Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RaduLuc

@vancouver Conform contract, orice preluare de contract de către Beneficiar exonereaza Antreprenorul de răspundere, așa ca și dacă se deschide mâine sau poimâine garanția începe sa curgă din ziua in care se va circula, clauza 10.2 din condițiile speciale ale contractului. Antreprenorul rămâne cu răspunderea pentru zonele preluate de către Beneficiar fără receptie dar in garanție, care curge din ziua preluării ..... au fost câștigate revendicări  similare dacă cumva nu se va interpreta așa .....
Pe LD3 nu a fost vorba de rea-voința poate doar din partea CNAIR, dacă era rea-voința nu se circula nici azi pe tot contractual respectiv, Breteaua de descărcare de la Holdea a fost deblocată datorită Antreprenorului .... altfel era un LD2 mai mic....

SB76UFO

Cred ca o sa le ia ceva timp sa monteze parapetii, in zonele de intrare -iesire de pe bretele. Nu au atacat deloc acele zone.

Spunea cineva pe aici, cred ca @RaduLuc (nu sunt sigur), ca stalpii parapetilor nu ar fi suficient de adanc ingropati. Am 2 intrebari.

1. Daca nu sunt suficient ingropati stalpii, parapetele/glisiera nu este mai sus, si nu mai este nevoie de sistem (palete) antiorbire ? [Am citit tot aici pe forum mai demult (daca nu ma insel cand lucra UMB la LD in zona Branisca), nu mai stiu cine spunea, ca nu ar fi nevoie de sistem antiorbire pe linii drepte , ci numai in curbe si pante] .
2. Daca nu sunt suficient ingropati stalpii, nu e posibil ca o masina mai joasa sa intre sub parapete/glisiera?
"Prostia este eternă și invincibilă"

RaduLuc

@SB76UFO Este vorba doar de o piesa de rigidizare din interiorul stalpului nu de stalp in sine, stalpul este montat corect.

horatiu.cosma

Am tot săpat prin normative și standarde românești după regulile de scriere a localităților pe indicatoarele rutiere. Singura chestiune pe care am găsit-o e aici de pe la pagina 22 în jos. Nu se vorbește explicit despre ordinea localităților de pe indicatoarele de pe autostrăzi (în 2011-2012 nu își punea nimeni problema de noduri între autostrăzi), așa că probabil ce se întâmplă acum e doar o improvizație copiată după regulile de la intersecții cu DN-uri, unde trebuie trecută ultima localitate de pe acel DN etc, vedeți tabelul acela de la pag 22 și mai jos dacă vreți mai multe detalii. Se pot trece și localități cu populații mai mare de pe traseu, deci e o oarecare libertate, dar aia cu vama/ultima localitate de pe traseu pare bătută în cuie.

ddfab

^^ multumesc @horatiu.cosma.
intradevar, in documentul mentionat de tine, semnalizarea pe autostrazi este foarte putin descrisa. doar cateva randuri... citez un paragraf care face referire la semnalizarea la noduri de autostrazi, pagina 30: "indicatoarele de presemnalizare sunt utilizate pentru a informa asupra destinatiilor disponibile la urmatoarea intersectie. Acest indicator prezinta localitatea finala de pe ruta respectiva, dar poate de asemenea sa includa si urmatoarea localitate importanta.".
acestea fiind zise, continui sa cred ca pentru directia Sibiu/Deva,- spre Turda, s-ar fi putut mentiona pe panou,  orasul principal de pe ruta, in acest caz Alba Iulia. si fiind chiar primul oras, in sensul de deplasare, ar fi trebui asezat cel mai jos pe panouri. am deschis aceasta discutie mai demult, deoarece am sesizat ca in sens invers, dinspre Turda spre Sebes, semnalizarea respecta citatul de mai sus, cu mentionarea orasului principal de pe ruta.
poate pe viitor, vor trage invataminte si vor imbunatati semnalizarea!!! eu, folosind destul de des A1, intre Sibiu si Timisoara, m-am saturat de atatea indicatoare spre Orastie si Sebes, iar alte localitati sunt semnalizate doar la nodul de iesire. in tari cu mai multa apa calda, dupa ce treci de o anumita localitate, ti se semnalizeaza imediat localitatea urmatoare si eventual si cati km sunt pana acolo. aici, intri pe A10 si nu stii cat mai ai pana la anumite localitati de pe traseu, dar stii cat mai ai pana la Campia Turzii...fain...
ok... putem trai si cu astea, doar sa se deschida odata si sa se termine si L2. :)

JohannDB

#22940
  Puțin Of Top, dar :        """"1. Daca nu sunt suficient ingropati stalpii, parapetele/glisiera nu este mai sus, si nu mai este nevoie de....
                                                 ..........................
                                             2. Daca nu sunt suficient ingropati stalpii, nu e posibil ca....... """   
    Stâlpii de susținere ai parapeților metalici sunt îngropați la aceeași adâncime și au aceeași înălțime deasupra carosabilului, 0,70 m, partea orizontală, metalică a parapetului/glisierei, paralelă cu solul.
    Nu vor fi nici mai sus, nici mai jos. Va fi nevoie oricum de o modalitate de protecție "anti-orbire" (unde este necesar așa ceva), iar ca o mașină să treacă pe sub glisieră, poate în absurda situație în care să-și piardă trenul de rulare/roțile (din) față și să meargă pe burtă, dar ar implica și existența unui "bot" în formă de pană, gen Lamborghini/Porsche...
   Stâlpii parapeților metalici sunt bătuți, cu soneta, în terasament la cca. 1,5m adâncime; nici eu nu știam exact asta (nu mă interesasem), dar am văzut-o pe viu, în Germania, la AK 9 KREUZ WISMAR (crucea Wismar) al A 20 (Rostck-Hamburg) cu A14 (Wismar-A24/Hamburh-Berlin), unde am rămas, într-o seară, înțepeniți pe bretea la curba de intrare în A14 a cărui rază de viraj era mult mai mică decât raza de intrare pe  aceeași bretea la ieșirea din A20, după ce scțiune "top" a reușit să treacă, având un traile modular ce se lifta cu 20 cm mai mult ca al nostru, dar și turnul era mult mai mic în diametru și cu toate astea a strâmbat stîpii pitici, din plastic, montați pe parapeți și a zgâriat tubul pe 3/4 din lungime unde l-a frecat de parapeți; era dezastru..... După încercarea nereușită de trecere, am dat înapoi pe linia dreaptă a bretelei, moment la care polițiștii și-au trântit șepcile de pământ cu un "Scheisse"  răsunător și-au procedat la închiderea intrării; practic intrarea dinspre Rostck a stat închisă până a doua zi seara, la ora 21:00 când ne-am repus în mișcare.... Și asta după ce dimineața a venit o echipă de Autobahnmeisterei/întreținere și au demontat 45 metrii de parapet/glisieră metalică, demontat total, prin smulgerea din terasament a stâlpilor. Locul a rămas așa până la finele lunii decembrie a acelui an, deoarece au mai trecut multe tuburi de eoliană cu aceleași caracteristici cu al nostru (tubul a ieșit la jumatea curbei 7 m înafara terasamentului)...

Uite de ce nu s-a putut trece....



............Aici se vede lungimea stâlpilor...........







Powered by API/PUM imgur uploader

   Reamintindu-mi episodul, zâmbesc, dar atunci eram cătrănit rău și am realizat că și la case mari se fac proiecte din pix (deși au mașini cu dispozitiv laser de măsurare înălțimi, lățimi, raze, etc) și mă gândesc ce aiurea s-au făcut la noi unele intrări/ieșiri/conectări și care nu se văd, dar se vor vedea atunci când "va fi cazul"..........


montaniardul

#22942
Care porțiune din lotul 1 se deschide? Conexiunea de la Sebeș cu A1 încă nu este gata, iar la nodul Alba Iulia Nord la fel ...mai au de lucru.

dorum

Pai se discuta de cel putin 10 zile EXACT ce se deschide cu sute de filmari...
Oare n-ar fi mai elegant sa citesti 2-3 pagini in urma macar?

montaniardul

Îmi cer scuze, dar nu am citit în urmă!

voicul

Sebes (fara bretele lungi) - AB N (fara partea de N  :lol: ). La CF se intra pe un singur sens.

Dar @dorum are dreptate, ca in ultimele 2 10 15 30 de zile doar de asta se vorbeste.

AlinC

ST1, nodul rutier Alba Iulia Nord:


vancouver

Alba Nord: bravo, intr-o singura zi au terminat cu rosturile de dilatare. Acum lupta e cu parapetele. Dar intr-o zi au terminat de montat toti stalpii de sustinere parapete, acum au de montat glisierele.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Tudor99

Vor apuca oare sa monteze panourile antiorbire?...Sa speram ca da..Ar trebui sa se apuce😂

ciprebbe

Parapetele, antifonicul, marcajele si gardul de protectie sunt prioritare. Fara antiorbire se poate deschide.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe