Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

Hercule

@yetiman: dupa desenul de mai sus intri si iesi pe autostrada pe cele 2 bretele din cele 2 giratorii. Intre ele circuli pe o bucata de autostrada de vreo 50-100 m care este acum sectionata transversal de DN. Din poze se vede ca drumul national e putin mai jos decat cota finala a autostrazii, de aici necesitatea aducerii DN la nivelul autostrazii. Sper ca am fost mai clar acum.
Deșteaptă-te române!

horatiu.cosma

Ma bag si eu in seama sa va reamintesc ca discutiile sunt doar de dragul de a discuta, niciodata nu se va intampla aceasta intrare provizorie pe autostrada. Unul dintre motive ar fi ca ultima data se va termina viaductul peste CF. Ala e cel mai in urma.

yetiman

 :D Evident ca discutam discutii..

Ce sa facem altceva? Nu avem progrese de lucrari ca sa discutam despre ele.  >:(

@Hercule - am inteles ce zici tu. Eu ziceam ca se poate continua (@Horatiu -evident teoretic) pana la sensul giratoriu din sud, unde vor fi, oricum legate bretelele de urcare/coborare pe Autostrada. In cazul asta nu trebuie o alta legatura adusa la nivel.
Mai era un comentariu de la alexmocian ca este o singura banda de circulatie pe bretele. Adevarat, asa este pentru varianta finala. Dar, dupa cum bine spune cfdp, platforma e de 9,5 m, care ar permite o largire temporara (sau, de ce nu, definitiva) a partii carosabile la 7,5-8 m, asa incat sa se poata circula (repet, temporar) in ambele sensuri si pe portiunile de bretea cu un singur sens in final.

@Horatiu - nu prea vad legatura cu viaductul peste CF.  Devierea temporara nu are legatura cu el. E clar ca ala nu va fi gata prea curand.  >:(

Ca sa fac un rezumat:
1. Se ridica podul metalic pe pozitie. Circulatia actuala nu e afectata.
2. Se fac bretelele de acces de la cele 2 sensuri giratorii (Nord si Sud) cu o parte carosabila pentru 2 benzi de circulatie
3. Se face un traseu provizoriu pe aliniamentul autostrazii pe sub podul metalic (nici macar nu trebuie sa fie "bucata finalizata de autostrada, doar 2 benzi provizorii)
4. Se deviaza circulatia pe acest "traseu provizoriu"
5. Se fac rampele de acces pe podul metalic.
6. Se finalizeaza noul traseu al DN peste podul metalic
7. Se reia circulatia pe DN si se reincepe lucrul la bucata de autostrada afectata.

Acum vine intrebarea "esentiala": De ce aceasta varianta nu ar fi posibila?
Dupa parerea mea NU necesita finalizarea unei bucati de autostrada (doar un traseu temporar pe aliniamentul autostrazii)
Chiar si bretelele pot fi temporar finalizate cat sa fie folosite pentru deviere.
Oricum un traseu deviat de lungime mult mai mare decat cel actual e necesar (si nu prea vad pe unde ar merge).

Care va fi solutia aleasa de Pizzaboys vom vedea.
Spre deosebire de ei si de CNAIR sau MT, noi aici incercam sa gandim solutii alternative. Poate ca nu sunt toate bune (ca nu suntemi toti ingineri constructori de autostrazi), dar cu siguranta, din schimbul de idei pot sa apara si solutii bune (vezi exemplul Holdea  :) )



,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

horatiu.cosma

A, voi discutati doar despre noua deviere pana se fac rampele. Aveam impresia ca vorbiti despre o intrare pe A10 si mai departe spre Sebes pana e gata pasajul.

Ar fi cel mai logic sa se foloseasca bretelele din nodul definitiv, dar nu cred ca vrea Pizzarotti sa se mearga pe asfaltul lor nereceptionat cateva luni. Ar trebui sa faca si cele doua giratorii definitive pe DN1, care probabil la momentul recepției vor avea asfaltul valurit si va trebui schimbat.

Cel mai probabil rampele vor fi cu biscuiti ca la pescarie, deci amprenta lor va fi ingusta si vor face niste devieri pe DN1 pe langa aceasta amprenta, pe care se va crapa asfaltul dupa o luna si vor tot arunca cate o palma de asfalt in bataie de joc, cum au facut si pe actuala deviere.

Europiu

#17029
^^ Evident că rămânem la nivel de discuție teoretică dar, legat de punctul 2) al lui yetiman, nu uitați că breteaua spre giratoriul din sud (către Alba) chiar trebuie să aibă 2 benzi în configurația ei finală.

@Horațiu: nu lățimea rampelor îi îngrijorează pe băieți, ci lungimea lor. Că doar nu le poți face cu o pantă de 25%...
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

yetiman

 :) Doar ca este o mica portiune unde se separa iesirea dinspre Turda de intrarea spre Sebes, care fiecare are cate o banda.
Restul bretelei e dubla, asa e.

Iar de la sensul giratoriu Nord spre autostrada se poate folosi doar breteaua de iesire de pe A10 inspre giratoriu.
Nu pot sa pun acum poze, dar se vede clar in desenul lui Pentium 10 despre ce bucatele e vorba.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

ciprebbe

Si daca te uiti cu atentie e lata cat DN-ul din stanga. Este loc sa mute temporar pe acolo doar sa se apuce de traba ca de povesti suntem satui............
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alinuttt

Tare ineteresant va fi de vazut cum vor proceda. Oricum, avand in vedere ca le-a luat aproape un an de zile sa faca podetul de sub viitoarea supratraversare a DNului peste autostrada(daca nu mai mult de un an), cred ca va dati cu totii seama ca sunt sanse nule sa se circule pe pasaj anul asta.  8)
Daca ne uitam la cat le-a luat la pasajul Lancram unde nu au avut de facut nici macar rampe, si 2021 e in percol. Asta referitor doar la supratraversarea DN, despre deschiderea lotului de autostrada nu are rost sa vorbim.

alexV

Pizzarotti sunt experti la turnat asfalt direct peste brazda de pamant.
Sa va reamintesc ca actuala deviere a DN-ului a cedat de doua ori pana acum. Adica au (re)construit-o de 3 ori in total.

Stiu fiindca am fost in coloana de pe DN cand s-a surpat o data. Am facu in 5 ore Cluj-Alba, 100km.

lupualb

La iesirea din Lancram spre Sebes, primul stalp dinspre Sibiu, a fost imbracat in cofrag.


danutzu_1069

#17035
^ cofraj!!
Nici macar oualele nu se pun in "cofrag"...

Care este stalpul ala??


codrut74


alexV

^ la ultima filmare parea ca in nodul sebes inca lucrau la o relocare de apa, in zona bretelelor, oarecum aproape de giratoriul nordic al nodului Sebes.

lupualb

#17039
Cofraj s-a pus la primul stalp dinspre Sibiu, dupa ce iesi din Lancram si treci de sensul giratoriu. La al doilea stalp, am vazut ca inceput sa se puna schela. Se mai lucra cu 3 macarale, la vreo 200 m de DN, tot in directia Sibiu, vazut din parcarea Ivinis. Inspre Deva, se turna beton intre A1 si Lancram, iar in alt loc se lucra cu excavatorul.