogata, construind un pasaj peste A 3 dupa care revenim spre DN trecand peste pasajul deja existent. Cred ca aceasta bretea de iesire are cam 4 km.
2: intrarea pe A10 nu era mai simplu de realizat undeva in varful dealului de la Stejeris? oricum autostrada se intersecteaza cu DN
3: observ ca sunt doua bretele pentru a se intra in A10, una din A3 si una din DN Turda. Oare nu se putea realiza doar una? DN sa fi intrat in breteaua A3 Cluj-A10.
4: daca tot exista un pasaj peste A3 pentru iesirea din A3 Campia la DN, nu se putea lega si la A10? trebuia neaparat un pasaj peste A3 special pt a intra in A10?

teocharis

acest nod sufera de o hiba majora: pentru a intoarce pe A10, venind din directia Sebes, trebuie mers pana la Gilau!

danutzu_1069

#2582
@miraflor2007
Bun venit pe forum
S-a dorit un nod "all in one" si discutam despre varianta asta: http://www.openstreetmap.org/#map=15/46.5233/23.7896.
Mie mi se pare ce-a mai economica. (fata de cea prezentata in schitele de la pag. 1)
Orice alta variantade acces direct in/din DN inseamna fie giratoriu fie intersectie in T, etc

@teocharis
Gresit.
Nu trebuie sa mergi pana la Gilau!
Ai bucla de intoarcere aici: https://goo.gl/maps/UcrsX
Trebuie sa te gandesti ca esti pe autostrada si posibilitatea de intoarcere nu o ai din suta in suta de metri.

horatiu.cosma

Salut, bine a venit printre noi :). Discutii despre configuratia nodului au fost o gramada. Initial a fost o alta varianta, pe care Porr a schimbat-o ulterior, deci ma gandesc ca le convine mai mult aceasta varianta din punct de vedere financiar. Personal, nu sunt de acord cu tine. Intersectia A10-A3 trebuie facuta, si atunci, in configuratia actuala, tu propui sa dispara 2 bretele scurte(relatia A10-DN) si adaugarea unui nod pe dealul Turda. Pe deal sigur o sa fie dificil de facut bretele de acces, plus ca se imparte un nod in mai multe locatii, asta dupa logica mea sigur dureaza mai mult si ar trebui sa fie mai scump.Intrarea pe A10 se face din doua bretele, una de pe A3 si una de pe DN, nu se poate reduce la doar una, fiindca e spatiul foarte scurt acolo. Cei care vin dinspre Turda si vor sa intre pe A10, dupa ce urca pe pod au linie continua si nu pot sa intre rapid pe banda 1 a celor care vin dinspre Kaufland si sa faca dreapta imediat pe breteaua de care zici, plus ca poate sunt dintre cei de pe banda 1 care vor sa mearga tot inainte, ar iesi niste accidente de toata frumusetea acolo. Pentru directia C.Turzii-A10, nu se poate folosi supratraversarea A3 curenta, din aceleasi ratiuni de linie continua si intersectia cu sensul opus. Ar trebui sa se poata face stanga spre A10 peste 2 benzi din sens opus, ceea ce ar duce la niste ambuteiaje si chiar accidente in nod.

luc

Despre configuratia finala a nodului A10 - A1 (zona Lancrăm) se mai stie ceva?

dr4qul4

Configuratia actuala prezinta 3 avantaje:
- viteza sporita A10-Bors
- exproprieri minime (mare parte din ele deja facute pt nodul A3-DN)
- posibilitatea taxarii!

Si un singur dezavantaj:
-iesirea  A10-DN1 se face  prin stanga nu prin dreapta
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

nedcatalin

O semnalizare buna va rezolva toate problemele de orientare. Trebuie cineva cu cap sa stea sa deseneze pe hartie toate indicatoarele din ambele noduri de capat si indraznesc sa zic ca nu vor exista conflicte. In mod evident trebuie inlocuite indicatoarele de acum la iesirile cu DN1 de pe A1 si A3 si instalate unele comune care sa tina cont si de iesirile catre A10. Pe A10 trebuie trecute localitatile mari iar pe DN localitatile apropiate de nod, mici.

vancouver

#2587
As mai adauga un avantaj si un dezavantaj:

Avantaj:
- pentru a intra de pe DN pe autostrada in oricare directie exista o singura iesire din DN, comuna pentru toate directiile. Desigur, o singura iesire pentru fiecare directie de mers pe DN.
Dezavantaj:
- in mai putin de 120m soferii trebuie sa citeasca panourile si sa decida intre 3 variante, inclusiv sa schimbe banda (deci sa se asigure, etc...), si anume aceeasi soferi care vin de pe DN si vor sa intre pe autostrada. In caz de alegere gresita se fac intre 2x4 si 2x10 km in plus. Critic este pentru putinii soferi care vor veni pe DN dinspre Sebes si vor dori pe autostrada. Dupa curba nu au decat fix 120m sa faca tot ce am descris mai sus. Cei care vin pe DN dinspre Turda vor vedea panourile inca de pe pasajul peste DN, sa zicem inca 100m in plus timp de gandire.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nedcatalin

Poate ar trebui sa desenam panourile si sa le trimitem la CNADNR, pentru ca altfel anticipez ca ei nu vor fi in stare.

horatiu.cosma

Adevarat Vancouver, asta e cel mai mare dezavantaj. Majoritatea celor care vin pe DN dinspre Sebes si intra in nod o sa vrea pe A3, si cum intra pe prima banda in 120 de metri vor trebui sa treaca neaparat pe a doua, iar majoritatea celor care vin pe DN dinspre Turda si intra in nod o sa vrea spre Sebes pe A10, deci de pe a 2-a banda vor trebui sa treaca pe prima in acei 120 de metri. La masini mici merge cu buna intelegere, dar cand apar TIR-urile, o sa fie ceva probleme.

florin74

O sa fie foarte putini cei care vin pe DN dinspre Sebes si vor sa intre pe autostrada  spre Cluj. Cei din Ocna Mures si Unirea vor intra pe nodul de la Decea, in rest sunt putine localitati intre Unirea si Turda (Stejaris, Moldovenesti - care o sa vina pe DN75). Cred ca ponderea cea mai mare o sa o aiba TIR-urile care pleaca de la depozitul logistic Kaufland spre Satu Mare/Oradea

horatiu.cosma

In celalalt sens dinspre Turda sunt destul de multe, o sa scada simtitor cand o sa avem drum de legatura la Martinesti.

pasadia

Dar acei soferi ce vor trebui sa se hotarasca intr-o distanta scurta vor fi nevoiti, datorita geometriei drumului de legatura, sa strabata acea distanta cu o viteza redusa (estimez 40-50km/h) si deci vor putea citi in voie panourile.

vancouver

cu 40km/h cei 120 m se parcurg in 10,8 secunde, dar: citirea unui cuvant dureaza 1 secunda, panoul va avea 3-5 cuvinte, adica 3-5 secunde. O decizie se ia in ca. 2 secunde de catre un om care stie geografie si are traseul clar in cap si poate sa dureze pana la 20 de secunde pentru o persoana mai in varsta sau care nu se orienteaza usor. Asigurarea in oglinda retrovizoare dureaza 1 sec. daca nu exista nici o alta masina pe drum, dar 2-3 secunde daca mai exista si alte masini. Schimbarea benzii inca 2-3 secunde.

TOTAL:
- minim 3+2+1+2 = 9 secunde. (sofer spirt si doar 3 localitati pe panou)
- maxim 5+20+3+3 = 31 secunde. (sofer dezorientat si 5 localitati pe panou)

Ce se poate face? Un singur lucru: sa apara pe panou un numar minim de cuvinte. Dupa cum se vede la 40-50 km/h un sofer bun rezolva situatia iar unul prost sa speram ca va invata din greseli.

Propunerea mea:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

#2594
Ce chestie, toate propunerile tale exista si acum in teren, inclusiv denumirea localitatilor trecuta pe asfalt.  In plus ma gandesc ca traficul pe acest drum de legatura va fi atat de redus incat la aproape orice ora se va putea schimba banda fara sa-ti pui problema ca incurci traficul.

Sincer, nu acolo e problema marcajelor din Romania iar discutia asta incepe sa semene cu cea privitoare la drobul de sare.

ps: mi-as dori insa sa delimiteze sensurile de circulatie cu separatoare de sens New Jersey (pe acea portiune de drum de legatura) astfel incat sa nu ne trezim cu nebuni care intra pe autostrada pe contrasens.