News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dorum

ai de capu' meu cum poate sa arate pasaju de la Lancram... Daca se accepta asa, suntem idiotii planetei... Nu se poate sa ramana in halul asta :(

Stefan01

Pe lotul 2, Aktor lucra si spre seara.

Poze de la intersectia A10 cu DJ 142L, in apropiere de podul peste raul Mures de la Sancrai
Vederi spre Sebes




Vedere spre Turda


Restul de poze (lotul 1) le voi pune maine. Sa aveti o seara linistita !



voicul

De ce zidul de sprijin de pe DN1 la AB N merge drept atat de mult si dupa pierde inaltime?
De ce nu incepe rampa sa coboare imediat?
Vad ca in ambele parti e asa.

alin_simeriaveche

Multumim AlinC pt update-urile zilnice.
Multumim Horatiu pentru turul de forta.

O chestie ce am vazut-o astazi: de ce se mai chinuie sa armeze pasajul peste A1 inspre Sibiu daca tot nu o sa-l foloseasca in graba? Adica, daca tot este clara o deschidere partiala, nu ar fi mai logic sa folosesti toate resursele umane pentru a termina ce este prioritar? Nu ca nu ar fi important si acel pasaj. Sa zicem prin absurd ca l-ar termina, tot nu ar putea fi dat in folosinta pentru ca "lansatorul" :))

survola

Lansatorul parcă mai lansează o grindă, în curând.

horatiu.cosma

Pe aia o tot lansează de vreo 2 săptămâni.

udar

Cum spunea si Alin mai sus mai bine cu resursele de la pasajul peste A1 sa le foloseasca la pasasul  Alba-Deva ca este mai mic si ajuta la o deschidere partiala iar pasajul Deva-Alba este deja betonat  .....!!!!

hefaistos

Aveti dreptate cu planificarea resurselor catre o deschidere partiala, dar pe de alta parte pasajul Alba-Deva e scurt daca ar incepe, undeva saptamana viitoare si timpul permite, poate fi gata in jur de 20 noiembrie. Gata de asfaltat. Deci data deschidere potentiala 1 decembrie.
In consecinta punctul vulnerabil pe drumul critic ramane zona cu gabioane. Si bininteles "detalii" de genul parapeti, strat de uzura, marcaje rutiere.       
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

Senerslav

#21790
Quote from: alexV on October 28, 2020, 12:53:46 PM
Quote from: epsilonaminocaproic on October 28, 2020, 12:27:59 PM
@paulmare Ati putea explica( pentru un outsider din domeniul constructiilor) ce se vede in imaginea respectiva? Mentionez ca am observat si eu in clipul postat "procedura" cel putin contraintuitiva de a sparge ceea ce pare o un element destul de bine armat. Multumesc!

Am aflat de la un inginer constructor: se vede etapa de spargere a capatului unui pilot din beton armat. Operatiunea e necesara intotdeauna la fiecare pilot, fiindca in varf este beton contaminat cu pamant in urma turnarii. Betonnul bun ramane jos cand e turnat, contaminarile "plutesc" in partea de sus.


Spargerea trebuie sa fie facut cu scule de mana, sau cu o scula hidraulica speciala care actioneaza din lateral. Daca e facuta ca in imaginea de mai sus, este riscul real ca fisurile provocate de piconul ala sa se propage in jos in betonul bun. Rezulta fundatii mai slabe decat in proiect.
Intradevar asa este, tin sa mentionez faptul ca este un chin sa spargi la mana acele capete care uneori ajung si la inaltimea de 2 m de "contaminari" pentru fiecare pilon in parte. Cert este si o marturisesc si din propria experienta ca am vazut pe un santier la care am luat parte faptul ca indiferent prin ce metoda sunt sparte acele capete tot se executa o serie de teste prin intermediul undelor pe o anumita frecventa transmisa de 3 senzori care se introduc special pe niste canale lasate in intermediul unor anumiti piloni de test alesi aleatoriu si care in functie de viteza  de raspuns a senzorilor si cu ajutorul unui programel inteligent se putea determina daca pilonul respectiv este deteriorat , daca are gauri sau spatii goale (din momentul turnarii betonului) sau daca sunt fisuri in interiorul pilonului datorita unor actiuni mecanice. Partea cea mai urata este faptul ca acele mustati' de fier de obicei de 36mm grosime trebuie indreptate tot  manual si e si mai greu procesul evident)))). Chiar si prin  o scula hidraulica speciala care actioneaza din lateral succesul nu este totdeauna garantat, eficient si cert deoarece prin acea actiune de strangulare' din lateral a pilonului cedeaza si bare la presiune care faceau parte din structura de rezistenta si de legatura cu fundatia.

elphax

#21791
baietii de la lansator acuma sunt la crosetat armaturi si betonat pasaje. e mai important sa faca suprabetonarile decat sa mai urce niste grinzi mai ales ca au pila lipsa. acum e important sa faca pasajul peste A si sa lucreze la terasamentele ce pot intra in trafic la final de an
grinzile se pot urca si cand e frig si zapada :)

la gabioane nu mai e asa mult, din cate am vazut "ultimul metru" se face zid de beton - acolo se va mai sta putin inainte sa puna ultimele straturi de pamant si balast

StefanCelMare

#21792
Numai mie mi se pare trăznită ideea asta cu deschidere pe o bandă între Alba Nord sau Sud și bretelele scurte cu A1?
Cum vor fi marcajele pe acea bandă?
La câte linii drepte sunt, va fi mare tentația de a depăși.
Trebuie marcaj de DN acolo, ceea ce pare cel puțin ciudat pentru doar câteva luni.
După deschiderea pe două benzi, trebuie șters marcajul ăla și pus unul definitiv.
Muncă adițională, probabil chiar cu închiderea acelui fir dat în folosință vreo săptămână, posibil și cu urme ciudate pentru viitoarea A10 full.
Va fi ciudat, dar să vedem ce va ieși.

PS - acum că mă gândesc, e posibil să îl marcheze ca A din start, cu două benzi plus una de urgență. Tot ciudat va fi, dar poate nu mai trebuie șters și remarcat. Singurul lucru, banda alba dintre benzi s-ar putea să fie continuă ici colo în curbe, și va trebui făcută discontinuă după deschidere totală. Plus câteva semne de circulație cu depășirea interzisă de pus/scos, și ceva limite de viteză.

voicul

#21793
Marcaj cu galben care se sterge la inaugurarea finala. Nici nu cred ca va trebui inchis traficul pentru asta, dar daca se va face ...  1 zi 2?

Restul se va face probabil din indicatoare (depasire interzisa, limitare la 80, etc)

carutasul

Păi cred că o bandă va fi doar pe porțiunea pe care nu reușesc să o termine, sper că doar podul peste CF . ( tocmai mă gândeam că s-au mai deschis autostrăzi/DN-uri fără strat de uzură, decât să îi dea drumul pe o bandă mai bine o lasă fără uzură unde nu apucă să termine și o închid pe segmente scurte când asfaltează...) . Dar teoretic cu asfaltarea ar trebui să se încadreze cred, se mai specializează și contractorii la locul de muncă, mașinile alea merg destul de repede când merg "întins"...  Problema mi se pare că e mai mult la "bibileală" și locurile unde sunt mai la limită, gabioane, ce mai au la Sebeș, podul peste CF, giratoriu improvizat sau supratraversarea, în funcție de cât de bine merge acolo. Sigur că fiind o deschidere parțială probabil că o să mai sară peste detalii gen scurgeri, înierbări etc...