Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#23715
Adevarul este ca dupa ce stai in coloana minute in sir... iti vin toti dracii cand vezi breteaua in stanga si tu trebuie sa mai mergi pana la giratoriu......
Nu le caut scuze.... ci doar ... realitatea romneasca....

Pentru sicana aia... sincer, nu cred ca sunt necesara masuri  drastice.... si nu vad idiotul ala care sa nu vada o masina cere este oprita pentru a vira la stanga....
Bun, sunt destui care vor taia sicana, se intampla des in alte locuri... dar nu am auzit de vreun accident...

(sa nu va prind cu "dislike"-uri....  :lol: :lol:)

AlinC


Vlad94

Cred ca ar putea deschide sensul Teius-Sebes fara traversarea giratoriului. Nu vad niciun conflict, acum ca supratraversarea este gata. Pana la urma, care mai e rostul sensului Alba-Teius pe bretea cand ai variata supratraversarii.

prd.marius

Wow, par ca se misca ft rapid cu deschiderea pasajului, dar...
- nu puteau sa refaca asfaltul si acolo intre bucatile noi spre sensul giratoriu vechi?
- au ramas marcaje vechi, nesterse....
- jalnica semnalizarea rutiera.... in continuare mi se pare noapte mintii, tinand cont ca acolo se termina (deocamdata) o AUTOSTRADA.

horatiu.cosma

Cristi5 și alți colegi încearcă cu stoicism de ani de zile să transmită pe forum și pe alte canale publice o idee foarte simplă: oamenii nu sunt roboți. Nu se putea închide accesul pe bretea celor ce vin dinspre Alba Iulia și merg spre Teiuș, fiindcă ar fi generat un haos generalizat. Toată lumea știe că pe acolo trebuie să o ia ca să meargă spre Teiuș, dacă ar fi văzut brusc niște semne de interzis la bifurcația cu intrarea pe autostradă întoarcerile cu 180 de grade înapoi spre giratoriul Alba Iulia ar fi fost la ordinea zilei, fiindcă nu ar fi acceptat mai nimeni să continue pe A10 până la Alba Sud pentru a întoarce. Peste câteva zile, după ce suficient de mulți oameni se vor obișnui să meargă pe traseul vechi al DN1 pe pasaj, atunci se poate schimba semnalizarea.

danutzu_1069

@horatiu, o bruma de (pre)semnalizare in giratoriul (si inainte) Alba Nord, ceva mai evident... ar fi rezolvat treaba....
Dar nu si nu... ca nu suntem in Germania... Ce atatea indicatoare...
Doar balizele care blocau accesul pe vechiul amplasament au disparut...
Vazut de sus este usor de comentat... dar cand esti la nivelul solului, in trafic,  nu mai este asa...

Skynick

Incredibil de amuzant...ma rog, stiti voi, daca n-ar fi trist. Parca esti intr-un parc de distractii cu diverse atractii  :lol: :lol:

florinalba

 Ar fi putut sa faca "mai larg" acolo la minutul 8,00 sa poata intra si "nenea ala" cu Tirul mai lejer. :lol: :lol: :lol: Tulai , cred ca nici nu a incalcat vre-un semn de circulatie, se vede parca ca si linia continua este stearsa.  :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

horatiu.cosma

danutzu_1069, repet: oamenii nu sunt roboți. Funcționăm pe baza unor șabloane psihologice, pattern-uri comportamentale. Facem un set de operațiuni în mod repetat, ne intră în rutină. Într-un fel este bine, că nu reluăm la fiecare repetare același proces de la zero, consumând din nou și din nou energia ca și la prima repetare, în alte situații poate fi un mecanism care să se întoarcă împotriva noastră. Spre exemplu, în cazul de față, un șofer care face drumul Alba Iulia-Teiuș frecvent, după un anumit număr de repetări va "ști" care este drumul și o va lua pe acolo fără să se uite la fiecare trecere pe indicatoare. Pentru el va fi o surpriză neplăcută să se trezească cu 2 semne de interzis pe care nu le știa la bifurcația cu intrarea pe A10 (există și varianta foarte probabilă să nu le observe). Toată semnalizarea suplimentară posibilă și imposibilă nu va schimba instant aceste pattern-uri comportamentale, ducând la accidente și la comunicatele triste "nu a adaptat viteza condițiilor meteo, nu a respectat semnalizarea rutieră instalată conform normativelor etc". În țările din vestul Europei cu nivele excepționale de siguranță a circulației există unii care se gândesc constant la aceste aspecte și își pun constant întrebarea "cum gândesc șoferii când ajung în acest punct, ce putem face să îi ajutăm cât mai mult procesul de gândire și să îl direcționăm pe calea cea bună?" în loc de "cum ne asigurăm că am aplicat la literă normativul și atât, e treaba șoferilor să respecte?"

naivu

Quote...hmm, vazand primele masini cum taie "sicana" aia, incep asa timid sa-i cam dau dreptate lui TibiV
Eu observ ca cine se incadreaza bine in banda aproape face "sicana" si fara sa taie din banda vecina si fara sa vireze; nu pare sa fie nevoie de aptitudini de sofer de raliu pt a evita un accident cu cel care asteapta cuminte in insula ca sa poata face stanga spre Toskana Garden; doar un minim spirit de conservare!

Stefan01

#23725
Ce soluție va implementa Pizzarotti la alunecarea produsă la dealul de la Alba Iulia Nord ? Vor executa zid de sprijin cu coloane forate ?  :hm:

ddfab

ca unul care a trecut prin nodul nou configurat....
-partea spre Toskana nu cred sa puna probleme. cum mergi spre Teius, se poate merge fluent, aproape fara sa trebuiasca sa virezi in acea sicana, daca te incadrezi bine pe banda ta de mers...parerea mea.
-portiunea de DN ramasa neatinsa, imediat dupa iesirea din giratoriul sudic e varza, valurita si este si la o cota superioara. sunt denivelari la trecerea de pe nou pe vechi si viceversa. nu stiu de ce nu au ridicat noul amplasament la aceeasi cota cu vechiul DN? ei au frezat vechiul drum, ca sa indulceasca putin denivelarea. aici au bila neagra! se poate transforma intr-o bila mai "gri", daca in perioada urmatoare au de gand sa frezeze toata portiunea veche si sa o reasfalteze, la noua cota.
inca o bila negra pentru semnalizarea din giratoriul sudic! e de toata jena! panouri insiruite unul langa altul, de aproape trebuie sa opresti in giratie ca sa te decizi pe unde sa o iei. indicatoarele de A10 sunt minuscule! @horatiu are mare dreptate cu ceeace zicea despre mintea omului. multi intra din obinusnuinta pe traseul cunoscut, fara sa mai citeasca indicatoarele.
- o alta bila neagra au pentru RECONFIGURAREA GIRATORIULUI SUDIC. aici chiar nu stiu ce au urmarit... pe directia Turda-Sebes, cei care vor vrea sa intoarca si sa urce pe autostrada, vor avea de facut o sicana mult mai stransa decat era inainte!!! tirurile se vor incadra foarte greu pe acolo. daca si in vechea configuratie era o mica sicana si se frecau bine bordurile de catre camioane, sa vedeti acuma... >:( exista riscul  sa se formeze coloane care sa blocheze chiar si directia spre inainte (Alba Iulia), care are banda dedicata
- tot in giratia sudica, cand vii dinspre Alba Iulia si doresti spre Turda, in giratie, cu noua reconfigurare, trasa ideala nu mai este fluida. cand iesi din giratie, spre Turda, trebuie sa tragi bine spre dreapta , ca altfel te trezesti in bidoane...daca urmariti cu atentie filmarile lui Alin, veti vedea la ce ma refer. cu riscul asumat de a lua "minusuri" de la constructor, cine a proiectat noua configuratie a giratoriul a fost un bou! sa vedem ce linii trase pe asfalt ne va aduce viitorul in zona si daca incearca prin marcaje sa fie ceva mai fluenti...
- de asemenea, cota asfaltului "reconfigurat" este mai joasa decat ceea ce a ramas din vechea giratie.
ca si concluzie... giratoriul sudic este o  mare dezamagire pentru mine... >:( >:( >:( asteptam si alte pareri, a altor persoane care au trecut pe acolo, sa vedem daca au aceeasi parere.
o zi buna sa aveti.

paulmare

^Stefan01 am intrebat si eu de doua ori, am intrebat si ce a fost istoric acolo pe terase si al cui e terenul, dealul ala e foarte erodat si ar fi un bun candidat de impadurit, padurea vindeca "ranile" astea in timp,
Deocamdata Pizzarotti au facut saltelele alea drenante din geotextil si piatra sparta sortata, si mie mi se pare ca e cam subtirel sa faci doar atata, falia e mare si vizibila, poate ca ei spera sa tina cat tine garantia cine stie, dar nu par sa aiba de gand sa faca ceva cu piloti forati, poate ca au sf-ul care nu indica acolo nici o problema si daca vor face ceva e claim si consensul cu beneficiarul e "sa speram ca tine"
Dar ar fi interesant daca ar avea cineva vreo pasarica acolo in santier sa ne spuna care va fi solutia finala 

ddfab

^^ ca si o completare la ceea ce am vrut sa zic mai sus, pentru directia Alba Turda, vedeti la minutul 2:35 din filmarea lui Alin, iar pentru sicana de la intrarea in giratie, sensul Turda Alba Iulia, vedeti minutul 8:45.
vazut de sus, acest giratoriu pare ca ar trebui deplasat mai spre est si atunci ar avea ceva mai mult sens noile trase configurate acum. cineva mai informat , ne-ar putea lamuri cu noua configuratie... nu are nimeni o plansa cu giratia sudica? va fi mutat cumva tot giratoriul spre est cu cativa metri? fiindca daca este asa, o sa le transform "bilele negre" acordate acum  :D, in niste bile mai deschise la culoare... :D

horatiu.cosma

ddfab, girația sudică nu e definitivă. Varianta definitivă va fi un giratoriu cu 2 benzi și cu razele de curbură ok.