News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

paullie

@AlinC, clipul cu asfaltari de la 10:25 pâna la final e negru. Vreo problema?

AlinC

A ramas ceva de la randare. L-am schimbat.

ST1, nodul rutier Alba Iulia Nord:


AlinC

ST1, podul Mures si Alba Iulia Sud:


lim

#22008
Cum au putut să proiecteze  supratraversarea  autostrăzii pe curba drumului Oarda-Limba(dinaintea podului autostrăzii peste Mureș) , fără să se facă și o corecție a geometriei acestui drum,  astfel încât acesta să aibă un traseu în line dreptă pe subt autostradă?Dar cei care au avizat și aprobat acest proiect cum au putut să fie de acord cu acestă soluție? Chiar nu mai avem nici un standard de proiectare și avizare pentru astfel de situații, așa încât cei care le încalcă să fie trași la răspundere?

voicul

E corectarea acelui DJ in contractul semnat?
Daca nu e (ca pana acum trebuia facut ceva) atunci proiectare e facut doar pentru A10 si nu si pentru alte modificari de diverse drumuri care oricum nu sunt in contract.

Ca era bine sa se faca si acea corectare e alta discutie, dar moment inutila pentru ceea ce e semnat.

cibernelu

 Poze de astazi ST1 in apropierea nodului Sebes,ce avem noi aici?


STRABAG !!!!



Powered by API/PUM imgur uploader

lim

#22011
@voicul, trebuie să avem standarde în proiectarea autostrăzilor, și unul din  standarde ar trebui să prevadă și acestă situație când autostrada supratraversează  un drum în curbă, prin care să se prevadă  obligația proiectantului de a face în acest caz și corecția geometriei drumului în așa fel încât să treacă în line dreaptă pe supt autostradă. Așa că aceste standarde ar trebui să le știe proiectantul și cel care avizează sau aprobă  proiectul,  la fel cum știe că nu poate trece cu autostrada decât la o anumită distanță de o conductă de gaze, de exemplu.În orice domeniu de activitate avem standarde. La instalațiile electrice nu poți merge,de exemplu, cu traseul conductoarelor în diagonală și nu poți să te apropii de conducta de gaz, decât la o anumită distanță.

ciprebbe

Si ce are daca drumul e in curba?  E pe vechiul aliniament si e ok. Pt ce sa corectezi geometria lui sa faci proiect , exproprieri, avize..... Ca sa ce? Utilitatea lui e aceeasi.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

cibernelu

Tot din zona





Supratraversarea DN1 Lukoil Lancram








Aici au inceput sa ''inbrace''piloni 


Sensul pre Alba


Sensul spre Sebes






Powered by API/PUM imgur uploader

Xed

Si eu sunt de acord cu @ciprebbe si @voicul. Nu este prins in contract, acel drum ramane neafectat de vreo modificare. Probabil in viitor, daca se va considera necesara o reajustare a geometriei drumului, se va face.

E necesar sa deschidem o discutie relativ inutila cand avem atat de multe alte obiective mai importante pe Sebes-Turda?

TibiV

@lim,

drumul face acea curba pentru ca exista si o diferenta de nivel destul de importanta, acesta este motivul pentru care drumul este "cotit"... Este un fel de "serpentina" pentru a pastra o declivitate decenta.

Cum ar Predeal-Timisu de Sus "pe direct", fara serpentine?... La vale merge, dar la deal?!...

Este un subiect derizoriu, comparativ cu zeci/sute de DJ/DC-uri, in teren plan, care inainte erau "snur", iar acum fac niste "S"-uri aberante pentru a supratraversa autostrazi la 90 de grade (nu Celsius...), pentru ca la noi nu se accepta pila mediana (pe centrul autostrazii). Adica luam drumuri drepte "ata" si le facem sinuozitati de neinteles.
Daca ai chef, uita-te pe A1 Pecica-Nadlac 2...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

lim

#22016
@ciprebbe, la costrucția unei autostrăzi se cer tot felul de avize: de mediu , de la electrica , de la gaze , apă etc. , deoarece noua construcție nu trebuie să pericliteze viața oamenilor,  animalelor , a unor specii de plante, sau funcționarea unor utilități. Da, drumul este pe același aliniament , însă acea curbă a drumului era o curbă cu vizibilitate și prin construcția autostrăzii s-a degradat siguranța circulației pe drumul respectiv , prin transformarea acestei curbe dintr-una cu vizibilitate într-una fără vizibilitate. Prin urmare, construcția noii autostrăzi nu trebuie  să ducă la degradarea sau înrăutățirea siguranței pe vechea rețea de drumuri cu care autostrada vine în atingere. Din contră ar trebui ca orice construcție de autostradă să fie corelată cu îmbunătățirea circulației pe vechea rețea de drumuri cu care vine în  contact , sau corecții la cursurile de râuri și pârâuri ,canale, deoarece o autostradă  gata construită ,  va face dificilă operațiunea de corecții de îmbunătățire ulterioare la vechea rețea de drumuri cu care este în relație, sau la rețeaua  hidrografică adiacentă.Aceste măsuri ar trebui să facă parte  din standardele de proiectare a autostrăzilor, că să nu se mai ajungă la aberații de felul celei  de la supratraversarea drumului Oarda-Limba. Prima oară  trebuia să apară acestă corecție în studiul de fezabilitate, pe baza căruia s-a semnat contractul, și pe urmă în proiectul tehnic , și verificat de cei care au dat avize și au aprobat proiectul, urmărit de firma ce verifică conformitatea proiectului cu implementarea lui fizică pe teren,  de cei care verifică rapoartele acestei firme,  precum și de comisia de recepție a lucrării.

ciprebbe

Era semnalizata ca o curba deosebit de pericuoasa iar daca mai treceau 5 ani vegetatia o facea "foarte vizibila".
Se va circula fix ca pana acum pe acolo in aceleasi conditii de siguranta a traficului pe DJ fara a deranja mai mult flora si fauna din zona. Pentru cei nemultumiti exista pedala de frana.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Daniel_I

Se lucrează Duminica dimineața la giratoriu din centura Alba Iulia care face coborârea din A10 nodul Alba Sud.
On The Road

Ionut

Userul lim a primit ban definitiv pentru ignorarea (si re-publicarea) aceluiasi mesaj dupa ce a fost sters si continuarea offtopic-ului. Aviz amatorilor. Indiferent de user, nu mai am rabdare si timp pentru prostiile astea repetate la infinit si cerintele mele disperate repetate de zeci de ori pentru a respecta regulile.