News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

bacovia


pasa_andrei

Sistemul de iluminat in nodul de la Sebes nu functioneaza inca. Pacat. I-ar fi ajutat destul de mult aseara pe cei de la asflatari. AMR 7 zile.

elphax

mai degraba vreo 6 zile si 6 nopti :)

probabil ca daca nu ar fi nevoie de marcaje ar putea asfalta si pana cu 1 ora inainte sa dea drumul la circulatie, nu ?  ca se raceste repede asfaltul iarna

Stefan01

#22623
^^
La momentul actual nu este realizată recepția sistemului de iluminat. Sunt niște proceduri la nivel național, reglementate de ANRE (Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energie), ca să poți utiliza energia electrică de la rețea. Din punctul de vedere al celor de la Pizzarotti sunt în termenul de execuție, nefiind nevoie să intre în proceduri suplimentare și bani cheltuiți în plus cu iluminatul pe organizare de șantier în zona nodului Sebeș, acum. Mai adaug și garanția de funcționare oferită pe corpurile de iluminat. Ca o mică paranteză, acestea au garanții ce iau în calcul și numărul de ore de funcționare. Ele sunt diferite în funcție de tipul de lampă (cu descărcări în vapori de sodiu, LED, ... etc.) și producător. Orice firmă care le pune în operă oferă garanție după ce au finalizat cu succes probele și semnează recepția lucrării. Nu le convine să funcționeze pe barba lor.

Sistemul de iluminat se recepționează separat sau merge la pachet cu ITS ? Știe cineva ?

mariansb

În urmă cu un sfert de ora am trecut prin Alba Iulia. Se lucra susţinut la sensul giratoriu de la Alba Sud, partea dinspre calea ferată.
"Un popor care alege politicieni corupti, impostori, hoti, tradatori , nu este victima, ci complice." - George Orwell

alexa_adrian2001

Mie imi place cum lucreaza: 'adica se lucreaza, pe bune!'

Poate ca nu suntem noi obisnuiti cu asa multa munca pe un santier al statului...nu suntem obisnuiti cu normalitatea.

Abia astept sa modifice cineva harta API si sa scrie acolo: deschis 2020!

Apropo: e clar ca nu au cum sa termine pana pe 1 decembrie, bine ar fi sa nu isi mai asume politicul o data doar de a-si arata muschii limbii.

Lasati-i sa lucreze, sa lucreze bine! Ce daca va fi gata de Craciun? Ce atata graba? Am asteptat 6 ani, nu??

Ieri mi-a sugerat Youtube sa ma uit la asta: https://www.youtube.com/watch?v=GUvROWVKRhE&ab_channel=ziarulunirea

Cat timp a trecut de atunci...ai doamne.

Daniel_I

Ieri seara se testa sistemul de iluminat din parcarile de la Oarda. Se pare ca o sa avem iluminat LED pe ST1 ;)
On The Road

horatiu.cosma

voicul, ivladbogdan, nu sunt 2 tabere, pro și contra, alb și negru, 0 și 1. Poate că la nivel de societate am învățat să trăim așa, să sărim dintr-o extremă în alta, însă în lumea reală există multe zone intermediare de gri. Nu cred că e nimeni aici să vrea 0, adică Pizzarotti să lucreze în același ritm cu care ne-a scos peri albi în ultimii 6 ani, că de aia suntem pe forum, să contribuim cu ce putem la finalizarea autostrăzii ăsteia. În schimb ce zicem câțiva printre care și eu este că autostrada asta se poate termina (acum că pare că sunt bani și dorință) în mod corect și profesionist, cu muncă susținută, însă cu respectarea minimală a normelor tehnice. Sigur, se pot face derogări punctuale și inginerii consultanți cu experiență știu unde se poate și unde nu. Ce nu e ok (și se întâmplă pe lotul ăsta) e că derogările astea deja trec niște linii roșii. Noi avem reflexul ăsta împământenit să zicem că "de dragul propășirii neamului, de dragul finalizării mai rapide a proiectului, merge și așa". Și atunci "merge și să pui asfalt la -2 grade pe umed, să pui marcaje pe umezeală sau pe mizerie, să faci umpluturi peste mocirlă, să umbli fără cască și fără mecanism de protecție că te încurcă și merge mai încet treaba și nu termin la timp". Dar la un moment dat se alinează niște planete și pică un om neasigurat de pe o schelă și dus e. Am văzut filmul ăsta de atâtea ori cu un lanț nesfârșit de "merge și așa" și de improvizații, de au murit oameni prin școli, spitale, cluburi, pe drumuri și cam în orice situație posibilă și imposibilă ce pe moment ne-a oripilat. Dar apoi revenim la aceeași mentalitate păguboasă "hai măi, că nu se poate întâmpla nimic din treaba asta". Sper că mai devreme decât mai târziu o să ajungem la o concluzie statornică că doar ne furăm singuri căciula dacă ne batem joc de reguli și că scurtătura aparentă e de fapt o lungitură.

csebi24

Intervin si eu aici ca sa nu ma fac uitat pe forum. Cand vad chestii de genul am o singura intrebare in minte

"Daca as fi o firma privata si as vrea o autostrada, as accepta de dragul de a face ceva mai repede compromisul X sau Y". De cele mai multe ori raspunsul este "NU". Pentru ca orice se face prost si trebuie refacut inseamna mai multi bani, orice se face in graba si nu e cum trebuie necesita in viitor mai mult timp mai multi bani etc.

Vorba lui Horatiu, sunt oameni cu experienta care pot zice,da facem in 5 nu 7 cat scrie in normativ pentru ca nu e nicio problema, probabil normativul este mai catolic decat papa(asa si trebuie sa fie), dar cand cineva zice facem in 2 nu in 7 deja inseamna ca tu de buna credinta iti asumica in urmatorii x ani o sa bagi bani in aceasi investitie.

Cred ca toata lumea vrea autostrada asta deschisa, dar eu sincer ( o sa-mi iau injuraturi de la voi) o prefer deschisa la anul facuta cum trebuie si sa stiu ca in viitor si copii mei vor circula pe acelasi asfalt( nu ma refer la stratul de uzura) decat sa stiu ca in 10 ani e tot crepata si trebuie refacuta. Pana la urma autostrada nu o facem pentur alegerile din 6 decembrie o facem pentru Romania din 2020 pana in 2100.

paulmare

^ La alunecare, nu stiti - asta a fost tot ? banchetele alea drenante din piatra sparta si membranele de geotextil ? sau mai au in plan sa faca ceva sa consolideze 

hvm

din pacate calitatea se pare ca vine pe ultimul loc. Si nu ar fi fost greu sa se incalzeasca stratul suport inainte de a se turna asfalt. Dar erau niste costuri suplimentare pe care nu a vrut nimeni sa si le asume.

Cum am spus si in alta postare saptamana trecuta, om trai si om vedea.

Sa stiti ca nu m-am sucit, inca prefer realitatea in care se incearca fortarea deschiderii cat mai rapide (in dauna realitatii in care se forteaza pastrarea pe post de bibelou/muzeu/cum vreti sa ii spuneti). Totusi ar trebui sa nu se faca rabat de la calitate. Am mai spus si inainte, exista metode de a reduce riscurile in cazul asfaltarii pe vreme rece, dar se pare ca aici nu prea le-au avut nimeni in vedere, si aceasta mi se pare la fel de rau ca si pe LD3 sau ST3 unde a stat muzeu ca nu a vrut cineva sa o receptioneze.

Ca si concluzie eu prefer realitatea aceasta si nu cea de pana anu trecut. Acum din pacate, pentru acest lot, o sa fie ca la loterie. Sa speram ca o sa castigam si totul o sa fie bine. Dar daca devine o realitate acest mod de lucru pe cat mai mlute santiere, o sa fim castigati. Speram totusi ca nu e stop joc dupa alegeri (indiferent cine vine la butoane sper sa ia aminte si sa fi invatat cum trebuie procedat)....

Dar ramane de vazut. Sper totusi ca in timp asa o sa se lucreze pe toate santierele de A din Romania pe timpul verii. Pe cateva s-a inceput deja. Sa speram si pe celelalte. :)
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

carutasul

Da, bun, asfaltările ca asfaltările, alea probabil n-o să fie chiar afectate, și chiar dacă o să fie nu cred că o să fie pe porțiuni mari, "grosul" s-a asfaltat în condiții destul de ok. La marcaje iar, nu cred că o să fie mare brânză și se remediază rapid. Mai mult îmi e teamă "la gabioane", să nu rămână tasări și denivelări... vom trăi și vom vedea. Și bineînțeles, chestia cu protecția muncii e inacceptabilă, doar că asta nu ține de graba de acum ci de niște năravuri vechi care sunt tolerate...

voicul

^Cand am zis mai sus despre derogari (chiar la derogari) ma refer doar la lucruri banesti (gen asfalt pus la 2 - 3 grade).

Ce inseamna SSM (de fapt ce mai inseamna SSM in Romania?) aici intradevar nu prea e acceptabil deloc.
Nu cred ca daca cineva s-ar ancora mai bine pe schela ar intarzia deschiderea cu o zi. La fel si daca poarta casca de protectie.

Din pacate la respectarea SSM toti sunt deficitari in Romania.
Si asta e de rau.

Nelu63

Nu trebuie sa se faca rabat de la calitate dar este foarte bine ca au marit ritmul de lucru si ca este posibila o varianta de deschidere partiala anul acesta. Iar ca ok la calitate este dat de DRDP nu este un lucru bun , vrei nu vrei te ganďesti ca firmele de stat sunt slugarnice partidelor politice aflate la guvernare. Dar sa speram ca totul va fi bine.🤔