Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

AlinC

ST1, asfaltari Elis - langa culeea de la podul Mures:


vancouver

Quote from: Ionut on November 11, 2020, 09:32:06 PM
Las asta aici. Ce se face acum putea sa se faca din 2018. De ce nu s-a facut?

Pentru ca pe partea politica erau alte forte la putere. Functionarii erau aceeasi si atunci si acum. Ati vazut cu totii epopeea cu tipa de la MF care nu vroia in ruptul capului sa semneze efectuarea efectiva a viramentului, desi ea nu avea dreptul sa se opuna, decat daca formal ceva nu era ok (gen numarul de cont gresit). Dar a tras de timp si s-a dus in concediu ca asa a vrut muschiul ei de spagara innascuta. Si a fost nevoie de interventie la nivel de ministru cu ministru.

Daca nu te ocupi de treaba sau daca ai aceeasi atitudine de a nu misca nimic pana nu intra parandaratul, atunci se explica de ce nu s-a miscat nimic in 2018.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

AkaManah

Eu zic sa facem alegeri parlamentare in fiecare an. Par a fi răspunsul pentru problemele de infrastructura.

Cetatean

Eu zic sa avem manageri de proiect mai buni, firme mai serioase și bineînțeles ajutor și bunavointa în rezolvarea problemelor din partea zecilor de autorități care răspund de toate aceste lucrări publice.

SB76UFO

La Oarda nu "trebe" si rosturi de dilatatie la acel pod/viaduct?
"Prostia este eternă și invincibilă"

pasa_andrei

Aici au fost mai multe. Cred ca prima este pregatirea absolut dezastruoasa a proiectului si evident stilul de ritm lent si foarte lent al constructorului Pizza.

Este clar ca au chemat ajutoare ca sunt presiuni politice foarte mari pentru o deschidere inainte de 6 decembrie.

Ziceti voi Sebes - Alba Iulia Sud dar nu vad marcaje , nu vad hidroizolatie la Sebes pe pasajul mic spre giratoriu, nu vad uzura peste tot ,Oarda , sensul giratoru de la AB Sud , plus garduri. Nu le au comandat sau ce asteapta? Nici nu vreau sa mi imaginez daca inaugureaza fara garduri la nivel de DN cu limitare de 90. O sa si urce toata presa in cap. Cum o scot la capat?

Strabag a venit sa asterne stratul de baza si dupa Pizza cu utilajul acela care asterne un sens intreg ca sa arata ca la carte nu sau mai utilaje in zilele urmatoare?

germanul2012





Powered by API/PUM imgur uploader

Chiar dacă din filmări se pot observa o mulțime de elemente neterminate pe toată lungimea tronsonului de autostradă care urmează să fie inaugurată în scurt timp și chiar dacă toți conducătorii auto (printre care sunt și eu) își doresc cu ardoare să circule cât mai urgent pe drumuri cu risc minim de periculozitate, poate unii dintre ei au semne de întrebare din punct de vedere al calității si durabilității lucrărilor care sunt grăbite (poate un pic haotic) în ceasul al 12-lea.
     Spre exemplu eu aș fi curios daca pe partea superioară a zidului de gabioane din imagine se mai toarna și zidul de beton la fel ca pe sensul opus și dacă e normal sa asfaltezi înainte de turnarea acelui zid? Oare tasarea fundatiei la marginea asfaltului este 100% durabilă? Apoi, cînd vizionezi rigolele de pe margini, sistemul de captare-dirijare al apelor pluviale, stratul vegetal lipsă, etc. și când privești ce drumuri tehnologice sunt pe lângă autostradă, îți pui desigur întrebări de genul: Oare dacă se va deschide traficul în condițiile existente, cum vor decurge lucrările ulterior? Vor fi capabili constructorii să definitiveze aceste tronsoane ale autostrăzii în condiții de calitate și durabilitate sau vom avea din nou o mare fușăreală ?

florinalba

#22117
Foarte interesant este ca si la zidul de gabioane de langa podul peste Mures au facut la fel. O fi vre-o explicatie tehnica?

voicul

Daca memoria e buna:
Nici pe LD4 la UMB nu este betonat acolo.
Pe ST2 imediat la terminarea ST3 se face 50-50%: jumatate betonat si jumatate cu pamant.

pest1969

#22119
Daca ce fac ei acum e pe graba atunci cum o fi stilul UMB?
Sa nu uitam cat aveau ei in contract pentru executie.
Ei ar trebui sa-si respecte proiectul si sa-si respecte meseria. Consultantul si CNAIR sunt cu ochii pe ei, ma gandesc.
As zice ca nu suntem noi cei mai in masura sa judecam detaliile de genul asta. Exceptand cazul cand cineva chiar e de specialitate.

elphax

singura chestie la care ma pot gandi este scurgerea apei pluviale. stim ca acele zone sunt in curba si cu inclinatie. daca se face parapet de beton pe latura care e mai sus se va scurge apa dincolo. desi, la astfel de structuri , sigur ar trebui sisteme mai performate de scurgere a apei. deci sa speram ca se mai fac zidurile de beton si pe cealalta parte

horatiu.cosma

#22121
Acel zid de beton nu pare să aibă vreun rol de susținere a asfaltului, că nu are fundație solidă, e pur și simplu așezat pe o peliculă de beton turnată direct pe terasament. Deci asfaltul stă la locul lui și cu și fără el (ultimii 2,5 metri de asfalt din lateral oricum nu vor fi utilizați, fiind bandă de urgență, deci nu vor apărea oricum tasări acolo).

Cât despre rigole și sistem de scurgere a apelor, pe șantierul ăsta chiar sunt făcute, semnificativ mai mult procentual decât la UMB la Bacău spre exemplu (care va fi o autostradă tanc, cum ne-a obișnuit UMB) unde mai au de turnat o grămadă de kilometri de rigole. Ce e sus pe autostradă e aproape gata, iar ce e jos nefinalizat, se poate deschide și fără, urmând să termine la anul, nu pică autostrada fără 100 de metri de șanțuri betonate, fiți liniștiți (așa cum nu pică DN-urile care nu au văzut de când se știu șanțuri betonate). Aceeași discuție și cu lipsa stratului vegetal în unele locuri, se poate deschide și fără și se poate finaliza ulterior. Iar despre drumurile tehnologice din afara autostrăzii, alea chiar nu au nicio treabă cu durabilitatea autostrăzii.

elphax

pe finalul filmuletului se vede si ca pe partea unde e "centura" completa de beton, sunt prinse si tubulaturile pentru cabluri , dar nu cred sa fie doar acesta motivul.
si e corect ce spune horatiu. nu doar ca nu are fundatie ca lumea, e subtire, fara armatura - am remarcat imediat ca nici armatura zidului nu  a fost prinsa

nctind

Eu cred ca de fapt acel zid de beton este doar ca o fundatie pentru panourile acelea. Unde nu e panou nu este acel zid de beton.

elphax

#22124
tocmai am observat aceeasi chestie in zona podului de pe Sebes , e zid in zona de protectie a locuintelor
posibil ca in zona cu gabioane, sa nu fie destul de solida fundatia de pamant pentru panourile antifonice. desi este destul de solida pentru parapetii de protectie. ciudat



Powered by API/PUM imgur uploader