Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 36 Guests are viewing this topic.

paulmare

^ eu stiam ca poti pune imediat peste stabilizat, aia cu perioada - e pentru " sa iasa testele", sa nu acopere cu alt strat pana nu verifica etc, hidratarea continua si cu stabilizatul acoperit - pana la urma stabilizatul are o reteta la fel de exacta ca un beton, pastrand ma rog proportiile, daca au respectat reteta in statia de beton pe care au testat-o si i-au dat ok, trebuie sa iasa
La fel stratul de stabilizat facut "in situ", vin firme cu utilaje de sute de mii de euro, si laborator pe santier sa faca asa ceva, si tu le zici ca ceva stas obscur cu origini in 1960 toamna interzice asa ceva la drumuri nationale

horatiu.cosma

"După executia stratului din agregate naturale stabilizate, suprafata acestuia se protejează imediat, prin acoperire cu prelată sau cu rogojini, astfel încât să se asigure deasupra stratului turnat un strat de aer stationar, neventilat, de 3...6 cm grosime, cu o temperatură la suprafată, de minimum +5°C, timp de 7 zile."

"Pentru evitarea evaporării apei, suprafata stratului din agregate naturale stabilizate cu ciment, va fi protejată cel putin sapte zile (timp în care nu se circulă pe acest strat) cu nisip, cca. 1,5...3 cm grosime mentinut în stare umedă sau cu o peliculă de protectie, care poate fi
realizată cu:
- Fluid de protectie P45, STAS 12013
- Polisol, conform reglementărilor tehnice specifice în vigoare
- Emulsie bituminoasă cationică STAS 8877.
Pelicule de protectie se va realiza imediat după terminarea compactării, pe stratul proaspăt si umed."

"Executia stratului rutier superior poate fi începută numai după o perioadă de protectie de minim sapte zile de la executia stratului stabilizat cu ciment, perioadă în care este interzis traficul pe acest strat."

Înțeleg că toate aceste măsuri din normativ încearcă să mențină umiditatea în stratul de stabilizat, astfel încât să nu fisureze (fiindcă atunci, în timp, acele fisuri s-ar propaga în sus în asfalt). Acuma că 7 zile e mult sau puțin sau că se poate și altfel, ne poate spune un specialist în domeniu. Dar deocamdată acesta este normativul.

Cetatean

Cam peste tot către final, nu știu cum naiba pica tot de 1 dec sau ceva electoral, se da cu hei rup. Sa nu ne miram de ce vedem 'live'. Asa e pe mai toate șantierele.
Ce am văzut în filmările lui Alin (mulțumim) te cam crucești de nereguli. Prea multe.
Eu tot zic de diriginți, rte, consultanta șefi de șantiere ca nu își fac treaba pe partea calitativa, actele se fac din pix, din birou.
Legat de AB2 peste stabilizat, da, merge și înainte de 7 zile.
Consultanta ținea mult sa fie peste 5 grade afara.

voicul

Si cu asfaltul, stratul 2, dupa cat timp pot sa vina?

horatiu.cosma

Acolo se poate aproape imediat, nu mai sunt limitări de timp, ci doar condiții atmosferice exterioare.

RaduLuc

#22550
Acum sincer e prea târziu, dar putem sa ne rugam sa fie Ok, testele astea pe stabilizat nu sunt așa de florile mărului cum se spune ..... valorile rezistentelor ori pot ieși prea mici și atunci stratul nu se comporta cum a fost calculat sau pot ieși prea mari și atunci trebuie măsuri pentru ca stratul se va comporta ca un beton și va fisura și trebuie luate aceste măsuri suplimentare pentru împiedicarea transmiterii eventualelor fisuri in straturile superioare sau și varianta care este Ok rezistentele ies bine dar de aceea trebuie sa ne rugam condițiile in care a fost turnat nu au fost din cele mai bune..... Am exemplificat minimum de probleme ce pot apărea, cele strict legate de stabilizat, dar pot fi și mai mari, depinde câte alte derogări au fost făcute. Oricum sigur au fost făcute derogări oficiale, in mod normal între 15 Noiembrie și 15 Martie este perioada de iarna in care lucrările sunt suspendate...... dar se poate lucra cu acceptul autorităților, dacă temperatura și condițiile meteo in general permit acest lucru ..... ceea ce in mod normal e OK, putem avea și 20 de grade in Decembrie dar in cazul asta nu prea a fost așa .....

prd.marius

Tipic romanesc... deschidem autostrazi "de alegeri", ca sa avem ce critica mai tarziu...

RaduLuc

Pentru a fi mai explicit , de aceea sa așteaptă minim 7 zile, pentru ca exista valori ale rezistentelor la 7 zile și pentru ca problemele de care am amintit pot apărea chiar in condiții normale, o eroare la statia de preparare de exemplu sau alte asfel de probleme, se pot întâmpla multe sau nimic, de aceea se fac aceste teste......altfel ne putem aștepta la orice, și mai grav dacă chiar vor fi probleme este mai greu sa repari decât sa faci ceva de la început ....

horatiu.cosma

#22553
Aici vedem dezavantajul principal al faptului că inginerul consultant e de fapt tot beneficiarul (DRDP Cluj). Închid ochii la comandă politică pe tronsonul asta, in timp ce un inginer echidistant ar tine la propria meserie și nu ar face rabaturi nerezonabile. Spre exemplu vecinii de la Aktor nu au primit ok azi sa asfalteze (-1 grad, ceață, umiditate in aer și pe stratul suport), in timp ce la Pizza merge treaba ca unsă.

Bitzler

Salutare. Cred ca e prima mea postare aici asa ca Ma bucur sa va cunosc!  :)
Referitor la balastul stabilizat, problema principala care poate aparea odata cu trecerea utilajelor grele (finisor, cilindri compactori si basculante cu asfalt) peste stratul care nu a ajuns la o rezistenta minima specificata este ca se distrug legaturile fizico-chimice dintre particulele de ciment si agregate. Practic daca treci cu utilajul si balastul stabilizat nu a atins o  rezistenta suficienta, el fisureaza... (iar daca ai si vibrare la compactarea asfaltului se sfarama si se va comporta aproape ca un balast simplu). Asta se poate verifica prin teste de laborator... Deja dupa 3 zile se ajunge la o oarecare rezistenta...

tudor

Si totusi pe unde este evacuata apa de ploaie la "marele zid chinezesc" de la Oarda?

carutasul

Discuția asta cu turnatul asfaltului imediat peste balast nu a mai fost și la UMB? Nu mai țin minte exact contextul, presupun că după "dealul cu lilieci". Nu am  auzit de atunci să se discute de vreo deteriorare a asfaltului, e drept că subiectul nu mai e așa de interes acum când traficul e deschis, dar chiar ar fi interesant de știut cum e in practică...

ciprebbe

Se poate veni si peste BSC imediat cu stratul de asfalt dar apoi ai de asteptat cateva zile pt a iesi testele.
Asta era ideea la Straco sa puna Marcu BSC apoi Straco sa acopere imediat cu asfalt si sa il lase asa pana la anu.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

tudor

^^^Intradevar, vad si eu evacuarea facuta prin caminele dintre sensuri, catre exteriorul curbei pentru unul dintre sensuri.

Multumesc AlinC!
Nu vad nimic pentru celalat sens. Iar zidul ala de beton pntru sistemul de antifonare pare mai sus decat asfaltul acolo.

udar

Posibil la final sa fie in forma de V si ambele se scurg la mijloc...