Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

AlinC

ST1, nodul Sebes - hidroizolare pasaj breteaua 5:


Stefan01

La Alba Iulia a început să plouă mărunt. Plouă "mocănește" cum se spune pe la noi. Ce mă supără e faptul că multe lucrări s-au făcut / se fac în condiții meteo nefavorabile și asta poate afecta calitatea executiei.  Exact acum lucrează la hidroizolație, la asfaltări, ... >:(

hvm

^^^
Eu zic totusi ca mai bine acum si asa, fiindca am impresia ca o sa se continue munca, pe cand la cum a evoluat situatia anul trecut, daca se continua cu aceeasi mentalitate, cu siguranta acum aveam o reziliere, poate chiar pe ambele loturi, asa tot cu iz electoral, si posibil abia peste vreo 2-3 ani sa fi reaparat situatia de acum ca discutam cu sufletul la gura ca s-ar putea sa termine... si asta daca nu era blocat cumva proiectul de o contestatie gen LD2..... Si atunci cred ca putea sa dureze mai mult.

Nici pe mine la fel cum nici pe majoritatea dintre noi cei de aici nu ne prea intereseaza in mod special deschiderea acum, nu cred ca o sa ajung prin zona in urmatorii. Insa tind sa cred ca cei care merg pe national in fiecare zi si stau in coloana ar prefera sa mearga cu o limitare de 70-80 (poate chiar cu doua masini radar tot timpul pe sectiune sa se asigure de respectarea vitezei) decat sa stea in cozi pe national. Si mai este cealalta problema, nu cred ca aici putem compara cu "Receptia" pe repede inainte care s-a facut pe Orastie (acolo s-a semnat receptia pe repede inainte), aici din cate inteleg o sa fie circulatie pe raspunderea constructorului (ei primesc o extensie, si nu primesc amenzi, daca dau in circulatie mai repede o anumita portiune inainte de receptia finala).

Sunt curios, am inteles bine? Receptia se face la 100% sau se face acum? Daca se face la 100%, inseamna ca si garantia tot de atunci o sa inceapa sa curga. Nu? Si daca e asa atunci eu cred ca soferii sunt castigati, o sa circule si testeaza asfaltul pentru cateva luni bune, interesul lui Pizza e sa termine cat mai repede ca sa se faca Receptia si sa inceapa sa curga perioada de Garantie. Toata lumea are de castigat in final.

sper totusi sa fi inteles bine, ca altfel, castigul nu o sa fie asa de mare daca la partea de siguranta stam prost. Oricum ar fi, eu ma inarmez cu rabdare si abia astept 1 decembrie 2020 sa vedem ce si cand se deschide si apoi 1 decembrie 2025 (n-am gresit - abia atunci cred ca putem spune cu adevarat daca a fost bine sau a fost rau ca s-a deschis anticipat)....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

AlinC


danvoicu

Ba nu e bine ca atunci cand era vreme favorabila au stat la odihna si acum lipesc hidroizolatia cu amorsa de H2O.

alecu26

o mare mare problema va fi si marcajul. Sunt conditii stricte de temperature si umiditate. Dar posibil sa se faca temporar cu vopsea galbena. Sau asa cum s-a facut pana acum pentru deschiderile din aceasta perioada a anului....se rezolva cumva.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

hvm

^^
Nu ma refeream la calitatea lucrarilor, ci la deschiderea fara finalizarea 100% a tot ce e de finalizat pe sectiunea deschisa (gardurile pentru animale, taluzuri, santuri colectoare pentru apa in afara autostrazii). Daca nu e lucrare de calitate acolo unde se deschide, mai bine nu se deschide... Eu ma refeream strict la chestia ca o sa mai fie mult de lucru pentru a finaliza ce nu este finalizat acum, nu ca "scopul scuza mijloacele" si se fac lucrari de calitate proasta la care sa se incida ochii la receptie...

Cu calitatea proasta nu sunt deacord. Iar la capital electoral eu zic ca mai mult ar avea de castigat daca deschid putin mai tarziu si de calitate (chiar daca tot pe barba constructorului) decat daca deschid pe 1 si prost. oricum au spus si ei, daca ne lasa vremea. Daca nu ii lasa, nu ii lasa. Asta este... o sa faca cat de repede pot.

Cat despre marcaj, nu ar fi primul lot la care marcajul sa fie refacut in primavara "cumva" inclus in pret...

Speram...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

AlinC


cristi5

#22283
@hvm pai gasesti oricand in CNAIR pe cineva sa zica ca nu-i de calitate, sa ceara garantie 10 ani in plus fata de ce era prevazut in contract si eventual sa si rezilieze la 99%. Din pacate cei care evalueaza calitatea in Romania (CESTRINul lui Ionita) sunt compromisi de actiunile lor recente.

Eu zic ca orice kilometru de drum fara obstacole si cu separare de sens e un mare castig pentru Romania, mai ales intr-o zona cu trafic mare ca Sebes-Alba. Ca Romania e tot pe ultimul loc in Europa la siguranta rutiera

Si da, inca 3000 km de autostrazi mediocre, nu cred ca ar refuza nimeni.

hvm

^
Cred ca problema pe care si-o punea @danvoicu era exact pe dos: mai bine sa nu se deschida deloc, decat sa existe suspiciunea ca din graba de a deschide CNAIR sa inchida ochii atunci cand calitatea lucrarii nu este asa cum ar trebui sa fie. Asta nu inseamna totusi ca daca nu se deschide decat la final, calitatea o sa fie cu mult mai buna (zic io...).

In concluzie sa fie cam pe dos fata de cum a fost la ST3 si 4 unde a stat muzeu fiindca au cautat toate motivele sa traga concluzia ca nu e buna pentru deschidere si trebuie tinuta inchisa. Acum se cauta toate motivele sa se reuseasca o deschidere.

De acu fiecare poate trage ce concluzii doreste. Asa cum s-a dovedit de atatea ori niciodata nu o sa fie toata lumea deacord indiferent ce se intampla: atunci eram nemultumiti ca nu o deschide cand a fost gata, acum suntem nemulutmiti ca de ce o deschide inainte de a fi gata.

Am putea sa tragem concluzia ca mai bine nu facem nimic ca sa nu existe motive de nemultumire....
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

horatiu.cosma

Iarăși umplem pagini pe thread-ul acesta de dragul de a le umple. Are cineva vreo dovadă fizică/solidă că se încalcă normative/timpi tehnologici/proceduri tehnice etc de dragul deschiderii? Sau discutăm doar generalități de tipul "e bine să fie bine și e rău să fie rău"?

AlinC

ST1, asfaltari Europexpress si Strabag:


cristi5

#22287
@hvm
Pe santierele astea exista inginer (consultant). Adica daca renovezi o baie, ai doua firme, una care pune faianta si alta care certifica calitatea faiantei si cum a fost montata. Numai lucrari certificate pot fi facturate.

Intamplator consultantul este DRDP Cluj, adica subalternii CNAIR. Inchipuie-ti ca ai avea un subaltern de la munca care sta toata ziua pe capul mesterilor, verifica si semneaza fiecare placa de faianta montata.

Si in plus nu se vorbeste de receptie, ci de deschiderea circulatiei. Adica cand e gata buda, tu poti sa intri sa-ti faci nevoile (chiar daca poate inca nu e certificata sau nu e facturata, sau nu e platita), adica sa folosesti cea mai cruciala functie a baii. Intre timp, lucrarile la faianta si alte chestii secundare pot continua.

Faptul ca tu te usurezi in baie nu inseamna ca esti de acord cu calitatea intregii lucrari. Ala e un proces separat, cu inginerul, certificari, receptie finala etc.

Dar mesterul trebuie sa fie dragut si sa-ti dea acces in santier si sa-si asume riscurile montarii faiantei in timp ce cineva sta pe buda.

RaduG

După cum arată, m-aș hazarda să zic cel puțin încă o lună, este evident că aici e zona critică. Bine, poate vor să dea în trafic doar un sens? Voi ce spuneți?





Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Se poate orice, vointa sa fie....