Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Io

Tare ma tem ca s-ar putea sa ai dreptate. Ala nu e un santier, e concomitent un circ si un monument al delasarii. Cine stie si poate lucreaza (subcontractorii), adica vine, face treaba, isi ia banii (probabil, e de sperat) si pleaca. Aktor in schimb, nu. A venit si nu mai pleaca, spre plictisul (si disperarea) celor care urmarim ce si cum fac. Exact ca pe lotul vecin, de-ti vine sa te-ntrebi cum sa faci ca astia doi sa nu mai prinda 5 ani de-aici inainte vreun santier de autostrada in tara asta.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

Granata06

      De cel putin 2 ani de zile am fost pentru reziliere, insa nu stiam ca termenul de executie nu a inceput sa curga, nici acum nu stiu exact situatia. Banuiala mea este ca aktorilor nu li s-a aplicat nici o penalizare si de aceea isi permit sa isi bata joc de aceasta lucrare.

yetiman

#20402
@Horatiu.cosma - perfect adevarat.
Dar e si un cerc vicios la mijloc.  :D
Antreprenorii stiu ca CNAIR nu agreaza deschideri partiale (cu receptie, garantie si tot tacamul). In consecinta nu isi planifica constructia in acest mod.
Daca s-ar proceda ca in alte parti (Bulgaria, Serbia, de exemplu - unde am vazut ca se dau in folosinta si bucati mici), atunci constructorii seriosi (evident, nu e cazul la Pizza si Aktor) ar putea fi cointeresati sa finalizeze si sa dea in trafic portiuni din contract (si-ar incasa banii, garantia ar incepe sa curga, si toata lumea ar fi multumita).

Oricum, conform zicalei: Pestele de la cap se impute...  :D
Eu raman la parerea ca problema majora este la beneficiar (CNAIR). Totul pleaca de la pregatirea licitatiei, cerintele din contracte si ce are beneficiarul in raspunderea lui. Cu cerinte prost pregatite, cu contracte prost intocmite suntem in situatia in care suntem acum.
Sunt convins ca la un contract bine pregatit si bine facut, nici Pizza nici Aktor nu si-ar fi permis bataia de joc de acum. Un termen de finalizare cu +/-10% din termen e de inteles.
Dar aici s-au acceptat contracte cu termen de executie de 18 luni!!! Si au trecut peste 60 (sasezeci) pana acum si inca nu se intrevede finalul...
Iar penalizari nu se prea intrevad, tot din cauza unor contracte proaste sau raspunderi neindeplinite de CNAIR.


PS:  Lucrez in achizitii, asa ca vorbesc din experienta.  :D
Conditiile pentru un proiect reusit sunt:
1. Un caiet de sarcini bine pregatit, documentat, clar si la obiect.
2. Clarificarile la caietul de sarcini facute detaliat si complet.
3. Cerinte clare legate de termen de executie, responsabilitati si termene de plata.
4. Un contract "beton" (dar, in acelasi timp, corect pentru ambele parti)
5. NU FUNCTIONEAZA: "merge si asa, ne descurcam pe parcurs"...
6. Respectarea, DE AMBELE PARTI, ale obligatiilor asumate prin contract.
7. Existenta unui Plan de Lucrari clar si care sa poata fi urmarit.
8. Penalizarile trebuie sa fie rezonabile dar si aplicabile.

Si, poate cel mai important: Proiectul sa fie in beneficiul ambelor parti! Beneficiarul sa primeasca lucrarea solicitata, la calitatea cerut si in timpul contractual. Iar executantul sa obtina un beneficiu si sa fie platit la timp (cel contractat).
Ca un comentariu aici: Daca, de exemplu, s-a agreeat un termen de plata la 60 de zile pentru facturi, atunci e normal sa fie o diferenta (uneori semnificativa) intre stadiul lucrarilor si stadiul financiar, fara ca asta sa fie o problema in sine.

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

bacovia

Sa nu uitam ca ciotul A3 la intrare in Buc a fost inceput de pizzeri, continuat de actori, finalizat de falimentara Straco.

horatiu.cosma

În combinație cu statul român care abia a autorizat finalizarea proiectului (restabilirea străzii Cumpenei din Voluntari) la vreo 12 ani de la începutul lui. Cei 4 bolovani care au speriat vestul  :lol:.

naivu

@yetiman, ai spus un cuvant magic: "cointeresati"; ar conta mai mult decat ce agreeaza sau nu CNAIR. Perfect de acord cu tine: "problema majora este la beneficiar"!

AlinC


dorum

hmmm... pe un sens spatiu intre grinzi iar pe celalalt nu??? Ciudat

Io

Ce pisici or betonat aia unde-o fost drumu'?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

M-Power

#20409
^
Radierul ala lucreaza impreuna cu zidul de sprijin... altfel fundatia ajungea pana in curtea proprietarului casei aleia... Trebuia oricum expropriata gospodaria aia.

Gicuta2003

Sa vedem odată lotul asta finalizat

Io

Multumesc.
Deci actualul zid de sprijin se prelungeste pe parte sau pe toata lungimea pe care o betoneaza acum? Banuiesc ca in inaltime descrescatoare.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

pest1969

Sau macar supratraversarea de la Alba Iulia Nord.
O pot termina in 2 luni, oare? Ca vine sezonul rece si cine stie ce surprize ne aduce.

Gicuta2003


naivu

Grinzile nu-mi fac griji, le pune DEME saptamana asta; problema e ca peste grinzile de la AlbaIuliaN mai au de pus predale, armatura, beton, izolatie, etc., iar pe astea trebuie sa le puna Pizza :lol: :lol: :lol: