Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

bacovia

Daca termina in 2021 e minune mare.

paulmare

^RaduG in sectiune transversala, partea de jos (ampriza) e mult mai "mare" decat platforma, arcele de cerc din nod, se calculeaza functie de viteza de proiectare si acolo nu era loc din cauza caii ferate, zidul le permite sa aiba in zona aceea in sectiune nu un trapez isoscel ci unul dreptunghic (ma rog nu e in realitate chiar trapez, platforma drumului e inclinata si ea) si atunci proiectantul a venit cu solutia asta 

AlinC multumim - sper sa vedem la anul in vara tot gata cap-coada :)

zuma80

@danutzu_1069, sau este depozit de material pentru umplutura de la pasajul peste DN.
Pentru A6!


danutzu_1069

@zuma80, nu stiu ce sa zic, dar prea este "inghesuit" spre coloanele forate.....Si de multa vreme nu au mai avansat in zona aia....
Nu stiu ce mai astepte sa mute la loc circulatia pe vechiul amplasamente, adica pe sub pasaj.....
Ceva este putred... la Oiejda

florin74

#23855
Sunt probleme acolo. În continuare se mișcă dealul, cu toată armata de ziduri. Exista o zona argiloase acolo, la ploaie se umfla și exercita o presiune mare pe zid. De aceea s-au oprit cu excavatiile. S-au făcut studii geo serioase, acum soluția e în lucru  la proiectant și expert. Drenuri masive, sapătură în deal, sau ridicare linie roșie. Cam astea sunt variantele. A devenit punctul critic al proiectului. Teiusul nu mai reprezinta vreo problema.

Bulwyn

Prin faptul ca in momentul de fata receptiile partiale nu mai sunt de domeniul sci-fi, cred ca ar putea deschide intre teius si aiud cand e gata. Prin asta si Aktor si Pizza ar avea timp sa rezolve problemele cu "delusorii" pe care le au.

RaduG

@paulmare mulțumesc pentru răspuns . Chiar sunt curios cum va arăta la final zona respectivă.

Archi

#23858
^^ Daca nu se ridica linia rosie ci se apeleaza la una dintre celelalte doua solutii enumerate de florin74, adica drenuri masive sau sapatura in deal, cred ca ar fii posibila o finalizare half profile in zona respectiva, cu circulatie pe sensul Alba-Teius care nu este in imediata proximitate a zidului de sprijin. Poate sa ramana inchis sensul Teius Alba in zoda zidului de sprijin pentru cat timp este nevoie. Oricum este cam devreme sa discutam detaliul acesta, sa-i vedem pe Aktori ca muncesc dupa ce vine vremea buna mai intai.





Powered by API/PUM imgur uploader

naivu

Nu pretind ca este simplu ce au de facut la dealul Santimbru, dar este prima data in istoria mondiala a constructiilor ca exista un deal argilos pe marginea unui traseu de A??? Trebuie Aktor sa reinventeze stiinta constructiei pt dealul de la Sântimbru de nu poate termina sectiunea pana la mijlocul verii si trebuie sa li se ceara deschidere partiala Teius-Aiud?!

cristi5

@naivu problema sigur ca e rezolvabila dar reproiectarea si discutiile cu inginerul si beneficiarul iau timp.

@Archi half profile ar fi excelent (si suficient) dar depinde ce solutie vor gasi. Banuiesc ca si sensul pe care s-ar circula e in pericol de alunecare? Sigur, daca aluneca se poate inchide daca e nevoie.

ultras

O idee:
Daca dealul de la Santimbru pune probleme mult timp (sa speram ca nu e cazul) si se deschide partial lotul 2 (Aiud-Teius), cred ca ar ajuta modernizarea acestui drum de 2.6 km (DJ107H intre DN1 si DN14B/nod Teius).
Ar actiona ca o centura pentru Teius, iar de acolo pana la Alba Nord nu sunt blocaje semnificative pe DN1.

https://www.google.com/maps/dir/DN1/46.1831061,23.6824249/@46.1869276,23.6703539,5246m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x474eaaf7a456695f:0x93a75939fd638ee0!2m2!1d23.6545582!2d46.1767416!1m0!3e2

paulmare

^ Naivu culoarul de expropiere probabil ca e un pic deasupra santurilor, unde ar trebui montat gardul, se vede in poza ca deasupra e teren agricol lucrat, daca vor sa puna drenuri acolo trebuie expropiat, coloane de balast si drenuri sau ce solutii o sa le dea dupa studiul geo, nu e nimic neobisnuit
dar sa analizeze solutiile din expertiza geo - aktor/cnair/inginerul - toate astea iau timp pana cad la pace cine ce face
si daca aleg sa lucreze in deal unde proprietarul a insamantat deja ceva in toamna, trebuie expropiere, despagubit etc - toate astea iau timp

TibiV

Quote from: cristi5 on December 28, 2020, 01:45:09 AM
... reproiectarea si discutiile cu inginerul si beneficiarul iau timp.

Timp si probabil costuri suplimentare. Adica claim-uri...
"In SF-ul pe care ni l-ati dat nu scria ca dealul "pleaca la plimbare".

Cam asta a fost nivelul SF-urilor de pana acum...
Pur "Science Fiction". Dar dezechilibrat. Mult mai mult Fiction si mult mai putin Science...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

florin74

#23864
Oricum, fata de ce este la Pizzarotti solutia pe  care au implementat-o ei ,culmea, pare mai OK si initial chiar usor supradimensionata (zicea cineva din domeniu pe forum acum ceva timp). Din cate am inteles in urma precipitatiilor se produce o dilatare a terenului (din cauza stratului de argila care este undeva deasupra autostrazii) care exercita o presiune mare asupra zidurilor de piloti. Au incercat cu ancore suplimentare sa stabilizeze, tot nu au reusit. S-au facut studii geo acum in toamna, s-a identificat problema, se asteapta solutiile. Nu sunt 100% ca drenurile vor rezolva, posibil sa fie o solutie combinata.
Vorba lui Alecu26, incep sa prefer autostrazile in munti fata de cele din dealurile cu  sol argilos din Transilvania... Nici nu imi vine sa ma gandesc ce o sa fie pe loturile UMB....