Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

Pellady, e faina varianta ta, asa ar fi OK sa arate nodul pe viitor (mai putin solutia B, nici eu nu sunt de acord cu improvizatia asta). Insa, am niste amendamente. Ce ai desenat tu NU reprezinta varianta lui Porr. Bucla aceea facuta de A10 spre Gilau este muuult mai larga, ea urmareste drumul acela care trece pe langa Kaufland pana aproape de drumul judeteana din dreapta. Curba aceea e trasata oarecum in unghiul format de cele doua drumuri. Din cauza asta, nu ai loc sa incadrezi si ramura spre Campia Turzii. Eu consider ca acea bretea spre est poate fi lasata lejer pe loc, nu incurca cu nimic traficul, argumentul cu benzile din dreapta trebuie neaparat sa duca la dreapta pentru mine nu e asa important. Asa cum functioneaza bine-mersi la A2/A4 poate functiona si aici.

Ce consider ca e important este ca acea iesire spre DN1 sa fie pe partea dreapta si daca e posibil, ramura de autostrada (nu e doar o simpla bretea!!) spre Gilau sa fie mai scurta. Modul cum a desenat-o Pellady mi se pare OK, asa ar avea putin sub 2km. Problema este ca sub forma asta nodul ar avea 3 nivele (ca sa incapa si ramura Campia Turzii-Aiud) si la cum pare sa tina la bani constructorul, nu cred ca putem spera la o asemenea solutie vestica  :((
Trust me, I'm an east-european doctor!

MNU

#1651
@Pellady, la varianta B nu cred ca ai luat in calcul relieful din zona. Acolo DN1 e intr-un debleu, daca nu ma-nsel... si parca drumul e si in rampa.

alecu26

Asta am vrut sa spun si eu...ca acolo conteaza foarte mult si jocul cotelor. A3 vred ca trece chiar acolo pe sub acel DJ 161 B, deci benzile de accelerare trebuie sa se termine inainte. Plus ca benzile vin de undeva de sus, ca inainte trebuie sa urce pentru supratraversare.

Si ca o paranteza...ar trebui sa iasa un scandl enorm acolo pentru ca noduril rutiere, au fost CERINTE OBLIGATORII din punct de vedere a configuratiei.

Ce a facut acum PORR a afectat principiul concurentei de la faza de licitatie....care e foarte grav. Florin ne poate spune mai multe. Si locurile 3,4,5...vor putea sa faca mare scandal si in mod normal sa oblige CNADNR la plata unor despagubiri.

Dar vocile rele spun ca de aia proiectarea, sau o mare parte din ea s-a facut cu DP Consult.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

florin74

#1653
Nu au voie sa modifice numarul structurilor. Adica daca in nod erau prevazute 3 pasaje, pai trei trebuie sa ramana. Ce pot face ei este sa se joace cu lungimile, cu amplasamentul si alte solutii constructive.

Orice modificare de numar de structuri sau de tip de structuri este interzisa. Se numeste oferta alternativa si esti descalificat instantaneu.
Asta este motivul pentru care CNADNR nu a acceptat modificarea propusa de Impregillo la lot 3 (propunerea cu tunel).

Daca pastreaza numarul de structuri, atunci s-ar putea sa accepte CNADNR. In plus, trebuie vazut daca se incadreaza in culoarul de expropieri, ca si asta este important.

ciprebbe

Pai clar nu se incadreaza in culoar. Era peste drum de Kaufland, acuma e prin spatele lui.Una e sa duci o bretea , alta e sa duci toata autostrada.
Ce e mai aiurea(in varianta PORR) e efectul de fermoar ce exista acuma in nodul Turda si ei mai aduc bretele fix acolo.
Afara functioneza bine, insa la noi in tara nu exista cultura acestor noduri.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

ccado

vreau sa adaug si eu un comentariu.

pentru toata lumea care va parcurge nodul cu A10, va fi o PRIMA DATA. Nefiind ceva ce se schimba, ceva cu care esti obisnuit, toti vor fi atenti sa nu greseasca si se vor invata/adapta situatiei.


ciprebbe

Doar ca zilnic pentru cineva va fi Prima Data !!!
Eu am patit-o fix in nodul Turda intrand dinspre oras si mergand spre Tg Mures( pentru a "n"-a oara) iar dupa ce am intrat pe breteaua din dreapta venea un bus in marsarier ca el vroia spre Cluj, era pt "prima data".
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

dr4qul4

Soluția B nu este ok nici din punct de vedere al viitoarei statii de taxare.
Legătură cu DN-ul tb sa se facă prin nodul actual.
Eu vad o așa de mare problema sa ieși prin stânga de pe o bretea. Pe A4 functioneaza .
Oricum in nod trebuie pusa restricție de 80-90.
Mai importante mi se par semnalizarea, lungimea benzilor de accelerare\decelerare, si evitarea pe cat posibil a forfecarilor si chiar a benzilor duble de accelerare.
Un nod pe 3 nivele ar provoca mult mai multa confuzie. Nu e pentru noi momentan, nu suntem pregătiți.

PS. In 3 sapt ma duc in Dubai, si pana si mie îmi e putin teama sa conduc acolo. Ganditi-va ca inca avem multi șoferi care nu au mers niciodată pe autostrada si vad in fata un nod pe 3 nivele.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Danny550394

Corect. Se dorește folosirea vechiului nod de pe A3 cu DN1 in eventualitatea taxarii. In urma acestui lucru avem acest meganod. Deplasarea la stânga pentru a schimba o direcție de deplasare de pe A10 pe A 3 nu este un impediment. Nu înțeleg de ce ne legam de acest lucru. Nu este doar in Romania.
Problema mea este cu bretelele care vor avea doar lățimea unei benzi. Daca ramane ceva blocat (pana....) ai închis autostrada.

mecatron

este pe lîngă Viena o ieşire la stînga spre Graz de pe banda a doua, cred că 10% din cei ce merg prima dată pe acolo o ratează. La noi e baiu că dacă de pe a10 vrei la Cluj şi ai luat'o către Cîmpia n-ai ce face decît să mergi pînă la Luna şi înapoi.
rampa de intrare de pe DN pe a3 de la turda spre Cluj e FOARTE scurtă plus că trebuie să cedezi trecerea celor ce merg spre Cîmpia, şi dacă se va intensifica traficul vor fi multe probleme, darămite un super nod
ce naiba nu puteau face o intersecţie  de autostrăzi cum se face în mod normal? Eu zic că nodurile Gilău şi Turda sunt cele mai aiurite ce le-am văzut pînă acuma.

MNU

Eu nu stiu de ce este asa de dificil in opinia unora sa iesi pe o alta banda decat cea din dreapta. Trebuie sa se semnalizeze corespunzator preselectia si... gata.

1. Limitare a vitezei la 80-90 km/h;
2. Indicatoare de orientare deasupra fiecarei benzi cu cel putin 1km inainte de linia continua si pe urma repetat setul de indicatoare de 2-3 ori;
3. Directia corespunzatoare fiecarei benzi sub forma de marcaj orizontal;
4. Linie continua intre directii pe cel putin ultimii 100m.

Daca inca e cineva care le-a ratat pe toate astea si inca  da cu spatele... ala e tampit rau.

carutasul

Eu nu zic ca nu se poate, dar ar trebui puse in balanta inginereste avantajele si dezavantajele. Adica economia facuta acum merita cei 20 sau 100 de ani de stress si eventuale incidente ( ca nu stiu daca va mai modifica cineva ceva in viitorul apropiat)  Daca da, e ok, dar daca nu ...

Pellady

#1662
Eu am vrut sa-mi expun parerea nu sa dau lectii cum trebuiau proiectantii sa execute acel nod. In privinta punctului de iesire B nici eu nu cred ca ar fi chiar cea mai buna idee. Insa la breteaua spre Campia Turzii as zice ca trebuia obligatoriu facut in felul acesta. In privinta desenului, este facut "din pix" cum s-ar zice, nu ar trebui luat in considerare milimetric.

Danny550394

Pellady varianta ta este buna. Problema noastră este ca încercam sa ne dam seama ce se proiectează si de ce.Culmea este ca de fiecare data noi realizam ca ceva nu este bine in proiectele realizate dar cei care ar trebuii sa le verifice sau își dau acceptul pentru niste aberatii dorm.
Susțin de multe ori ca aceasta comunitatea (de pe forum) poate realiza proiecte si emite idei mult mai bune decât cei care le fac acum.

nicolaem

Quote from: alexV on November 02, 2014, 11:34:35 AM
Lot Porr, sambata la amiaz, dupa nodul turda.




din pacate utilajele din poza asta erau identic parcate si ieri si astazi....
nici o alta miscare in zona Turda