Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma


hefaistos

Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

survola

Vor săpa o altă groapă și vor lua pământ de acolo.

Aiud.dan

#22068
Oare pizzarotti plateste la cnair pentru balastul scos dintre bretelele de la norul Sebes? Propieterul terenului e cnair.

horatiu.cosma

Proprietarul e statul român. Iar Pizzarotti a primit terenul să facă proiectul. Cum ar fi să taxeze CNAIR pe UMB că sapă debleele pe CraPi/A3/Bacău etc pentru a face proiectul? Noaptea minții.

TibiV

Quote from: TibiV on August 10, 2020, 01:49:28 PM
Poate pizzanocchio sunt mai ECO decat ne imaginam noi...

Mana omului poate crea ecosisteme de vis!...
Dupa "Delta Vacaresti", poate pizzerii vor crea "Delta Sebes"....
Micuta, la prima vedere, dar la cat de "eficienti" sunt la sistemul de scurgere/drenare a apelor, poate in timp se va intinde pana la Alba Sud, si inca vreun kilometru spre Sibiu! Apa, apa, apa!...

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Aiud.dan

#22071
Nu e vorba de deblee, e vorba de balast exploatat din nodul sebes, statul o sa plateasca si stratul de balast  asternut pe treasament,cum vine aia, il iei de la mine si eu sa ti-l platesc?

ddfab

^ no dati-le acuma idei, poate o mai pun de o cearta! :)

horatiu.cosma

^^
Și UMB folosește umpluturi din pământul excavat din debleele aflate pe terenul CNAIR. Ar trebui sau nu să îi plătească CNAIR pentru acele terasamente? Fiecare își face oferta cum consideră și ia umpluturile de unde crede că e mai eficient, punând în oferta tehnică un preț pentru aceste umpluturi pe care CNAIR trebuie să îl plătească indiferent de unde e obținut terenul. Dacă unii sunt mai norocoși să aibă terasamentele direct pe șantier, bravo lor (oricum să le scoată și să le transporte nu e gratis, deci costă în continuare să le pună în operă, doar că mai puțin decât altul care le aduce de mai departe, din afara șantierului).

Cetatean

Din cate stiu, daca detii un teren, poti sa il inchiriezi. Cel care il inchiriaza is face o documentatie si un proiect care trebuie aprobata de n institutii (mediu,apa,anrm etc) . Apoi, se plateste redeventa la ANRM pentru cantitatea de material exploatat.
In cazul de fata daca este asa cum ziceti, CNAIR si-a rezolvat super simplu o problema neprevazuta, ca de obicei. Practic s-au facut si bazine de retentie/evaporare pentru apele din nodul Sebes. Pizzarotto s-au ales cu material bun "la botul calului'. Oricum l-au cam stabilizat pe tot.

Cetatean

@Horatiu, da, dar pentru materialul excavat dintr-un debelu aflat intr-adevar in proprietatea statului, nu se plateste redeventa.

horatiu.cosma

Și în mijlocul nodului Sebeș între bretele se plătește? Care ar fi diferența?

txc


Cetatean

Daca presupunerea noastra e ok, proprietarul terenului e Cnair. Terenul trebuia sa ramana cu iarba sau sa planteze ceva copaci. Din cauza ca de pe acest nod o sa se stranga "puhoaie" au gasit o solutie win-win.
Pizzarii scot balast, pentru asta le trebuie o documentatie aprobata de ANRM,MEDIU etc. Nu stiu cum se cheama. In cazul de fata bazin de retentie/evaporare.

elphax

asa era cel mai frumos, in contul pamantului scos si pus ca terasament, sa fi plantat niste aluni, corcodusi ceva in toate triunghiurile alea ce raman intre bretele