Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

florin74

A emis AKTOR o factura de aproape 3.5 mil lei. Le ajunge pe o saptamana., ca a scazut pretul la motorina..

alexV

Am auzit despre reglarea listelor de cantitati inca din noiembrie anul trecut. Pare a fi in legatura cu bretelele nodului Sebes. Dupa intelegerea mea:

- SF prevede bretele de viteza cu 2 benzi pe sens.
- Pizzarotti au ofertat cumva cu o singura banda pe sens, si au iesit castigatori
- la PT nu le-au aprobat lui Pizarotti niciun fel de optimizare a nodului, musai 2 benzi, ca asa cerea SF-ul
- Pizarotti au construit dupa cum se vede bretele cu 2 benzi, si probabil incearca sa isi scoata parleala crescand cantitatile de materiale facturate catre CNAIR.
- CNAIR zice ca "nem tudom", aparent pe buna dreptate. Si in orice caz CNAIR nu a modificat contractul in sensul de a plati suma mai mare antreprenorului, niciodata. Ba chiar au reziliat la 99%, au facu licitatie separata cu un singur ofertant pentru o bretea deja executata, dar de platit in plus NU.

Am inteles bine?

cristi5

#17222
Exact. Pizzarotti a aplicat practica din piata. Au sperat ca pot licita jos si sa simplifice la faza de proiectare. Sa nu uitam ca cu cativa ani inainte avem simplificare criminala de nod la A1/A6. Motorway Interchange fara separare de sens, unic in lume. Exact aceeasi topologie in T.

Atentie, la Sebes e un nod important, dar nu e trafic nici cat sa blochezi o giratie cu o banda pe sens! Se vede f bine asta pe filmarile Google traffic.  Deci era oportunitatea perfecta pt Pizzarotti sa simplifice. Dintr-un nod spaghetti supradimensionat cum se construieste azi in ceva mult mai simplu, o trompetutza, ceva. Eventual peste aia puneau normativul romanesc cu 1+1 pe 10m latime, fara separare de sens, ieftin de tot, iesea ca la A1/A6 si se imbogatea familia Pizzarotti din economiile realizate.

Si asta explica de ce, dupa ce fenta cu simplificarea nu a iesit, Pizza trage de timp. Cand lucrezi in pierdere, cu cat lucrezi mai mult, cu atat pierzi mai mult. Au tras de timp inca de la faza de proiectare, acord de mediu, practic toate fazeele. Porr era gata la Turda cu un nod la fel de complex, ei abia daca terminasera de desenat. Au intarziat mereu cat au putut. Trebuie sa puna cumva presiune sa li se accepte costuri mai mari. Stiu ca "Romania are nevoie de autostrazi", asa ca aplica "santajul constructorului". Peste aia baga smecheria cu listele de cantitati. Trebuie sa iasa mai multi bani cumva, sa mai recupereze din pierderi.

Regret sa spun ca la Sebes CNAIR are dreptate. Sigur ca se cere ceva mult peste ce e nevoie, dar s-a cerut asa de la inceput, si Pizza au crezut ca pot fenta cumva. Si nu mai merge (a mers inainte), si atunci trag de timp cu microbuzul de fierari-betonisti, si plimba utilajele numai cand vine ministrul.

Ar fi doar o intrebare. Cine a declarat oferta Pizzarotti ca fiind conforma?

Sper ca se va debloca situatia cand se face plata la A3. Acolo ministrul zice ca-s doar 7 milioane dar suma s-a marit de 5 ori in justitie... Jackpot! Sper ca acel claim sa balanseze pierderile de la Sebes si sa avem progres.

In orice caz, istoria Pizzarotti in Romania e teribil de proasta. Autostrazi putine, lalaieli multe. Si nici pe CF nu cred ca stau foarte bine. Si la Coslariu o intind de cativa ani.


voicul

Pai daca Cuc l-a inaugurat anul trecut, cum il da Bode in folosinta anul acesta?

O intrebare de bun simt ca sa ii atraga atentia ca e penibil cu astfel de declaratii.
Sau ii da drumu pentru liniute?

cristi5

#17225
Si apropo, intarzierea hartiilor la ST1 (acord de mediu revizuit la nodul Sebes de exemplu) a avut un scop precis: sa iasa AC cat mai tarziu, sa nu fie Pizzarotti oficial in intarziere.

Asta pateste statul cand delega toate hartiile la constructor.

Pe A3, daca bine inteleg, s-a angajat statul ca face hartiile singur, nu le-a facut la timp si au reziliat Pizza cu claim cu tot. Acum cu dobanda si castiguri in justitie.

Asa ca nicicum nu-i bine. Mai ales cu o firma specializata sa faca bani din slabiciunile statului. Excelenta idee de afaceri.

Ionut

E simplu, mai ales cand vine vorba de ST1 si ST2: s-a întâlnit hoțu' cu prostu'. Am zis-o de atatea ori si pe forum si la TV și la radio: cei mai mulți constructori de la noi profita de prostia statului.

TibiV

Victor Cozmei:
Quote
,,Imagini demne de scenetele lui Caragiale acum câteva momente pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Vedeți aici clipul celor de la Ziarul Unirea. În rolul principal: doi stâlpi de curent care nu se lasă relocați de ani de zile și care blochează avansul lucrărilor în zonă. Motivul: nu au fost făcute exproprierile pentru ei, deși contractul a fost semnat în 2014 și trebuia să fie gata în doi ani!", scrie Asociația Pro Infrastructura.
(...)


https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-23721421-autostrada-a10-sebes-turda-lotul-1-stalpi-curent-electric.htm
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Duta C

Trist...toti de aici oameni cu putere de decizie dara fara intelepciune....cred ca citiva copiii de clasa a8a o rezolvau mai repede.....ma refer la relocarea stilpilor din nodul nord Alba Iulia

paullie

De vizita pe lotul 2 nimic? Reziliam cu Aktor sau nu?

horatiu.cosma

Nu a mai fost ministrul la aktor, și a dat seama intr un final că îi bagă în carantină pe toți cei cu care se intersectează, așa că o fi zis că mai bine sa nu taie elanul aktorilor  :lol:.

danutzu_1069

Mie imi da cu virgula (si cu minusuri de la voi) dar sunt dicutii despre stalpii aia care au deja fundatiile si un pic ridicati?
Sau despre LEA de joasa tensiune, stalpi din aia de beton?

In primul caz, cum de au intrat pe terenul propietarului si au facut fundatiile fara ca terenul sa fie expropiat???

AlinC


voicul

Iesirea la Aiud: vor fi 3 benzi pana in DN? 2 intrare - iesire spre Turda si una iesire de la Turda?

horatiu.cosma

^
???
^^^
Nu e vorba despre terenul de sub stâlpi, ci despre dreptul de uz și servitute al terenului pe care se face accesul până la stâlpi. Transelectrica nu da ok-ul final pe replicare până nu au dreptul de proprietate/acordul proprietarilor pentru acces la stâlpi. La UMB pe LD4 au expropriat până la urmă acel teren, când au văzut că nu se înțeleg cu proprietarii.