Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 25 Guests are viewing this topic.

ovicor

Parerea mea e ca marea intarziere o constitue overpas-urile, ele trebuie sa fie functionale din timp, pentru a se crea conditii  de finalizare a autostrazii. Voua vi se pare ca Actor se preocupa de definitivarea lor ?!?!!!??!!

elphax

eu chiar credeam ca nu ei le fac :)
sunt cele mai intarziate

Granata06

Pentru asta mai trebuie demolate cateva imobile in zona Ciumbrud - Sancrai.

StefanCelMare

Urmează două luni importante pentru lotul 2.
Într-o săptămână pe prognoze pare a veni primăvara cu bagaje cu tot în zona Alba.
Eu zic că până la final de mai, va deveni clar ce poate și ce nu poate face Aktor în 2021.
Dacă nu mobilizează exemplar resurse în mai cel târziu, deschiderea din august este o poveste.
Șansele sunt mai mari să nu se mobilizeze suficient decât să o facă.
Eu unul m-aș bucura sincer și pentru decembrie 2021, dar tot sincer, mă tem de Aktor, care nu are un istoric bun în ce privește termenele limită la lucrările lor din România.
Ceva mici speranțe sunt datorită celor menționate pe forum, referitor la preluarea firmei din Grecia de către olandezi.
În ce măsură ne va ajuta asta în România, rămâne de văzut.

Kimi

Daca aktor era companie serioasa, incepand de astazi (cel tarziu), asfaltau la turatie maxima. E soare, nu e frig si nici nu se mai anunta ploi saptamana asta.
Sa speram macar ca sunt pe santier si asteapta motorina.

cristi5

#24500
Quote from: hefaistos on March 22, 2021, 07:49:11 AM
Nu e, dar acolo unde se îngustează de la full la half se creează niște ambuteiaje...

Nu se va crea ambuteiaj la traficul DN1 de acum. Abia se strang 10 vehicule la Sebes  pe breteaua de o banda prin care traficul A10 se varsa intr-o giratie, unde e "cedeaza trecerea" deci oprire!

Uita-te la trecerea 2->1 de la Alba Nord (sau chiar la ingustarea 2->1 la Sebes!!), ai vazut vreodata coada acolo?

Cand este un obstacol in aval (chiar si o giratie unde nu vine nimic, ca la Holdea dar trebuie intors 90 de grade=> viteza mica= obstacol) atunci da, poate fi o problema uneori. Dar cand nu ai nici un obstacol in fata, ba dimpotriva, ai zeci de km de autostrada (A10 si A3 pe sensul spre Turda, A10 si A1 pe sensul spre Sebes), trecerea 2->1 nu va pune probleme.

Cu alte cuvinte: Sebes-Turda azi nu are trafic de 2 benzi pe sens. Putine drumuri romanesti inter-urbane au asa ceva zilnic, sau macar 3 zile pe saptamana. Poate cateva ore in weekend (vezi mai jos)

Quote from: hefaistos on March 22, 2021, 10:59:02 AM
Acu 2 săptămâni în WE am stat 50 minute pe A2 acolo unde se trece la half profile pentru reparatii. Ca romanii se îmbulzesc pana la ultima suta de metri cu 90 kph.

Sunt zeci de filmari care surprind ingustarea 2->1 la Sebes si Alba Nord, poti cauta acolo ambuteiaje.

Weekend probabil inseamna varf de flux (vedem asta si pe DN2) si atunci poate, uneori etc. Dar foarte rar.

Si chiar in ambuteiaje ocazionale (1-2 ore pe saptamana?), siguranta circulatiei e muuuult mai buna. Decat sa lasi oamenii pe DNul dezastruos ca siguranta. In plus, cei care vor sa evite un eventual ambuteiaj, pot sa aleaga DN...

Quote
Deci e discutabil dacă pentru 2-3 luni merita. Dacă vorbeam de 5 ani era altceva.

Merita si pentru o zi. Ultimul loc in Europa la siguranta rutiera. Sa tii 30 km de autostrada blocati pt ca nu vrei sa deschizi half-profile pe 300m e o afacere proasta din pdv siguranta rutiera.

GAC

Cultura organizationala da seriozitatea unei companii. Daca grecoteii au dat kix, pana la punctul in care compania lor s-a vazut in fata unei preluari ostile, acum, incearca sa le faca viata amara noilor actionari in speranta ca le vor mai da ceva ca sa compenseze pretul mic platit pe pachetul majoritar (sau ceva de genu..., caci la cultura balcanica nu te astepti la altceva).
Tehnic, putem considera ca Aktor trece print-un fel de restructurare... nu se poate face peste noapte, iar daca urmeaza sa bagi si niste sute de milioane, vrei sa te asiguri ca vechile metehne pleaca si ele cu fostii actionari (cat mai repede), altfel aloci capitalul ineficient.
In ceea ce priveste inaugurarea half profile in zona dealului problematic, conteaza si modul cum este implementata aceasta "trecere de la full la half profile". Daca se face brusc si din scurt, cel mai probabil va iesi cu ambuteiaje si accidente. Daca se va face cu presemnalizare si folosind curbe cu raza mare in zona trecerii de pe un sens pe altul (pe principiul aparatelor de cale cu viteza sporita la CF), problemele vor fi mult mai mici si probabilitatea de a avea bottle neck va fi mai mica.
Cat priveste lucrarile de ancorare, daca subway a folosit aceasta metoda la metrou, unde discutam de spatii restranse, ma astept ca cei 13m aferenti unei cai de rulare sa fie suficienti pentru a desfasura respectivele echipamente care sa indeplineasca lucrarea.
Problema la DN este ca trece prin localitati, are stopuri, sunt treceri de pietoni si colac peste pupaza, la Aiud ai si niste intersectii unde drumul principal "coteste". Cand se va deschide autostrada, doar traficul de tranzit o va folosi, o buna parte (traficul local) va ramane pe DN. Tot va fi mai bine cu DN + half profile pe 1Km decat DN singur, no matter what.

cristi5

#24502
Ce ma distreaza ca toata lumea uita ca pe ST2 Aktor a luat tzeapa din prima zi de la o firma romaneasca si le dam lectii de "megenement" la "grecotei".

Nu ca vreau sa-i scuz dar totusi, e haios.


alecu26

nu iei teapa decat daca vrei sa iei teapa. Nu lasi intreg managementul financiar intr-un JV la o singura firma. Faptul ca au luat teapa arata cat de prost si haotic sunt organizati. (asta daca nu a fost ceva intentionat, ca si asta e posibil, si cineva din managementul initial a proiectului a plecat mai fericit din santier).

Pentru mine a parut suspect ca din ziua zero a aparut o statie de asphalt de la Euroconstruct. O statie foarte foarte mare.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hefaistos

Aktor sunt varza. Au mai luat teapa și în Australia pe un proiect de energie solara, unde s-au retras cu pierderi de sute de milioane. Sa speram ca preluare ostila = restructurare radicala, pentru ca ne vom mai lovi de ei câțiva ani pe celelalte proiecte.
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Tudor99

#24506
O filmare de la Nodul Alba Iulia Nord, de la Adisan YOUTUBE

21.03.2021

GAC

Cat priveste Euroconstruct, este suficient sa cautati pe net "Dan Besciu" + "p*litica" si te vei lamuri... fiind forum de infrastructura nu are rost sa dezvolt subiectul.
Daca vii intr-o tara straina si pui la cale afaceri cu un asemenea partener, ideea de "buna credinta" zboara pe fereastra... sau cu alte cuvinte cine se asemana se aduna.

AlinC


AlinC