Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

1 Member and 5 Guests are viewing this topic.

gothicus

Scuze dacă s-a mai discutat: cât timp se lucrează cu lansatorul peste DN 1, pe unde se mută traficul spre Alba/ Turda ? Pe la Vințu?
Siebenburgen, schones Land!

danutzu_1069

Probabil va fi oprit traficul cat timp lansatorul aseaza grinda si pana grinda este asigurata cu sprijiniri.....
Nu cred ca are rost sa se devieze traficul pentru ca sunt multi timpi morti cat timp lansatorulse duce la capat sa ia grinda si sa revina...

cicotan

Îmi face impresia că va fi mutat traficul la Alba Iulia nord pe pod pe sensul Sebeş-Turda şi vor lăsa sensul Turda-Sebeş pe actualul drum provizoriu, ca să finalizeze noul giratoriu.

germanul2012

Îi rog pe adepții ,,gâtuirii" bretelei de legătură să nu se supere pe cei care sunt adepții ,,negâtuirii" deoarece s-ar putea să aibă dreptate (cei care susțin doua benzi). Acuma traficul pe bretea este destul de nesimnicativ dar, gândițivă peste câțiva ani, când M4 va fi terminată de la Budapesta până la Berettyóújfalu și A3 de la Nădășel la Borș, apoi A1 Sibiu-Piitești, circulația Romania - vestul Europei și invers, va fi majoritară pe această rută. Probabil că ruta pe A1-M5 nu va mai fi circulată la fel de mult decâ cea menționată deoarece cei care conduc spre și dinspre nord-vestul Europei spre centrul, estul și sud-estul României, nu vor mai coborâ de la Budapesta spre Seged, Arad ci vor conduce pe ruta Budapesta, Borș, Cluj,(Târgu Mureș, Moldova) Sebeș, Sibiu, Pitești, București, Constanța. Dar, na! O să ziceți că astea sunt vise îndepărtate însă, poate se vor împlinii. Apoi, bineânțeles că acea bretea se poate reamenja oricând numai că la noi, la români, predomină zicala cu ,,Chietroși la tărâțe și darnici la făină!" sau ce poți face astăzi, de ce să nu lași pe mâine?!
           Altfel drumuri bune va doresc, cât mai largi și fără evenimente neplăcute.

florinalba

#23569
^^
Era bine sa fie facuta acum cum trebuie. Probabil ca atunci cand se va acutiza problema acolo , vor largi la 2 benzi. Mentalitate de "Dorel", "Las-o Brrre ca merge asa, parerea mea !!! " Pana la urma bine ca nu le-a venit "ideea" sa faca bretelele integral pe o singura banda Dar sa nu le dam idei.  :lol: :lol: :lol:

dragos76

Păi cred că odată ce s-a ales acolo poziția nodului A1-A10 nu prea aveai ce face în plus, că A1 era de mult funcțională. O soluție corectă pe acel amplasament presupune lărgirea A1 de la acea intersecție în direcția către Sibiu, pe o lungime substanțială, undeva pe la 1 km. Iar asta ar presupune inclusiv o traversare a Secașului.

Întrebarea e: aveau rost să fie făcute toate astea acuma sau nu? Eu aș zice că nu, e un cost de oportunitate ce nu își are rostul acum.

raulbogdan23

Alt exemplu bun de bretea cu 2 benzi care se transforma apoi in bretea cu 1 banda e M31 care face legatura intre M0 sud -> M3 sau M3 -> M0 sud

https://www.google.com/maps/@47.5058096,19.3024992,3a,75y,111h,69.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3lVHGIJunwKQDANpo1ygWA!2e0!7i16384!8i8192

Daca la ei nu avem trafic care sa gatuie bretele atunci putem sta si noi linistiti cel putin 10-15 ani.

voicul

Deci discutia este: de ce se gatuie pe A10 si nu 300 de m mai incolo pe A1? Despre asta se vorbeste aici?
Ca oricum e clar ca undeva se facea o gatuire, nu?

Ma mai gandesc ca acolo va fi bretea limitata la 100 de km. Ce blocaj sa se faca cand mergi cu 100?
Si daca s-ar merge cu 60, practic mai mult de 10 masini in coloana eu nu vad decat daca sunt masini sationate pe carosabil, pentru ca acolo traficul e cursiv (chit ca se merge mai incet).

cicotan

e vorba despre asta:


Powered by API/PUM imgur uploader

chestie remarcată iniţial de aiud.dan; ulterior, au fost păreri pro şi contra; mie unuia mi se pare nepermis de scurtă conexiunea A10 cu A1, în plus nu înţeleg de ce din 2 benzi devine brusc una

florinalba

#23574
^
Cred ca se va modifica marcajul acolo si banda de urgenta va deveni, pe o anumita portiune, banda de accelerare.

horatiu.cosma

Hai că a început oficial sezonul de aiureli iernatice. Cum oare s-ar putea gâtui vreodată traficul în imaginea de mai sus? Adică ar trebui să vină pe bretea un trafic bară la bară pe ambele benzi. Păi de unde să vină, că A10 are 2 benzi care ceva mai înainte se bifurcă o parte spre Deva, o parte intră în giratoriul actual al nodului Sebeș și o parte va merge spre Sibiu pe această bretea. O situație similară e la Turda, unde după bifurcație, pe breteaua lungă spre Gilău rar am întâlnit mai mult de 3-4 vehicule. În plus, e perfect normal să existe o îngustare la apropierea de A1, cum v-ați gândit că se descarcă 2 benzi de pe bretea în 2 benzi pe autostradă? Așa, la mica înțelegere, India? Evident că prima dată din 2 benzi de pe bretea se face una și apoi acea una rămasă se transformă în bandă de accelerare pentru A1 și apoi intră complet în A1.

carutasul

da, bun, în practică nu se va gâtui, dar asta pune cumva sub semnul întrebării utilitatea bretelei pe două benzi, dacă tot există această gâtuire. În fine, când s-o ajunge să se facă aglomerație se poate extinde, discuția e mai mult de principiu. Faptul că ai spațiu să depășești pe bretea mi se pare complet nesemnificativ, cât poți pierde în spatele unui camion? 3 minute?

cicotan

horatiu cosma, nu sunt aiureli iernatice, uită-te la orice alte joncţiuni de autostrăzi construite până acum, nu mai găseşti una ca aici; pur şi simplu nu am mai văzut aşa ceva; apoi, din bun simţ comun: imaginează-ţi că intri cu 100 / oră din A10 în A1, te simţi confortabil cu ce se vede acum acolo?

andrey_rsu

E suficient sa mergi asa cum zice Horațiu pe breteaua A10 - A3 spre Gilau ca să vezi că funcționează fără probleme de trafic, va fi fix acelasi lucru și aici, nu vad unde e problema. Pe breteaua A10 - A3  este limitare de 80 dar în realitate se merge mult mai repede, breteaua la 2 benzi permite asta, poți devansa ușor vehiculele lente, asta fiind principalul atu al bretelei cu 2 benzi la legătura între 2 autostrăzi.
Întrarea pe A3 se face fără probleme, circul foarte des pe acolo și nu am sesizat vreo problema.

florinalba

^^^^^
@cicotan
Mai postez odata. Cred ca se va modifica marcajul acolo si banda de urgenta de pa A1 va deveni, pe o anumita portiune, banda de accelerare. Deci unde e problema?