Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

danutzu_1069

#17970
Daca va intrebati de ce au "ingrosat" cu balast asa inalt zona unde va lucra macaraua, (este senilata, nu turn, cum se intreba un coleg) este pentru ca acel canal betonat nu ar fi rezistat presiunii exercitate de senilele macaralei cu sarcina in calig... Pe de alta parte, mai castiga si la inaltime, la aceiasi raza de lucru....

Cablul ala ridicat de excavator, in mod sigur nu este pentru energie electrica ci fibra optica...

ciprebbe

Ca e fibra, ca e curent, ca e stalpul....toate acestea nu au ce cauta acolo fiind pe aliniament.
Asta e stilul macaronarilor, de kko. Nu exista nici o scuza pt asa ceva. Nu ai ce cauta cu 330t in carlig sa mai ocolesti fire si stalpi pt ca niste "drumari profesionisti" de 4 ani nu au gasit o solutie.
Trebuie sa vina si aici Retter sa rezolve ca la supratraversarea de la Sancrai?
Prosti am fi sa mai dam unor astfel de meseriasi lucrari in Romania.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

Stefan01

#17972
De acord cu tine. E o tampenie ceea ce fac. Practic insa, acea LEA JT in cablu torsadat e capat de linie (sper sa nu ma insel). Ea poate fi scoasa de sub tensiune (fara a afecta alti consumatori in afara acelei familii ce are casa langa DN1) pe perioada lucrarilor, cu instiintarea in prealabil a acelei familii. Daca sunt oameni normali la cap asa vor lucra pentru a nu risca sa se electrocuteze in caz ca vor rupe linia.

horatiu.cosma

Am mai aprofundat puțin subiectul relocării stâlpilor de înaltă tensiune. Luați pop-corn, urmează un nou episod din lungul șir al incompetențelor statului român. Deci Electrica cere CNAIR dreptul de uz și servitute al terenurilor din zona stâlpilor, dar și a terenurilor de sub firele de curent. Adică fâșii de teren de câțiva metri lățime sub firele de curent. Și nu le cere oricum, ci cu ștampilă de la notar. Ei bine, CNAIR merge cu oamenii la notar, doar că majoritatea nu au acte de proprietate (știm bine că e un dezastru național cu cadastrul), așa că notarul nu pune ștampila și totul se blochează, fiindcă CNAIR nu are bază legală să le facă la oameni cadastrul pentru terenuri pe care nu le expropriază.

Alternativa ar fi ca acele fâșii de teren de sub fire să fie expropriate, oricât de penibil ar fi să faci treaba asta. Doar că se pare că aici intervine Curtea de Conturi. Prin anii 2010 au fost niște discuții foarte aprinse între CNAIR și Curtea de Conturi în urma cărora s-a concluzionat că exproprierile pentru autostrăzi se vor face pe un culoar lărgit de 70 de metri, cu condiția ca terenul suplimentar nenecesar autostrăzii să fie utilizat pentru relocarea utilităților. Dar știm bine că acel culoar de 70 de metri nu e suficient tot timpul, la rampele overpass-urilor, la debleele mai largi, la unele utilități. Curtea de Conturi face urât la fiecare expropriere suplimentară cauzată de cazurile de mai sus, cred că ar face apoplexie dacă ar începe CNAIR să taie terenurilor oamenilor în două cu fâșii lungi și înguste fără niciun sens, doar ca să mulțumească cerința Electrica.

Așa că lucrurile sunt blocate cât timp proprietarii de sub fire nu au actele de proprietate în regulă. Sunt tare curios cum o să rezolve la Alba Iulia Nord.

SB76UFO

Nu stiu daca s-a mai pus problema, ca la cate discutii au fost am pierdut sirul, dar nu era mai simplu sa inlocuiasca doar cei 2 stalpi deja ridicati?

"Prostia este eternă și invincibilă"

voicul

Nici eu nu inteleg de ce trebuie relocatii si astia 2 stalpi care fac probleme.

pentium10

Cumva Electrica nu ne cere si drept de uz si servitute pentru undele radio 5G care trec printre doua stalpi.  :o
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Mersul trenurilor

Pai trebuiesc rotiti stalpii aceia ca sa faca bine unghiul la fire, de asta sunt schimbati.

usus

#17978
^^

Din cunoștințele mele exista 2 tipuri de stâlpi.
De întindere(colt) și susținere ( fără eforturi laterale doar in axa LEA). Poate completează cineva in domeniu.
Bănuiesc că cei existenți trebuie înlocuiți  întrucât din stâlpi de susținere devin stâlpi de colț.

Fred

Corect, in mare sunt doar cele 2 tipuri de stalpi si cei de sustinere nu au capacitatea de a rezista la tractiuni laterale si nu pot fi convertiti in colturi, cei de colt sunt proiectati din start pentru anumite unghiuri, de obicei simetrice.

ovicor

Oarecum off, dar fiindca s-a solicitat: Stalpii de intindere sunt cei cu izolatorii relativ orizontali, care pot fi drepti sau colt, respectiv unde conductoarele fac unghi sau nu. Stalpii de sustinere sunt cei cu izolatorii in plan relativ vertical. Pot fi si colt, dar nu pot fi supusi la tractiuni mari, nici unghiul nu poate fi mare. Ei doar sustin greutatea conductoarelor. Cei de beton pot fi doar sustinere dreapta. La traversari se foloseste izolatie dubla( doua lanturi de izolatoare in paralel). Ar fi multe de spus, dar ma limitez la atat.

ddfab

si azi, de dimineata era activitate la Alba Nord. continua cu armarea celui de al 3-lea tronson la acel zid de sprijin.




si la amenajarea platformei, cu o noua "relocare" stil pizza...




ddfab

iar aktorii, au ajuns cu balastul stabilizat langa viaductul de la Santimbru, pe al 2-lea fir.





distanta putin cam mare, dar sper sa se inteleaga.

djidji1975

Nu are legătură cu ultimele postări, dar trebuie sa îmi pun cenușă în cap: Da, va mai fi o pila in albia râului Sebes. Ați avut dreptate. :) Dar, no, a trebuit sa verific și eu la 3 surse diferite :)

ciprebbe

^ Bun deci e fir de 220V , conector izolat, probabil ceva TYR. Stalpul ala trebuie oricum sa dispara ca e pe autostrada deci acolo trebuie sa existe o solutie definitiva pentru cei alimentati de pe el. In atatia ani nu au fost in stare sa faca solutia definitiva, jenant. Si ne mai miram ca dureaza atat pt stalpii de I.T.
Mai e si firul de fibra de ieri....
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe