Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

hefaistos

N-ajunge sa vrea. Daca isi aduc toate resursele acolo pot termina podul Alba Iulia Nord.
Dar nu mai termina nimic din celelalte, (nod Sebes partial, gabioane etc) deci tot nu castigam nimic. 
Ideea ar fi sa se concentreze pe lucrari ce pot fi finalizate IN ACELASI TIMP cu resursele disponibile, astfel incat sa se permita o deschidere partiala la sfarsit de noiembrie. Vorbim de 7 saptamani. 
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

naivu

Nodul AlbaIuliaS se vede ca si finalizat si unii se intreaba daca nu ar avea mai multe sanse sa fie gata jumatatea de N (care sta doar in pasajul peste CF) decat cea de S (care sta in mai multe necunoscute). Insa nici CNAIR nu le-a cerut oficial o prioritizare (dimpotriva au cerut tot lotul odata), nici Pizza nu pare sa prioritizeze ceva; 99% ca nu vei avea vreo deschidere (la Sebes sau Alba, partiala sau nu) in 7 saptamani.
@goanga, terminarea pasajului nu este chiar un efort minim (predale, armaturi, suprabetonare, hidroizolatie, asfalt 3 straturi, parapete, etc ... pe niste sute de m); poate alti constructori ar putea in 7 saptamani, nu Pizza  :)

AlexxC

La Alba Iulia Nord ar fi de ajuns pentru deschidere finalizarea viaductului pe un singur sens de mers ...dar la fel ca si pe restul lotului nu vad o prioritizare a lucrarilor in acest sens.

alexV

Quote from: alexV on October 06, 2020, 01:11:35 PM
Aktor mai au de asternut peste 100.000 ( o suta mii) tone de asfalt.

Erata: Aktor mai au de asternut 200.000 tone asfalt.

Chiar daca in acest moment podul de la Teius e pe drumul critic, acest drum se ajusteaza odata cu evolutia lucrarilor. Ori Retter lucreaza, si astfel anticipez ca in primavara-vara viitoare asfaltul va fi drumul critic al santierului, Retter terminand structurile pana atunci.

paulmare

^ nu e asa de mult, o statie de asfalt semi-mobila gen alea folosite de umb sau Trameco, cele mari sunt nominal la 320 de tone pe ora
adica socotind asa cu regula de 3 simpla ca "managerul", inseamna ca in 625 de ore ai terminat de facut mixtura

Aktor inteleg ca are 3 statii - poate mai mititele, oricum multe (or fi sufland acuma in iaurt, dupa ce au demolat terasamentul sub stabilizatul lasat neacoperit 2 ani, ca nu o fi fost asfalt atunci)
Si problema e cine umple silozurile cu agregate, si bitumul, 500 de tone la fiecare o ora si jumatate de functionare, ca sa fie aproape de capacitatea nominala a statiei   

csebi24

^ tu vezi acolo problema. Eu o vad acolo si la faptul ca mai trebe ceva "ustensile" care sa mute si sa si asterne asfaltul. Degeaba produci tu x tone daca ai doar un finisor si 2 compactoare.

paulmare

^ nu e "o" problema, sunt multe probleme, ca sa tii in echilibru un santier mare cu echipe care depinde una de cealalta

elphax

 Pizza nu termina nodul de la AB Nord in 8 saptamani nici daca duce acolo toti muncitorii disponibili pe toate segmentele de santier.

carutasul

Dar lucrează Pizza sau Baxcom? Că eu pe cei din urmă mă bazam :) Pizza nu termină niciodată nimic, dar dacă vrea să termine poate, deja cam știe subcontractorii care fac treabă,doar îi cheamă. Dacă vor să termine nodul, îl termină, dar nu prea cred că vor, și eu speram, că practic cu bretelele scurte și cu nodul ăsta terminat e "ca și cum ar fi terminat", nu cred că va fi nici o problemă reală în trafic, vom merge câțiva km cu 30km/h și basta...

tonică

Iar un zvon, iar ne activam tânjind după provizorii, optimism, măcar o banda 😁 Am dat de o căutare pe paginile topicului asta și în fuga am dat de o veste de prin 2015 a cuiva care anunță că cei de la pizza vor angaja trei schimburi de lucru. Apoi prin 2017, final au început "sa se grăbească", erau membri ai forumului care auziseră promisiuni electorale cu deschideri parțiale. Prin 2019, primăvara se vorbea despre promisiunile constructorului 🤣 E o întreaga comedie dacă răsfoiți paginile mai vechi care arata cât de ușor ne lăsăm păcăliți, cata seriozitate mai încape în orice ar spune vreunul de la pizza dar și cata deznădejde e în special pe cei care sunt obligați sa circule des între Sebeș și Aiud.

vancouver

alexV, drumul critic nu prea "se ajusteaza". Drumul critic este compus din toate operatiile interconectate (care depind una de alta) care, impreuna, duc la finalzarea lucrarii si care - daca una din ele intarzie - atunci si lucrarea cu totul intarzie.

Deci cand spunem ca podul peste CF la Aktor e pe drumul critic, acest drum critic include si asfaltul pe pod.

Drumul critic de asemenea este un concept ce tine seama de tot ce este realizabil tehnic. Daca pe zonele de terasamente totul se poate termina teoretic in 2 luni, acele zone nu sunt pe drumul critic. Daca acolo se intarzie o luna, termenul final nu se schimba, ca tot podul peste CF de la Teius e baiul.

Ca ideea, ceea ce mai este de facut la nod Teius se poate face in ca. 8 luni. In iunie, cand am mai discutat pe tema asta, erau la 9 luni. Deci in 3 luni de munca ei au facut ceea ce era teoretic posibil sa se faca intr-una. Cu ocazia asta drumul critic a ramas la fel de critic, dar cu carioca mai groasa. Sansele ca alt punct de pe santier sa duca la o intarziere mai mare sunt acum si mai mici.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dorum

E principiul "critical path" din project management, nu are nici o treba cu drumul. Eu de aia am considerat ca acest termen nu se traduce ci se foloseste ca atare.
Cand paralelizezi niste "task"- uri, unele se fac mai repede fara a fi dependente de celelalte; iar anumite taskuri au o inlantuire logica si determina "critical path" care nu poate fi scurtat.



RaduG

Intervin și eu în discuție cu update-ul statistic pentru lotul 2 Sebeș-Turda, trendline-ul atinge 100% undeva în Iulie 2022.




Powered by API/PUM imgur uploader

Cetatean

Acu vo' nu știu câți ani am circulat de la Cernavodă cred, pe juma de autostrada. Deci s-a vrut, s-a putut.
Pe Sebeș Alba se circula greu de 10 ani. Din varianta de facere, trebuia ceruta viteza.
Da, CNAIR tre' sa pună joarda pe ei și sa ceara deschideri parțiale, provizorii orice, în folosul amarastenilor plătitori de taxe și carburant.
Regulamentul FIDIC, cred ca sta undeva prăfuit, prin ceva arhiva.
Revendicările lor oricum o sa le câștige prin tribunale. Deși parte din ele sunt sigur ca nu le merita. Dar având avocați buni, vor avea și un caz bun. Sunt curios dacă își iau bani pe stabilizări le cu lianți. Alea sigur sunt suplimentare.
Incompetenta lor se vede. Fac situații de lucrări de câteva milioane de lei pe timp de vara. Când ai de turnat asfalt și bătut parapet, cele mai bănoase lucrări îți aduci oameni tati. Sunt curios cum o sa meargă la bătut parapet, cu frații lor Imeva cred.

Astăzi trebuiau sa lucreze acum 12-14 ore, în zeci de puncte, sa băge 2000-3000 de tone de asfalt pe zi. Dar le trebuiau 4 echipe de asfalt. Vise.

lorigergely

Postare de azi dimineata CNAIR pe facebook:
"#SebeșTurda lot 1.
Așternere mixtură asfaltică pe pod peste Mureș și montarea structurilor metalice, tip portal, pentru semnalizarea rutieră"

link: https://www.facebook.com/cnadnr/posts/2657394187853977