Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Dominik

^
Subscriu cu tn Marius, Pizza - Vara  2021
                                 Aktor - Iarna 2021
You're in Steelers Country

zuma80

ST1 candva in 2021, iar ST2 depinde cate inchid anul acesta.
Daca Retter inchide Sancrai si se muta la Teiusi iar Aktor asfalteaza masiv zonele cu stabilizat vechi atunci sunt sanse pentru 2021, dar daca nu vedem asfalt pe zonele unde avem stabilizat vechi cu bitum in acest an, asta imi spune ca si acele zone sunt neconforme si trebuie demolate (zona Radesti si Teiusi) ceea ce face ca finalizarea sa fie fara anticipare.
Pentru A6!

StefanCelMare

ST2 e al naibii de lung pentru un constructor care nu are a avut o mobilizare grozavă niciodată... rămân la părerea că lotul 2 va intra cu finalizarea în 2022.
Parcă cuvintele "să sperăm că ne face Aktor o surpriză" pur și simplu nu pot sta unele lângă altele.
ST1 ar fi la capitolul rea voință să nu se finalizeze în 2021. Cu excepția vreunei probleme birocratice gen relocare curent la nodul Alba Nord, Pizza cu toată lălăiala marcă înregistrată zic eu că va termina lotul, și eu aș paria pe vara-toamnă 2021. Poate le vor rămâne lucrări în afara carosabilului la deschidere, dar ar trebui să termine.

horatiu.cosma

#21273
Poate nu m-am făcut suficient de bine înțeles. Propunerea mea este să direcționăm energiile astea mari de pe thread care deocamdată se consumă în mii de mesaje de tipul "dacă ar fi așa, parcă s-au mai mobilizat, există șanse, mi se pare, au mai pus 2 pietre și un metru de asfalt, aș zice că termină la data x, nu sunt șanse să etc" în ceva productiv, cum ar fi niște bani la API.

Deci eu pariez 500 de lei pe care o să îi donez în contul API dacă pierd pe următoarele 2 aspecte:

1. Pizza nu termină lucrarea în 2021. "A termina" înseamnă finalizat 100%, inclusiv alunecarea, inclusiv parcările, inclusiv bretelele lungi din nodul Sebeș, tot, complet, recepție finală fără anexă de lucrări nefinalizate. Și eu sunt de părere că vor deschide circulația cu chiu cu vai între bretelele scurte Sebeș și Alba Iulia Nord, dar nu vor finaliza lucrarea.

2. Cum la Aktor este evident că nu termină în 2021 lucrarea, plusez și zic că nu vor deschide în 2021 nici măcar parțial vreo secțiune a lotului.

L.E. La asfaltările surprinse ieri de AlinC la Aktor pe lângă nodul Teiuș au avansat vreum km față de joia trecută când am trecut eu. Deci vorba aia, lucrează aktorii în 10 zile cât alții în una  :lol:.

adrian.bn

#21274
^

Pulsez și eu cu 100 de lei (după posibilități) in contul API, aceași pariu daca se accepta  O:-)

lighthotspot

Quote from: ludus on October 04, 2020, 06:27:47 AM
Ciudat e că atunci când au început lucrul la Sebeș-Aiud, tronsonul Chetani-Tg. Mures (Ungheni) nici măcar nu era licitat.

Mergand pe aceasta logica, Selina termina Biharia Chiribis inaintea lor?

carutasul

4zile 1 km, 40 de zile 10 km :) Oricât de prost ar fi organizați nu asfaltările sunt problema ci terasamentele. Dacă scot la lumină terasamentele compromise termină, dacă nu le scot nu sunt șanse. Cu asfaltările până la urmă descoperă ei pe care parte a finisorului să aducă asfaltul... le mai ia  un pic dar se descurcă :)

pest1969

Cred ca majoritatea dintre noi suntem interesati de a fi data in trafic aceasta autostrada. Faptul ca mai raman chestii de facut e mai putin relevant, as zice.
E evident ca nu pot termina pana pe 31 dec 2020, dar de dat in trafic s-ar putea da chiar daca pe L2 mai raman supratraversari neesentiale neterminate. Asta daca Retter se tine de cuvant si termina toate structurile, asa cum tot sustin.
Imi inchipui ca aceiasi oameni din CNAIR care s-au chinuit sa trermine nodul Chetani se ocupa sa gaseasca solutii si aici.
Scuzati optimismul...

carutasul

Pe L2 nu au nici măcar un m de parapeți, anul ăsta e tehnic imposibil. Însă până spre sfârșitul verii viitoare timp ar fi. Am revăzut cea mai recentă filmare integrală, de la jumătatea lui septembrie, cred că au asfalt pe cam jumătate din lot; depinde foarte mult de starea celorlalte terasamente, ce pot refolosi și ce trebuie dărâmat. Depinde și de Stan și Bran, cât de des își dau cu tesla în degete, dar eu sper că totuși ingineria va triumfa și la ei în cele din urmă... :) Din ce văd în teren Retter va termina anul ăsta tot în afară de lucrarea mare de la Teiuș, dar nu cred că va fi critică pentru că zic eu că prin martie-aprilie dacă lucrează ca acum, în funcție și de iarna de anul ăsta tot dau gata lucrarea, iar terasamentele nu cred că se termină până atunci, mai ales dacă mai vine și iarna de-adevăratelea...

alin2pas

Mie mi-e greu să fiu atât de optimist, dar ceva se poate face. În momentul în care statul se achită de obligații și rezolvă toate problemele pe toate șantierele Pizza și Aktor din România (avize, aprobări, mutări de utilități etc) și le va fi clar acestora că nu vor putea respecta termenele de execuție pe toate șantierele care le au cu personalul existent, în acel moment vor avea de ales: ori urgentează lucrările, ori vor risca penalități și rezilieri pe TOATE lucrările întârziate și excluderea de la toate licitațiile viitoare. Trebuie să oferi seriozitate pentru a putea pretinde seriozitate; nu e posibil să descoperi groapa de gunoi de lângă Alba Iulia la ani de zile după începerea lucrărilor și să tărăgănezi ani întregi cu mutarea utilităților.
La noi poți să faci lucrări care afectează drumurile publice fără să-ți pese, să restricționezi circulația și să pui muncitori cu paleta. În SUA de exemplu, dacă efectuezi lucrări pe drumurile publice, primești autorizație pe un timp limitat, dacă depășești acel interval de timp, amenzile sunt extrem de mari. Astfel, au reușit performanța să reabiliteze un pod de autostradă pe un sens de mers între doi piloni în 36 de ore de când s-a oprit circulația și până s-a redeschis, cu toate marcajele efectuate, iar pe acel pod au schimbat inclusiv predalele. La lucrările unde se restricționează circulația, oricât de mică e lucrarea trebuie să fie foarte bine semnalizată, iar la fața locului dirijarea circulației nu se face de muncitori, ci doar de polițiști în uniformă (folosesc de multe ori în acest scop polițiști în afara programului de lucru sau polițiști pensionari, plătiți cu ora mult mai bine decât pentru orele normale de lucru). Dacă s-ar face la fel și la noi și ar constata că îi costă mult mai mult dacă o lălăie decât dacă se grăbesc, atunci am avea motive să fim toți mai optimiști.

papibabone

Daca,daca,daca  sint prea multi de daca .
Avem situatia de fata si este clar ca nu se poate termina ,cred ca restul sint povesti

Stefan01

Sunt curios daca vechea poveste, cu neintelegerea dintre CNAIR si Pizzarotti, privind neplata lucrarilor efectuate s-a rezolvat. In primavara acestui an s-au contrat in fata presei. Pizzarotti cerea sa le fie platite lucrarile executate, iar CNAIR, prin vocea d-lui Scarlat, sustinea ca toate platile sunt la zi si ca listele de cantitati nu se modifica in timpul jocului.

Stie cineva daca cele doua parti au ajuns la o intelegere ?

panzer

Eu nu fac pariuri, dar uitandu-ma atent am cateva intrebari:
- de ce se mai fac pile de pot de rectangular? Nu e mai usor pe rotund, semirotund? La Radesti ma refer.
- mai exista vreun blocaj din partea CNAIR: o relocare de utilitati, exproprieri suplimentare, etc?
- pe L2 am numarat 8-9 poduri peste autostrada. Structura e in picioare, dar la nici una nu e inceput terasamentul. De ce nu a inceput Aktor nici unul?

naivu

#21283
@pest1969, oamenii din CNAIR care "s-au chinuit sa termine nodul Chetani" au de gasit solutii pt mult prea multe blocaje si nu stiu cand vine randul si la A10! Momentan se pare ca au deblocat LD2, au de restartat licitatia pe Chiribis-Suplacu, de lansat licitatiile cu preselectie pe tunelul Meses, PiSi3 (poate si PiSi2), de deblocat pasajele de pe DNCB, ...
@carutasul, Retter nu va termina lucrarea de la Teius in martie-aprilie! Unde nu au acum macar grinzile sus, greu de crezut ca au timp sa suprabetoneze inainte de venirea iernii si daca vine iarna se amana betonarea (si toate etapele de dupa ea) cu minim 2-3 luni; ce nu e gata in decembrie va fi gata in iunie (hai mai!).
LE: singurele loturi de A inaugurate in martie-aprilie au fost LD2 sectiunile A,B,C (in martie 2017, prietenii stiu de ce  8)) si A2 Bucuresti-Fundulea-Lehliu (in aprilie 2004, probabil a fost iarna calda la campie); restul s-au finalizat intre mai-decembrie.

alin2pas

@panzer: Pentru ca Aktor să facă acele terasamente, aveau nevoie de:
- o conducere competentă, care să știe să organizeze eficient activitatea - dar se vede de câte ori și-au dat cu stângu'n dreptu', de au trebuit să scoată și terasamentul care l-au făcut;
- mașini și utilaje cu care să facă terasamentul - Marcu a plecat de la ei, și nu pentru că a fost plătit bine și la timp;
- sursă pentru materialul de umplutură pentru terasamente - nu știu, poate e și ăsta un motiv?
Dacă ar fi rezolvat primul punct, atunci se puteau rezolva și celelalte două.