Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Dominik

Ce bn ca ridica stalpii de tensiune la Teius, din ce se vede pe filmare se lucreaza la 3 stalpi noi si de al 4-lea urmeaza sa se apuce. Alin, nu ai reusit sa intrebi pe cineva de ce au plecat Retter de la podul de la Radesti ?? au ramas cu cofrajele facute pe pod, urmau sa toarne beton....se si vede ca pe o bucata a turnat deja inainte sa plece.
You're in Steelers Country

horatiu.cosma

Că nu is plătiți de Aktor.

Dominik

Bn, dar am inteles ca au o echipa la podul de la Sancrai, ei lucreaza la ultimul rand de pile de acolo, nu ?
You're in Steelers Country

carutasul

eu suspectez că, având în vedere că a apărut ordonanţa  cu plata directă a subcontractorilor încearcă să amâne din lucrări până vor putea fi plătiţi direct, ca să îşi securizeze încasările cumva. Partea proastă e că planificarea lor cred că e destul de strictă şi amânările astea ne cam duc în iarnă...

Dominik

Spunea Guido Retter atunci cand a fost in vizita pe cele doua loturi Orban, ca la podul de la Radesti termenul de finalizat placa de suprabetonare este 19 Iulie, acum cu pauza asta vom vedea daca recupereaza si termina podul pana la acea data.
You're in Steelers Country

alexV

Fantastica executia podurilor Retter. Poza de mai jos de exemplu:

Suprabetoneaza podul ca pe o constructie lego. Au suprabetonat strict deasupra grinzilor metalice deocamdata. Un inginer de poduri imi spune ca momentul de incarcare critica al unui pod este la construire, atunci cand torni beton. Rezistenta podului in acel timp este relativ mica - doar metalul ofera sustinere, iar incarcarea este maxima - betonul ud are o masa enorma si zero rezistenta, pana la intarire. Din acest motiv podurile sunt proiectate supradimensionat, sa reziste turnarii de beton din momentul constructiei.

Prin suprabetonarea partiala in locuri cheie - deasupra grinzii de ex - se adauga treptat rezistenta podului, in acelasi timp minimizand incarcarea cu volum mare de beton umed. Deci podul poate fi optimizat economic prin reducerea de material.

De urmarit cum armeaza si betoneaza in continuare.




alexV

Aceeasi tehnica de optimizare la turnare o vedem la Retter inclusiv la overpasuri, cand betoneaza partile care se reazama de culei. Abia dupa intarirea betonului pe capete, cand structura are un plus de rezistenta, adauga beton si in mijloc, unde masa betonului ud are forta cea mai mare asupra structurii



Deci grinzile alea suple de-aia is asa, ca nu trebuie sa sustina o balega imensa de beton proaspat turnat.

carutasul

păi presupun că tehnologia e impusă de proiectant, constructorul nu prea are de ales (asta nu înseamnă că nu e interesant).

Duta C

Superba filmarea cu...cimpul de maci...ai reusit ceva deosebit AlinC.....multumiri :p

Chichis

Superbă filmare la cât mai puține pe acest lot@

TudorM

Multumim pentru filmari! Sa speram ca dupa perioada asta ploioasa, vor reveni in forta. Astazi mai raman exact 6 luni pana la termenul asumat.

Pizzarotti imposibil sa nu termine, decat daca chiar isi bat joc.

Aktor nici nu stiu ce sa mai zic de ei, ma gandeam ca se axeaza pe finalizat macar o parte pana la nodul Teius, dar lucreaza asa haotic incat mi-e greu sa-mi dau seama care le este planul pe cele 6 luni ramase.

alexV

#18731
@carutasul

Da, proiectant Petzek (SSF) executant Retter (Retter).
Zice lumea ca SSF a mai propus solutia si altor constructori, pe loturi aflate in executie la noi in tara. Dar nu a prins, raman ai nostri la grinzi simplu asezate.

carutasul

Câteodată e bun şi conservatorismul ( mai ales dacă nu eşti capabil să evaluezi proiectul şi tu, constructorul), dar nu exagerat, SSF fiind firmă serioasă probabil poţi să le acorzi credit, mai ales dacă produc economii. Probabil că e şi un pic mai complicat montajul, dacă ţie îţi cad grinzile de pe pod e mai bine să nu te bagi sau să laşi pe cineva care să poată controla procedurile :)

paullie

Quote from: Stefan01 on May 30, 2020, 03:57:19 PM
Da, au trecut 4 ani de la poza initiala si autostrada nu este finalizata ! Este o bataie de joc ! Culmea e ca mai trebuie sa asteptam 1 an !  :bash:
M-as bucura ca presa sa mai publice articole despre cum au evoluat lucrarile pe "autostrada macilor" si cat timp a trecut de cand celebra denumire a fost data.

Mno, ce atâta graba? O sa fie gata pe 2 Oct 2021, nici nu au intârziat mult, doar un cincinal tovarasi!

luc

#18734
No ce atâta grabă, voi uitați unde suntem? Aici și melcul face țuști până Pizzanochio termină..