News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

alexa_adrian2001

Adevarul este ca multi dintre noi cand nu se lucreaza comentam ca de nu lucreaza, daca lucreaza: 'de ce lucreaza pe ploaie'?

E greu cu noi. Avem prea mari asteptari si noi.

Sa ne fie cu suparare.

Multumim Aline de stiri zilnice.

horatiu.cosma

Nu cred că are nimeni așteptări nerealiste, ci pur și simplu vrem infrastructura construita corect. Nu nave spațiale, dar nici "Orastie-Sibiu lotul 3" deschis electoral cu sute de neconformitati băgate sub preș. Nu cred că e cazul pe ST1 să avem probleme că pe OS3, însă e de preferat sa nu se fusereasca pe ultima suta de metri. Cel puțin la marcaje normativul vorbește foarte clar despre curățarea prin periere, maturarea, suflarea cu aer comprimat și daca e umed arderea cu arzător cu flacără a suprafeței suport. Deocamdată pe partea de curățare Pizza a pornit cu stângul la marcaje.

alexa_adrian2001

Da, stiu horatiu. Oarecum glumeam si eu. Normal ca vrem calitate mai ales dupa ce am asteptat 5 6 ani, mai putem astepta 5 6 luni sa termine si sa faca totul 'ca la carte'. Ca doar pe banii nostri se fac si aceste lucrari. Suntem prea saraci sa facem un lucru de doua ori.

RaduLuc

Beton poate se toarna la 0 grade dar uzura sigur nu conform normativelor.

AND 605 - 2016

....Art.83. Așternerea mixturilor asfaltice se va executa la temperaturi ale stratului suport și
temperatura exterioară de minimum 10 grade C, pe o suprafață uscată.
.....


hvm

Nu conteaza temperatura de afara. Conteaza temperatura substratului pe care se toarna. Si aici sunt utilaje care incalzesc chiar inainte de a trece finisorul.... Se poate asfalta si pe zapada.

Dar nah, costa....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

^
Iar le știm pe toate și suntem mai informați decât normativele?

florin74

Ce asfalta de zor Astaldi la nod la aeroport la Sibiu prin decembrie... La fel si la nod la Iernut cand au facut deschiderea provizorie. Si inca rezista. Au apelat la utilaje care incalzesc stratul suport. Au respectat normativul...:)))
Vointa si buget sa existe...

horatiu.cosma

Soluții există pentru orice vreme și temperatură, dar presupun bani în plus. Deocamdată nu am văzut la Pizza vreun încălzitor pentru stratul suport la așternerea asfaltului, dar va fi nevoie la cum arată prognoza pe următoarele zile. Oricum, dacă vor apărea probleme în exploatare vor interveni și vor repara, că de aia există garanție.

RaduLuc

Normativul asta spune, art 83 sau mai mult art 84 vorbeste de 15 grade C pentru bitum modificat (nu stiu daca e cazul aici)
Treaba cu incalzirea stratului suport este ok, dar trebuie sa fie aprobata de catre Inginer, pentru ca este o derogare de la standard, trebuie o procedura de executie, nu e asa simplu de facut si sincer din filmari nici nu se vad masinile care sa incalzeasca stratul suport.

naivu

#22359
Atunci tot ce au asfaltat in ultimele doua saptamani pe intuneric este neconform? Ca dupa ce apune soarele nu cred ca mai sunt peste 10 grade acolo!

paulmare

^Adica incalzesti pana la 15 grade stratul suport, si platesti CLU sau motorina si inca unul sau doi oameni la echipa de asfaltare , nu e nici o derogare

RaduLuc

In standard scrie clar temperatura exterioara și a stratului suport nu e sau este și , deci orice nu respecta standardul și/sau caietul de sarcini este o derogare , eu nu am zis ca nu este ok doar ca procedura respectiva trebuie aprobată. Exista niște reguli care trebuie respectate.
Dar in final nu este nici o problema, este asumat, dacă au făcut toți pașii nu sunt probleme , dacă nu, pentru a încasa sumele aferente și aproba lucrările executate trebuie sa se facă o expertiza.

RaduLuc

Oricum este foarte bine ca se dorește finalizarea, dar sunt totuși niște etape obligatorii de parcurs, înainte de Recepția lucrărilor , dintre care doua sunt consumatoare de timp, in mod normal, testele efectuate înainte de receptie și auditul de siguranța traficului care este făcut de beneficiar (prin ARR) după finalizarea lucrărilor de semnalizare și siguranța a traficului.


danutzu_1069

^^ Nu se receptioneaza nimic acum..... Cine sa receptioneze? Cnair-ul? Ma facinsa rad....
Vor fi doar cei de la comisia ptr siguranta circulatiei care sa dea ok-ul