Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TibiV

Discutia asta este fix ca celebra problema "teologica": ce sex au ingerii?... Ingerii AU sau NU AU SEX?...  :lol:

Nu va mai "opariti" atat de repede...

Este clar, solutia NU este perfecta.
Dar in viitorul previzibil (10-15 ani) probabil nu vor aparea probleme de ambuteiaj.

JUMATATEA GOALA:
Da, sunt de acord cu "contestatarii" - ar fi fost mult mai bine ca acele racordari sa se faca pe distante mult mai mari.
Adica "breteaua" de 2 benzi sa continue inca 500 de metri "lipita" de autostrada existenta, dupa care in alti 500 de metri sa se reduca la o banda, si abia dupa 1 km sa avem o "unificare completa". Adica sa fi fost adaugata inca o banda la A1 pe inca cel putin 500 de metri.

JUMATATEA PLINA:
Imperfect, dar macar se face!

Multi dintre voi sunteti "mai tineri" pe forum si nu stiti, sau pur si simplu "ati uitat": nodul Sebes a fost ultimul care a avut PT aprobat (si AC), la muuuult timp dupa ce se lucra deja pe celelate doua sectiuni ale ST1.
Si ce emotii am avut pe forum "S-a aprobat? In ce forma?..."

Ca sa sintetizez: probabil CxxxR ar fi putut sa se mai "tiganeasca" cu pizzanocchio multa vreme pe nodul asta. Multa vreme inseamna... poate pana azi.

Dar mult mai important este ca, chiar si cu aceste "mici tiganeli" (care cred ca au fost foarte dure la vremea respectiva, de aia au durat atat de mult...), astazi AVEM o autostrada A10 conectata la A1 - este drept, cu un nod semifunctional la Sebes...

Parerea mea este ca din acest punct intram la capitolul "vazand si facand".
Asa cum acum exista un mega-proiect de construire a unor noduri noi  (pentru ca s-a simtit nevoia), asa si la aceste racordari se vor putea face "optimizari" - este drept, probabil abia atunci cand "va ajunge cutitul la os". Dar asta va fi peste multa, foarte multa vreme....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

#23596
Scuzați tonul/limbajul, nu am intenționat să atac pe nimeni, ci sa contra-argumentez anumite idei ce mi s-au părut deplasate. Dezbatem aici de ani de zile infrastructura de transport și vreau să cred că am ajuns cu toții la un nivel de înțelegere care să depășească chestiuni de genul "un drum de 2 benzi e inutil dacă la un moment dat se îngustează". Acolo la intrarea bretelei in A1 spre Sibiu deja discutăm de zona de îngustare a bretelei, că era asfaltul mai lat sau că e mai ingust, tot o bandă va fi. După ce se va deschide nodul complet și o să ne delectam cu filmările post-deschidere ale lui AlinC, o să observăm cu toții cum vine câte un autovehicul pe acea bretea la 5-10 secunde și că nu e absolut nicio problema cu acea îngustare sau ca e o banda de accelerare mai îngustă. Daca peste 30 de ani traficul va creste așa de tare încât să fie nevoie de 1 km de banda de accelerare in plus, discutăm despre o lucrare ce se poate face într-o lună.

TibiV

#23597
Horatiu,
avem "hateri" pe aici, care nu accepta alta idee.

Abia am postat si dupa doar 3 minute am capatat un "dislike"....  :lol:

Deci este clar: "votul popular" spune ca daca se unesc 2 autostrazi a cate 2 benzi pe sens, din punctul de racordare pana la capatul autostrazii trebuie sa avem 4 benzi pe sens...  O:-)

Ce facem cand autostrada se "separa" in doua? Gen Sibiu -> Turda/Deva?
Injumatatim numarul de benzi?
Adica facem autostrada 1+1?!...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vancouver

In Germania sunt situatii in care 2 autostrazi cu cate 2 benzi se unesc si sunt 4 benzi, apoi se fac 3, apoi 2. Cam cum e la Sebes pe A10 spre nord si cum vreti voi sa fie si spre Sibiu. Insa in aceeasi Germania regasim si situatia cealalta, cu 2 benzi pe bretea si inainte de intrarea pe autostrada a doua cele 2 bretele se reduc la una singura.

Personal din practica prefer varianta cu ingustrarea. De ce? Daca nu se ingusteaza, atunci se ajunge la situatia in care avem 4 benzi paralele pentru o scurta perioada. Pe banda 1 camion, pe banda 2 masina in depasirea camionul, pe banda 3 (adica banda 1 a celeilalte autostrazi) camion si pe 4 masina in depasire. Camionul de pe banda 1 intra si uneori forteaza intrarea pe 2, ca banda lui se termina. Camionul de pe 3 nu poate sa faca loc, sa se dea pe 4, ca acolo trec masini in viteza, masina de pe banda 2 e intr-o situatie nasoala. Esti intre 2 camioane, dintre care unul vine peste tine! Nu e deloc frumos. In caz fericit doar senzatii tari, dar poate sa iasa si nasol.

E mult mai elegant, SIGUR SI CLAR cand cei care intra vin frumos unul in spatele celuilalt, pe o singura banda.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

alexV

Pe bretele lungi e important sa fie doua benzi si fiindca in caz de accident sau simpla pana la o roata de camion sa ramana loc pentru trafic.  Avem parapete stanga dreapta, n-ai putea ocoli pe acostament pana la degajarea zonei.

Daca se ingusteaza doar la capat acest aspect nu mai e relevant fiindca fizic exista spatiu pentru avariati.

Hercule

Nu a cerut nimeni nimic, omul a observat o chestie care nu i se pare normala si a intrebat ce e acolo. Toata lumea de pe forum mai vechi sau mai noi e indreptatita sa aiba o parere, o intrebare si sa primeasca un raspuns corect. Raspuns la obiect de la cine stie sau are un raspuns pertinent. De aici la mistocareala a la TibiV si acuzatii de hater(i) cred ca nu e cazul. Fiind mai nou nu cred ca e ok sa fii luat peste picior de nimeni, mai ales cei mai vechi ar trebui sa aiba mai multa intelepciune.

Observ ca, cel putin in cazul asta, +80% n-au inteles ce zicea cicotan. Mai pun si eu un singur mesaj aici si las imaginea din Germania de mai sus modificata asa cum vad si eu ca ar fi la Sebes, la breteaua spre Sibiu:

Powered by API/PUM imgur uploader

E posibil sa fie si din cauza unghiului de filmare, dar eu vad ca in A1 intra o singura banda fizica (o singura banda de asfalt). In exemplele din Germania si Ungaria exista doua benzi fizice (asfalt lat cat pentru doua benzi) dar marcate propriu zis ca una. La breteaua spre Alba situatia e diferita, intra doua benzi efective.
E asa sau e iluzie optica? Inclin sa cred ca nu e iluzie
Daca da, de ce e asa? Nu stiu si nici nu mai e interesant
Daca e asa, consider ca nu e corect
Se va bloca vreodata? Nu in urmatorii 30 de ani

PS. din cauza discutiilor ca asta m-am lasat eu de administrare/moderare forum (altul).
Deșteaptă-te române!

dragos76

^
Tind să fiu de acord cu tot ce ai zis. Problema (care pare a fi una doar de confort al șoferilor, nu cred că e ceva critic) pare a fi doar faptul că odată ce A10 intră în A1 banda aceea e strict la dimensiunea unei benzi banale de urgență/accelerare, la fel ca și când ieși din o benzinărie. Și ar fi fost mai bine să fie ceva mai lată.

AlinC


TibiV

^^
Hercule,
am impresia ca nu stii sa faci diferenta intre gluma si mistocareala.

Daca citesti postarea mea precedenta (prima de pe aceasta pagina) vei vedea ca am scris foarte clar ca solutia NU este perfecta.
Dar macar se construieste...
Ar fi fost bine ca A1 sa se lateasca inca 500 metri spre Sibiu - de preferat cu inca o banda, sau macar latita banda de urgenta. (Valabil si pentru breteau A10 spre Deva)
Dar nu este asa. Nu este perfect, dar tot vom avea o legatura A10 - A1.

In ceea ce priveste ingustarea fizica (o singura banda de asfalt) a bretelei (ca in poza editata din Germania) - eu nu sunt convins ca va fi asa. Nu sunt convins nici ca nu va fi asa. Vom afla cand apar marcajele...
Iar daca va fi ingustare fizica, s-ar putea ca explicatia sa fie aceea ca daca in Germania ingustarea prin marcaj poate fi suficienta, in Romania bizonul care stie ca are asfalt sub roti sa nu fie dispus sa revina pe banda 1, in coloana, ca sa intre in A1 ordonat, in sir indian...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Dominik

Multumim Alin pt filmare ! +1  :popcorn:
You're in Steelers Country

cristi5

#23606
@horatiu.cosma
Ideea ca "sper ca am ajuns pe forum la nivelul la care intelegem X" nu functioneaza. Prin munca unor colegi cum esti tu, cu efecte majore in societate, forumul va fi tot mai celebru si va atrage mereu novici care intreaba daca chiar incape un camion sub pasaj, ca pare cam jos, poate de la perspectiva. Care, asa novici cum sunt acum, pot deveni experti cum ai devenit si tu (din IT-ist ai ajuns expert mult peste nivelul CNAIR) asa ca lasa-i un pic sa respire.

@cicotan si toti care va ingrijorati de capacitatea reducerii premature de la doua benzi la una. Mai oameni buni, e o non-problema. Traficul A1-A10 incape in doua rahaturi de giratii, cu capacitate de o banda pe sens si viteza melcului. Trebuie sa creasca de 3-4 ori ca sa avem problema asta. Adica minim 30-40 de ani... Pana atunci vehiculele vor face platooning si capacitatea unei benzi se va dubla.

Daca e sa ne ingrijoram cu ST1, eu as fi ingrijorat de chestii mai la ordinea zilei (adica azi), gen
- indicatoare proiectate cu curul, mai ales alea temporare
- dar hei, si alea permanente se acopera unul pe altul si nu se vede ce scrie.
- ala de la Alba sud spre oras, care in loc sa duca in giratia din Partos, te duce la o trecere la nivel, adica siguranta rutiera de secolul 19 (1800-toamna)
- situatia precara a sigurantei la Alba Nord, cand ii gata pasajul ruginit?
- intrarea neintuitiva si prin intoarcere luuunga la Alba Nord care ii face pe multi soferi sa zica da-o dracu de autostrada, nu ma complic, merg pe centura asta (siguranta rutiera anno 1910) ca pe aici stiu. Solutia e tot pasajul ruginit, terminarea A10 sub pasaj, si intrarea temporara prin giratia nordica.
- lipsa separarii de sens in nodurile Alba Sud si Nord (si bretelele scurte Sebes), o problema endemica in Romania, care poate duce (si duce) lejer la wrong-way driving.

———

Intrebarea "de ce-am mai facut 2 benzi daca le reducem la una". Pai e bretea de kilometri lungime, si depasirea e sfanta in Romania, poti sa-l lasi pe roman fara apa cateva zile dar nu fara depasire. Poate ar fi fost suficient 5,5m latime, adica o banda si spatiu de urgenta, fara depasiri, noi n-avem asa ceva in normativ, asa ca facem doua.

Si hai sa ne inchipuim ce ar fi insemnat birocratic modificarea A1 pe inca 500- 1000m. Exproprieri poate, acord de mediu, AC... Pentru o non-problema, adica fix degeaba.

Argumentul "pai in locul X ramane doua benzi, vrem si aici la fel", e interesant dar nu tine. Hai sa invatam sa rezolvam problemele si sa lasam la o parte non-problemele. Se cheama eficienta.

Si nu, capacitatea nu scade la capacitate de o banda daca avem gatuire 2->1. Asta e o alta legenda de forum. Capacitatea unei treceri 2->1 e mai mare decat capacitatea 1 si mai mica decat capacitatea 2, e undeva intre. Ca drumul 2+1 fata de 1+1 (capacitate mai mare) si fata de 2+2 (mai mica)

danutzu_1069

Ca sa incheiem discutiile legate de "contopirea" a doua autostrazi, va invit sa urmariti filmarea din postarea asta: http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg323324#msg323324

Inca nu este marcajul complet... dar este intuitiv, chiar si in stadiu asta...  ;)

survola

Quote from: AlinC on December 16, 2020, 09:46:05 PM
ST2, nodul rutier Teius:
Arată foarte suplu pasajul cu aceste grinzi metalice și sprijinirile direct pe piloni.

user201

@AlinC
Mulțumiri pentru efort și filmare. Mi-a plăcut și faptul că se lucrează și faptul că am văzut muncitori bucuroși că sunt filmați la lucru, la începutul filmării. Sper să termine complete A10 până la anul în vară.

În altă ordine de idei am ajuns Duminică pe A10 și a scurtat mult drumul de la Lancrăm până dincolo de Alba Iulia. Am văzut muncitori ce montau parapete ca separatoare de sens pe porțini mai mari dar și porțiuni relativ scurte unde parapatele lipsește, dar acelea păreau ca și cum 2 echipe diferite au lucrat din extremități diferite și a mai rămas un mic "gap" între lucrările lor, find necesară sudarea parapaetului rămas. Intereasnt accesul când vii de la Cluj-Napoca spre Alba Iulia, aminitindu-mi de Deva, dar știu că e doar ceva temporar. Nu am mai încărcat poze pentru că sunt "out-dated" de pozele și filmările de săptămâna aceasta.