Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^^
A încercat Ștefan Ioniță în 2017 să facă niște contracte beton, în avantajul statului (OMT 600) și nu prea i-a ieșit. Fiindcă pur și simplu nu se poate înlocui pregătirea profesionistă a proiectelor, inteligența, bunul simț ingineresc, asumarea răspunderii sau împărțirea justă a riscurilor cu niște prevederi din pix "orice se întâmplă nasol, constructorul rezolvă pe banii și timpul lui". Mintea umană e făcută în așa fel încât să caute involuntar soluții simpliste la probleme complicate, însă din păcate nu merge. Trebuie muncă, competență, lucruri făcute cu cap de la începutul până la finalul proiectului, parteneriat și nu dușmănie cu privatul care se ocupă de proiect și atunci lucrurile se întâmplă. Altfel doar băgăm mai adânc rahatul sub preș, amânând momentul exploziei.

danutzu_1069

@germanul2012, nu uita ca Muresul este la cativa metri, si nu exista niciun dig de protectie.... Cred ca restul intelegi.
Pe de alta parte, nu poti opri circulatia pe magistrala feroviara ca sa construiesti un pasaj (sa demolezi ce exista sa apoi sa faci la loc)

Alte explicatii si justificari sunt de prisos...

naivu

Quoteparteneriat și nu dușmănie cu privatul care se ocupă de proiect
Asta este problema mare la autoritatile romane. Daca autoritatea este dusmanoasa cu privatul, inevitabil multi dintre privati vor raspunde cu aceeasi moneda! De exemplu Pizzarotti, am inteles ca au un claim pe o lucrare mai veche (pp ca legitim, pt ca l-au castigat si in instanta) si pe care CNAIR nu are de gand sa-l plateasca decat dupa epuizarea tuturor cailor de atac, dupa care acelasi CNAIR le cere sa binevoiasca sa termine ST1 anul asta; la cat de "prieteni" sunt, probabil PizzaBoy va termina la 2ani dupa relocarea LEA de la AlbaIuliaN  :lol: :lol: :lol:
De asemenea, un contract beton doar in avantajului statului nu garanteaza nici pret redus nici finalizare; antreprenorul fie va cere la licitatie un pret care sa-i acopere riscurile suplimentare, fie va licita mai jos si daca nu-i ajung banii va abandona proiectul. Contractul trebuie sa fie beton in impartirea justa a riscurilor!



germanul2012

@horatiu.cosma, ai dreptate perfecta. Ce am scris eu s-a datorat tocmai faptului ca ,din pacate unele firme de constructori de pe santierele de autostrazi din Romania sunt cu mult mai slab pregatiti pentru unele lucrari care, nici nu sunt de prea mare anvergura. Cum or fi primit asemenea lucrari se tot discuta de ani de zile, dar din pacate, se pare ca nu au la cine sa prinda aceste discutii. Ce am schitat eu mai sus cred ca se putea realiza si cu o firma de la drumuri judetene. In alta ordine de idei, patronii acestor firme care o lalaie de ani de zile prin Romania, cred ca sunt cam de aceiasi seriozitate ca si cei care se tot perindeaza prin MT si CNAIR, pe scurt, excroci internationali.

@danutzu_1069
Doamne fereste! Nici n-as incerca sa ma gandesc acuma la modificari de proiect. Ce am scris eu se datoreaza neputintei constructorului sa realizeze un nod oarecare pe o autostrada. Poate ca acesti ,,specialisti" s-ar fi descurcat mai bine cu umpluturile decat cu viaductele (ca tot au mutat o jumatate de deal). Dar sa o lălăi ani de zile la un podet si un pasaj cu cateva deschideri, mi sa pare dea dreptul incompetenta. 

voicul

Se blocau fix in acelasi punct: stalpii (firele) care nici acum nu permit ridicara pilelor sau tablierului metalic.

lupualb

Astazi pe la ora  17, in jur de 20 fierari lucrau pe supratraversarea A1, cea dinspre Deva. Au pus mult fier beton, iar langa mai sunt niste legaturi cu fier destul de mari.

luc

#18021
Activitate în zona alunecarii debleu, la aceasta oră între Limba și Oarda, din pacate aparatul foto nu ajunge până acolo... doar binoclu

ddfab

jucaria este pe pozitie la Alba Nord...









iar fierarii isi vad mai departe de zidul lor...



ddfab

noi asteptam relocare la alba nord si surpriza... la aktori se monteaza un stalp nou, in zona Santimbru fabrici...





asta asa ca fapt divers, fiindca in acea zona nu era nici o problema din aceasta pricina...

ddfab

dupa ce au lucrat cateva zile la asternerea stratului de forma, in spatele Transavia, zona Oiejdea, au relocat utilajele pentru balastul stabilizat...





AlinC

ST1, asternere balast stabilizat intre Limba si Oarda:


AlinC


voicul

Deme pare gata astazi. Deci cand muta podul?

pentium10

s-a mai postat, daca vintul si conditiile lasa, atunci vineri
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

AlinC