Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

dorum

da, e mandatory... altfel pe rugos nu prinde bine membrana hidroizolatoare

voicul

Ce repede s-a miscat Pizza Baxcom aici!

Ma ia cu "frezoane" cand ma gandesc ca poate din intamplare urmeaza chiar sa se mai faca o inaugurare aici.
Nuuuu ... de terminat tot, tot, tot ... probabil mai dureaza 5 - 6 ani, dar de finalizat inca o parte ... sunt ceva sanse.

Quest

#25292
Quote from: dorum on May 22, 2021, 12:28:45 AM
da, e mandatory... altfel pe rugos nu prinde bine membrana hidroizolatoare

Inteleg dar ma mir :) Adica noi vedem pe PUM din 2014 puzderie de pasaje ajunse la suprabetonare, la care operatiunea nu e urmata de o astfel de slefuire, ci doar se toarna betonul, se niveleaza rezonabil, dupa care se vine cu rola de membrana bituminoasa pe care o astern si o lipesc cu flacara de la butelie, e o procedura fusherita intrucit nu contine slefuirea cu "masinutele de luna park" ? Mai sa fie ! Deci UMB a avut slefuirea facuta asa pe VO BC ?
Common sense will get you far !

carutasul

#25293
parcă în filmările precedente Baxcom avea niște "elicoptere" manuale, mașinuțe la UMB am mai văzut ( n-am avut noi toate betonările în direct, or mai avea și alții) . Și-or fi cumpărat din astea între timp sau erau la alt șantier... ce e drept sunt amuzante, când eram copil plăteam să le conduc, la parcul de distracții :)   (de fapt și în filmarea asta, pe la 2:00 se vede și unul "manual") bănuiesc că e după buget și după cât de tare te grăbești, dar nu la fel de distractiv...

AlinC


danutzu_1069

@Vancouver, am facut o maare omisiune in lista mea .... un nod amarat, fara vreo mare importanta si fara um mare trafic...
Nodul Cernica dedpe A2, intra si iese cu bretele dinspre Bucuresti, pe doua benzi...

Europiu

Eu zic că discuția se poate opri aici pentru că e clar că se vorbea despre două lucruri diferite:
a) vancouver aducea argumente pentru joncțiune cu o singură bandă, al cărei rost foarte puțini îl contestau
b) restul încercau să îi explice că reducerea la o bandă trebuia făcută din marcaj, nu mușcând din asfalt și reducând siguranța

Eu umblu de mai bine de 25 de ani pe autostrăzile germane și vă pot spune că sunt destule joncțiuni cu "2 benzi de intrare". Vorbim de intersecții între autostrăzi cu 3 sau 4 benzi pe sens. Cele două fluxuri se păstrează în paralel pe sute bune de metri marcaj cu linie continuă, traficul de intrare se sortează gradual și numărul benzilor se reduce gradual la cel al autostrăzii gazdă. Toate astea costă și rămâne întrebarea dacă se justifică...

Ce nu am văzut nicăieri pe Autobahn: bretele de legătură A-A fără bandă de urgență.
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

cbv

Quote from: AlinC on May 21, 2021, 10:01:08 PM
https://ziarulunirea.ro/video-pe-autostrada-a10-sebes-turda-s-a-suprabetonat-ultima-placa-la-nodul-rutier-sebes-712301/
Salut Alin,
sunt fost angajat la furnizoriul de lianti hidraulici pentru constructia A10, lot 1. Vreau sa-ti multumesc pentru perseverenta de a filma aproape zilnic santierul respectiv. Mi-au fost de mare ajutor mai ales filmarile dupa ploi, astfel puteam estima cand reincepem livrarile. In lant, filmarile tale au contribuit la o mai buna planificare a stocurilor, a productiei si in final al livrarilor.

Multumesc si succes!


AlinC


Fred

Quote from: Europiu on May 22, 2021, 01:18:43 PM
Ce nu am văzut nicăieri pe Autobahn: bretele de legătură A-A fără bandă de urgență.
La noi se fac fara, ca sa nu depaseasca bizonii pe-acolo. © Vancouver, 2021.

tudor

Daca am inteles bine, in Decembrie, in febra inaugurarii s-au folosit marcase "temporare" pentru ca vopseaua rezonatoare nu se putea aplica din  cauza temperaturilor joase.
S-au refacut marcajele intre timp?

RaduG

#25301
Ce mi se pare mie greșit la acea bretea, este lungimea benzii de accelerare, care ochiometric pare ceva de ordinul a 100m. Total insuficient ca să apuci să te asiguri cum trebuie, mai ales că este în curbă, iar apoi banda de pe care vii de pe A10 se transformă în bandă de urgență de 2,5m. Acolo zic că s-a greșit, sunt mai lungi benzile de accelerare la ieșirea dintr-o benzinărie.



Ar fi trebuit să fie minim de câteva sute de m bune, cum se face de exemplu pe sensul de intrare de pe A10 pe relația Sebeș-Deva.




Powered by API/PUM imgur uploader

Xed

Jeez... banda de urgență de pe A1 se va transforma in banda de accelerare pentru breteaua A10. Punct!

Putem inceta cu discuția aici? S-a clarificat mai sus toata treaba. Sunt atat de multe alte lucruri de discutat...

Uite, de exemplu, eu as dori să știu ce se întâmplă cu bucata care va face joncțiunea cu lotul 2. De ce nu lucreaza si acolo si in schimb se concentrează doar pe pasaj si in zona bretelelor de coborâre si urcare pe A10?

Fred

RaduG a ridicat un punct foarte valid: banda de urgenta are doar 2.5m, nu poti sa o faci banda de accelerare de autostrada la 3.75m decat daca gasesti o metoda de a comprima masinile cu 33%. Sau daca esti politist si introduci piese patrate in gauri rotunde, altel ar mai trebui largit 1-1.5 metri.

RaduG

#25304
@Xed Dacă o să ai curiozitatea să citești normativul PD162/2002 actualizat August 2015 - proiectarea autostrăzilor, Capitolul VII accese autostradă, articolele 90-98, vei constata că:
1. Banda de accelerare trebuie să fie 3,5m, nu 2,5 cât este banda de urgență.
2. La diferența dintre 80km/h (la cât este proiectată breteaua) și 130 km/h ar trebui ca secțiunea de accelerare să fie de vreo 800-900m dacă am calculat eu bine.

Bottom line is: Aceste normative sunt literă de lege. Dacă o lucrare nu respectă normativul în vigoare, nu se poate recepționa.





LE: Chiar dacă iei în calcul ,,artificiul" de la art.95, tot ar trebui să ajungi la 97,5km/h și tot ai avea nevoie de 273m secțiune de accelerare. Sunt convins că proiectantul a găsit probabil și alte justificări ca să i se aprobe proiectul așa cum este, există verificatori, etc. Dar mie tot mi se pare o ieșire nesigură, în special prin prisma faptului că este în curbă și de exemplu un camion care intră de pe bretea va avea în unghiul mort fix un autoturism care vine pe banda 1 cu 50-100-150 de m în spate.