Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 21 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

#17745
Din nefericire, situațiile par să conveargă pe mai multe contracte exact spre situația asta.
Ambele părți (constructor și CNAIR) au motive să nu fie mulțumite, dar niciuna nu va denunța /rupe prima contractul pentru că cine cedează primul pierde.
Se preferă "soluția" instanță și lălăială n ani de zile.
Factorul comun la toate situațiile este CNAIR... dar cine rupe pisica acolo? Niciun partid mare nu exprimă dorința în acest sens.

adiarc

eu cred ca ne indreptam incet,f.incet dar sigur spre un nou scenariu la fel ca pe A3-Pizza si pe  lotul 1 din A10...adica Pizza o intinde la maxim,avand nenumarate lucruri nerezolvate la timp de statul paralizat roman( facturi neplatite la timp,relocari nefacute la timp,alte amplasamente nedreptate la timp ,groapa de gunoi,autorizații eliberate cu intarziere,etc,etc ).

in cele din urma li se reziliaza contractul si vor lua claimuri mai mari decat cele de pe A3 ( 45 mil ron )
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Pizza e cam in pierdere pe acest lot. E totusi din vremea cand se lua contractul la 10% din valoare si statul platea 200% pana la urma (am exagerat cu cifrele). Au insistat foarte mult ca in nod Sebes sa fie doar 1 banda - nu a iesit. La Oarda le-a iesit optimizarea.

Am inteles ca CNAIR nu recunoste niste lucrari, deci nu le plateste. Eu nu stiu care sunt acestea. Poate le mentioneaza cineva.

Incep sa am sperante mai mari pentru ST2.  >:(


neobluenet

Din cate am inteles din discutiile de dupa intalnirea constructorului cu ministrul si CNAIR treaba sta in felul urmator: la momentul ofertei italienii au zis x metri cubi de pietris intra la nodul Sebes, dar au calculat la o banda pe sens. Apoi a urmat proiectarea si au fost nevoiti sa faca 2 benzi pe sens. S-au apucat de construit si au facturat valoarea y (unde y > x) si asa s-au blocat lucrurile.
Dialogul intre parti e ceva de genul:
CNAIR: ati zis ca faceti nodul cu x material
Pizza: da, dar aia era o banda, am schimbat la 2
C: noi am cerut 2 benzi si am primit oferta de la voi
P: noi am facut calculul la o banda in oferta, daca vreti 2 intra mai mult material
C: nu e treaba noastra ca nu stiti citi

Faptul ca s-a gresit la intocmirea ofertei, validarea ofertei sau mai stiu eu la ce alt pas, nu e o scuza ca nu suprabetoneaza pasajul din nodul Alba Iulia Sud, sau nu hidroizoleaza podul peste Mures, nu pun pamant intre podul Mures si pasajul peste DJ + alte locuri la nord de Sebes unde nu sunt blocaje.

carutasul

Prostia se plătește. Acum, pe lotul unu constructorul nu e în faliment sau cu alte dificultăți, tocmai de aia dacă beneficiarul rezolvă TOATE problemele n-o să aibă încotro. Așa, probabil lălăiala îi ajută să distribuie pierderile uniform pe mai mulți ani :)

alinuttt

#17750
Sunt aproape la 85%.. Oricât ar lălăi treaba, și cu ăia 8 fierari, până la final de 2021 tot ajung cu lotul într-un punct în care să poată fi deschis până la Alba Iulia sud Măcar...

AlinC

ST1, balast stabilizat la Calea Vacii:


adiarc

multumim Alin....stilul Pizza.....2 cu sapa,5 cu mapa
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

voicul

Macar ei au protejat balastul pus, deci o sa vina si cu asfalt destul de repede.

@neobluenet - asta cu pierderea pe mai multi ani, chiar e o explicatie logica, ca arata mai bine asa in bilanturi.

Stefan01

#17754
+ 1 Alin C  :cheers:

Cand am vazut aceasta filmare mi-am adus aminte de inca o problema pe acest lot. Am semnalat-o aici. Sa nu uitam sa contabilizam si aceasta problema care ar necesita timp datorita posibilelor exproprieri.

Cateva imagini cu zona



Cetatean

Quote from: adiarc on April 21, 2020, 03:41:46 PM
multumim Alin....stilul Pizza.....2 cu sapa,5 cu mapa
As baga mana in foc ca nu ii nimeni cu PIZZA, sunt doar subcontractorii...ELIS pavaje

horatiu.cosma

^^
Deja pare că se circulă pe overpass în regim de "bătaie de joc față de cetățeni". Cum problemele care nu blochează deschiderea autostrăzii (chiar dacă impactează viața unor cetățeni) nu sunt importante pentru CNAIR, probabil va rămâne așa o vreme, chiar și după deschiderea autostrăzii. Strada Cumpenei pe A3 la intrare în București nu e făcută nici până astăzi din câte știu.

alinuttt

Se poate da drumul la trafic și cu supratraversarea nerezolvată.

StefanCelMare

@neobluenet
Cheia problemei pare să fie fraza: "Apoi a urmat proiectarea si au fost nevoiti sa faca 2 benzi pe sens".
Au fost nevoiți... cum?
Dacă contractul permite CNAIR să ceară așa ceva, atunci Pizza e de vină că nu a prevăzut mai mult la nod.
Dacă contractul nu permite CNAIR să ceară așa ceva, dar Pizza a făcut, atunci e ca în filmele cu proști. Pizza s-a întins crezând că poate factura în plus, iar statul e tipic pe poziția funcționarului care nu poate ieși din litera contractului. Cum să ies, mă duc ăștia la mititica.

Stefan01

#17759
Mda ... gandire tipic romaneasca : "Lasa ca merge si asa". Receptionam fara finalizarea podului. Totul combinat cu o alta gandire tipic romaneasca : "Ce-mi pasa mie de altul ?" Interesul meu e sa pot circula pe autostrada.

Cum bine ai zis Horatiu, o bataie de joc fata de noi cei care contribuim la buget.

Eu sper sa sa miste lucrurile inspre normalitate. Ma bucura faptul ca instanta a decis sa despagubeasca acea familie din Oarda. Bine ca s-a lamurit acea situatie si toate teoriile conspiratiei s-au evaporat. Poate si aici va fi normalitate. Sper.