Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Zice Pizzarotti și Aktor că după sărbători încep să lucreze în 2 schimburi. Probabil nu mai încap toți muncitorii într-unul singur  :lol:.

Bulwyn

Dupa care sarbatori, si care an?

voicul

Ar putea fi un adevar in aceasta declaratie. Tianand cont ca au venit peste 250.000 de romani din afara tarii, forta de munca nu ar trebuie sa mai fie o problema.
Acum trebuie sa si vrea sa munceasca, dar teoretic un 100 - 200 de oameni ar trebui sa se gaseasca pe zona - oameni noi, care sa fi venit din afara.

horatiu.cosma

Oamenii trebuie plătiți, puși la muncă pe utilaje, asigurate norme de protecție suplimentară etc. Cine are bani și vrea, poate face treaba asta, însă cine e cam șubred de ani de zile, cam greu de crezut.

Ionut

Sigur vor lucra in doua schimburi... de chiloti! La cat se .... pe ei! Voi nu v-ati saturat de minciunile astora? Si de prostia, impotenta si indolenta CNAIR in ceea ce-i priveste?! Tin minte cand am fost la Aktor si la Pizzarotti in 2016. Pfai ce de promisiuni, ce de optimism, facem dregem. Tin si acum minte cum aproape a rupt grecul un Duster prin NAMOLUL CAT CASA de pe aliniamentul autostrazii... ca nici drum de santier FMM nu au putut face! La Puțarotti se laudau cu 2018. Da da, intr-un univers paralel.

ovicor

Nu vor putea sa imparta muncitorii in mod egal pe cele doua schimburi, fiindca... 7 nu e divizibil cu 2!

Stefan01

Ce vremuri, Ionut, Horatiu, Cip !  :smoking: :cool:

Ultima perla spusa in videoconferinta o gasiti aici , intre minutul 24:06 si 24:15. 30 noiembrie !   :gaah:
Aici vedem, inca o data, ca s-a intalnit "partenerul serios" cu "constructorul serios". Noi nu lucram ! In claimuri si mari tampenii sa ne duelam ! :fence:

horatiu.cosma

#17602
Pe lângă termenul de 30 noiembrie pe care l-am auzit din 2017 încoace an de an, mai e un aspect interesant în conferință: Cecan (șeful DRDP Cluj) a zis că a discutat cu proprietarii afectați de dreptul de uz și servitute la stâlpii de curent relocați la Alba Iulia Nord și a zis că se poate discuta cu 5 din 6, doar unul singur fiind complet împotrivă.

Ce a zis Carreta de la Pizzarotti pe șantier la vizita ministrului? Că nu se poate obține aprobarea proprietarilor.

Ce am zis eu apoi? Că cel mai probabil Carreta minte și că singurul lor interes e să stea stâlpii nerelocați cât mai mult.

Niște mizerabili cei de la Pizzarotti, nici nu mai știu de câte ori am spus-o. E clar că orice operator privat urmărește profitul, dar există niște linii roșii peste care nu se trece în nicio meserie, că până la urmă nimeni nu ar trebui să se apuce de construit drumuri cu obiectivul de a nu construi și de a trage de timp la infinit. Ce obiectiv în viață au oamenii ăștia, ce vor să lase în urma lor? 10 ani de blocaje artificiale și de contribuit în mod direct la accidente pe DN, congestii de trafic, pierderi economice? La ei chiar nu m-aș supăra să se rezilieze la 99%.

florin74

#17603
Aktor de bine de rau, taras grapas, cu pierderi majore pe contractul asta, - 60 mil euro, multumita in mare parte lui Besciu - incearca sa faca ceva. Ca managementul contractului a fost catastrofal - o parte din pierdere a fost generata si de incompetenta celor pusi sa gestioneze proiectele din Romania, ca  razboiul intern din  Grecia din cadrul companiei mama (clarificat pe la sfarsitul lui 2018) a afectat activitatea din Romania este la fel de adevarat. Dar macar cel putin incepand cu vara lui 2019 lasa impresia ca incearca sa faca ceva, nu se leaga de toata rahaturile ca Pizzarotti. La Aktor e neputinta si prostie. La pizzarotti e rea vointa , ca sa fiu elegant. Daca o tinem tot asa, pot sa pun pariu ca in 2021 Aktor o sa fie gata, iar Pizzarotti tot o sa astepte relocarea.

calino

Cel mai "amuzant" era momentul in care Cecan (șeful DRDP Cluj) zicea ca planurile de lucrari Aktor si Pizzarotti sunt nerealiste si ca se mint singuri dupa ce si Caretta si grecul de la Aktor s-au laudat ca sunt in avans fata de planul de lucrari pentru 30 noiembrie.

TibiV

#17605
La Puțarotti nu aș avea nimic împotrivă dacă statul ar angaja o super-firmă de avocatură, pe care să o plătească cu 30 de milioane de euro, dar să obțină penalități de 30,1 milioane de euro de la pizza-boys...

La o adică, și 29 de milioane de euro penalități ar fi OK. Merită să plătim 1 milion de euro dar să știm că "și-au luat-o"...

Orice, doar să îi ardă unde îi doare mai tare pe pizarotti - adică la buzunar.
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Ei nu sunt arsi la buzunare deja cu proiectul asta?
Stiu ca au tras de timp la nod Sebes, doar sa faca cu 1 banda, nu cu 2 ... ca era mai ieftin asa. Noroc ca nu a cedat CNAIR.


djidji1975

Da, e păcat că aceste două loturi de autostradă au nevoie de atât de mult timp pentru a fi terminate. Eu, care locuiesc în Sebes, și care folosesc săptămânal drumul catre Cluj, m-aș bucura foarte tare sa fie terminate, odată.
Toată lumea aici da vina pe constructorii care nu fac mai repede. Da, AKTOR a pierdut vreo 18 luni strict din cauza problemelor interne. Dar, PIZZA? Daca ne uitam in urma la derularea acestui proiect, ce vedem : doar blocaje administrative, lipse de AC, lipsa de AM, mutari de utilități făcute cu întârziere.... Proprietari care nu au fost protejați de deranjul șantierului.
Nu știu, dar, orice șef de proiect, trebuie sa fie atent și la partea financiara. La acel cash-flow. Iar dacă beneficiarul nu plătește, sau plătește cu întârziere, tu, ce trebuie sa faci? Sa te împrumuți la banca pentru a livra proiectul? Și costurile financiare le suporta beneficiarul? Sau tu, bun samaritean ce ești, le suporți doar pt a lucra românilor niste kilometri în plus?
Rămân totuși la ideea că toate aceste proiecte de infrastructură mare, sunt gestionate pe principiul " noi ne facem că te plătim, iar tu te faci că lucrezi". Și cred că la fiecare început de trimestru, ministerull se întâlnește cu antreprenorii și încep: atâția bani am, tu, cat poți lucra?
Că să înțelegeți: o factura înregistrată, înseamnă o datorie pe care o ai. Nu contează dacă ai bani sa o plătești. Și dacă tu trebuie sa ai grija sa nu depășești acel prag de 3% deficit, atunci da, nu îți dorești să primești facturi de câteva zeci de milioane de Euro.
Ceea ce am spus mai sus poate fi verificat foarte simplu: numarul de zile in care s-au făcut plățile facturilor deja emise. Daca întârzierea platii a fost cu mai mult de 20% din termenul contractual de plata, atunci da: noi, că și stat, doar ne facem că plătim

Și daca e așa, nu cred că există vreun furnizor care acceptă să livreze o comanda/lucrare noua, atât timp cat datoriile deja existente nu sunt plătite.

Puteți să-mi dați câte minusuri vreți, dar trebuie sa fim onesti cu noi înșine: nu avem bani. Prin urmare, totul in tara asta se va construi cu întârzieri foarte mari.
Verificați alocările bugetare, faceți calcule, și veți înțelege și câți kilometri se pot "livra" anul asta.
Dincolo de numere, e doar vorbărie goală.

Trimis de pe al meu Moto Z (2) folosind Tapatalk


horatiu.cosma

An de an au fost alocări ultraoptimiste pe Sebeș-Turda, dacă luăm ca și exemplu acest proiect. Anul ăsta e mai subțire într-adevăr, dar se pot face realocări între proiecte dacă e nevoie și să fim serioși, nu de 3 luni se lucrează la mișto pe cele 2 șantiere. TS și Porr cum au reușit cu blocaje mult mai nasoale (lipsă AC și plăți vreo 2 ani) să termine mult mai repede?

luc

Pe loturile 3 și 4, pe care circulam acum nu au fost probleme similare? Iar diferența de începere a fost de luni, iar acum la finalizare sunt ani...