Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 22 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Mai trebuie luate în considerare și aspecte ce țin de siguranța circulației, nu se poate descărca o autostradă chiar oricum.

carutasul

Sigur că poliția are motivele ei, că până la urmă presupun că vor și ei să meargă pe autostradă, nu ar avea de ce să se pună contra doar așa :). Dar mă gândeam că dacă oricum nu se termină ambele sensuri ale podului peste CF "regimul de autostradă" oricum ar înceta cu ceva vreme înainte și măcar pentru sensul spre Cluj se poate face și bandă de încadrare pe zona deja asfaltată... e drept că ar putea fi derutant în anumite condiții... Ne luăm popcorn și vedem, oricum să dăm cu târnăcopul în locul lor n-avem cum :)

Dragos_R

Una peste alta e bine ca se stie de acum punctul de vedere al politiei. E bine pentru ca, cel putin teoretic, se pot face ajustari legate de lista de lucrari care mai trebuie executate pana atunci. Si pe de alta parte e o confirmare ca intentiile de a deschide ceva sunt reale, au trecut de faza in care erau numai dorinte ale noastre, cei de pe forum ...
Acum, asa cum ne indeamna Horatiu, sa avem rabdare si sa urmarim "priza directa" pe care ne-o ofera Alin in continuare, si pentru care merita sa-i multumim cu varf si indesat. Spor cu drona cea noua !  8)

dragos76

eu aș fi mulțumit și cu deschiderea doar de la Alba Sud. Se scapă de Lancrăm și trecerea peste podul Mureș,pe DN, care erau niște gâtuiri majore. Pe actuala centură de la Alba se circulă decent și acum; se face puțină coloană doar pe la pasajul peste CF de lângă Alba Nord.
E posibil ca să apară ceva zone noi cu ambuteiaje din cauza noii configurări pe centură, din cauza acelui giratoriu de care se vorbea și mai sus. Dar cred că per ansamblu va fi mult mai ok decât este acum.

paulmare

Multumim de filmari, 6 ani le-a trebuit lui Pizza si Aktor sa isi intre in "mana" :)
sper sa nu se opreasca pana nu finalizeaza

Bogdan_Cluj

Daca e problema cu giratoriul de la Nord, si nu se vrea sau nu se poate pe o banda si cu giratoriu...
... sa deschida doar pana la Sud, oricum de acolo incolo e centura existenta. Partea cruciala e sa deschida de la ALBA SUD pana la SEBES, acolo sunt cozile kilometrice.


RaduG

#21862
Un adevărat festival de filmări pe A10, mulțumesc tuturor pentru efort și pentru că ne faceți weekend-urile ,,de pandemie" mult mai interesante.
Contribuția pe care o aduce comunitatea pasionaților cu aceste filmări, fotografii și informații din teren, mi se pare esențială pentru monitorizarea corectă a progreselor, în special de către autoritățile responsabile.
Keep up the good work!
Eu o să continui să donez lunar o sumă modestă în contul API.

Edit. Radierele astea armate - anti trambulină (că nu știu cum se numesc științific) se pot acoperi în câteva zile, asfalta etc. dar din ce știu termenul de maturare completă este de 28 de zile. Adică nici un responsabil serios n-ar trebui să dea în trafic, deci practic să supună la sarcinile proiectate, o structură de beton care nu este complet maturat. Există soluții, aditivi, care să reducă perioada de maturare completă de 28 de zile? Astfel ca să se poată încadra în termenul de 30 Nov?




Powered by API/PUM imgur uploader

AlinC

ST1, podul Mures si asfaltari in apropiere de Alba Iulia Sud:


danutzu_1069

Graba de a da in trafic pe motive politice nu este deloc OK.... Pentru ca asta este ce se întâmplă acum...
Si avem precedente nu tocmai plăcute....
Acum, ăștia (Pizza..) au ocazia sa ... ascundă sub perș gunoiul in loc sa facă treaba buna....

@RaduG, Da, exista aditivi pentru accelerare... Daca mai ții minte, la pasajul peste CF, Alba Nord, au fost câteva pile care au fost azi turnate si peste câteva zile "încărcate" cu grinzile metalice.

RaduG

Și la podul Brăila se face turnare continuă, știu că există aditivi de accelerare și că poți pune sarcini parțiale și înainte de termenul de 28 de zile. Cu toate astea, grinzile podului sunt doar o parte din greutatea proiectată. Și nu despre asta era întrebarea mea, poate n-am formulat-o corect, era vorba dacă, din punct de vedere juridic, legal, se poate da în exploatare, adică în sarcina maximă proiectată (vorbim de camioane de zeci de tone care vor descărca brusc, pe radierele respective, sarcini de 5 t/roată, pe o zonă de ordinul zecilor de cm pătrați) mai devreme de termenul de 28 de zile, care știu că era clasic.

kumar

^ Acceleratorii de priza se folosesc doar la temperaturi exterioare scazute (sub +5 grade Celsius).
Betonul ajunge la rezistenta necesara in cateva zile.

survola

Placa aceea nu are rol structural.

SILVIUFG

S-a lucrat si azi la pila lipsa de la Sebes sau minunea durat doar o zi?  :D

vancouver

#21869
Se fac progrese la semnalizare, nu mai e de nota 4. Au avansat undeva pe la 7:



Jos cum as fi facut eu.

- In primul rand mega-metropola Bors nu are ce cauta acolo. Nu are ce cauta pe nici un panou din Romania, afara de cele de pe DN1 intre Oradea si Bors!
- In al doilea rand Campia Turzii nu e mai aproape decat Turda, deci trebuia trecut peste Turda.
- In al treilea rand Campia Turzii nu e nici vreun mega oras, nici capitala de judet, nici nod de autostrazi. E la fel ca Aiud sau Teius, care sunt mai aproape si chiar pe A10! Asa ca nu inteleg ce cauta acolo. Daca e sa luam un oras mare, capitala de judet si viitor nod important de autostrazi, pe A3 spre est, acela clar e Tg. Mures.
- Si in fine, daca pui Alba Iulia Sud e foarte util sa semnalezi ca mai urmeaza si Alba Iulia Nord. Ca nu toata lumea stie geografie, sa stie ca vine din sud si - logic - urmeaza mai tarziu nord. De asemenea nu toata lumea stie daca mai urmeaza sau nu inca o iesire spre Alba Iulia, ca nu toti au fost atat de atenti la semnalizarile anterioare... poate deja s-a trecut de Alba Iulia Vest (de exemplu) si Alba Iulia Sud e ultima iesire spre Alba Iulia... omul necunoscator nu are cum sa stie.

In Germania mereu la o iesire este indicata si URMATOAREA IESIRE. Asta ajuta mult traficul local, pentru cei care folosesc autostrada doar ocazional.

Deci la Alba Nord trebuie trecut Teius, la Teius -> Aiud, etc... Mai ales cand sunt iesiri dese nu stii daca sa iesi deja sau sa mai stai o tura pe autostrada. Dar un indiciu de genul asta te ajuta.

Totusi nota 7, pentru ca pe iesire nu au scris vreo prostie, gen capetele DN1 (Bucuresti si Bors), nici pur si simplu Alba Iulia, ci au adugat Sud. Si mai bine daca Sud era scris cu litera mica si in acelasi rand, da' hai sa nu ne legam de amanunte.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.