Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 14 Guests are viewing this topic.

adrian sibiu

#16440
Eu cred ca cei de la Marcu & Co au procedat foarte bine deschizand acest protest fata de Aktor cu bataie spre compania de anti infrastrctura .Sa l vedem acum pe noul ministru de la transporturi cum va rezolva aceasta situatie .Cred ca ar fi cazul sa se inceapa curatenia la  puturosii din compania de antiinfrastructura.

Ionut

Am dat și noi reacție pe Facebook.

În această dimineață, Marcu Company, o firmă subcontractoare pe partea de terasamente pe lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, a oprit complet lucrările și a organizat un protest în fața organizării de șantier a antreprenorului general Aktor.

Compania se plânge că nu a primit aproximativ 7,5 milioane de lei pentru ce a executat în ultimele 3 luni și că grecii nu le mai furnizează pământ de umplutură. Vedeți declarațiile în Ziarul Unirea: [...]

Din monitorizarea noastră continuă, putem spune cu tărie că Marcu Company s-a achitat cu profesionalism și rapiditate de sarcini, finalizând cea mai mare parte a săpăturilor și umpluturilor de pe segmentul Sebeș-Alba Iulia. În plus, de când a venit pe sectorul Alba Iulia-Aiud, a pus în operă o cantitate impresionantă de terasamente.

Este regretabil că o Companie de Drumuri și un antreprenor general incompetenți, slab organizați și incapabili să se achite de responsabilitățile financiare, provoacă astfel de situații în care firme românești profesioniste sunt prinse la mijloc, existând chiar riscul de a nu-și putea plăti salariile.

Fostul ministru al Transporturilor, incompetentul Răzvan Cuc, se lăuda în fața presei la începutul anului că a rezolvat problema subcontractorilor români prin semnarea unor contracte între aceste firme și CNAIR, astfel încât plățile să fie făcute direct de CNAIR, eliminând din circuitul banilor constructorii neserioși. Se pare că totul a fost doar o minciună politicianistă.

Solicităm prim-ministrului Ludovic Orban și ministrului Transporturilor Lucian Bode să se implice de urgență și să se asigure că oficialii din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încheie în cel mai scurt timp aceste acorduri cu subcontractorii și îi plătesc pentru lucrările executate și certificate.

infraAdi_ro

Cnair nu are facturi restante fata de Aktor conform ROGOP:

-Are o factura de 7.150.000 emisa la data de 13.11.2019 si inca una de 2.998.800 lei emisa in 21.11.2019   care nu sunt scandente inca.
Vina este exclusiv a firmei AKTOR care nu isi plateste subcontractorii conform contractului si nu pune la dispozitia lor materiale pentru umplutura.
Stiu ca este o lege care protejeaza subcontractorii in sensul ca daca un constructor nu isi plateste la timp subcontractorii intervine CNAIR si plateste,apoi recupereaza banii la prima factura emisa.Dar nu stiu de ce nu se respecta aceasta lege,sau daca mai este valabila.
Pe de alta parte imi dau seama ca AKTOR nu este in stare sa faca situatii de lucrari pentru ce a lucrat,sau poate nu face lucrari de calitate sa fie acceptate de consultanta,sau poate este un razboi intre ei si situatia e putin blocata.
Cred ca MT poate face o analiza serioasa asupra situatiei si sa gaseasca rapid cele mai bune solutii pentru deblocarea situatiei.                               
Romania are un viitor doar daca are prezent!

Granata06

Oare cat timp mai trebuie sa treaca ca sa ne convingem ca Aktor NU poate sa duca la bun sfarsit acest lot? Nu uitati ca au balast stabilizat pe km intregi neprotejati, and the winter is coming.

elphax

stirile protv au acoperit foarte bine subiectul. din pacate au avut motive suplimentare, la Teius a fost asta noapte un accident cu deces

vancouver

#16445
In toate situatiile in care s-au facut rezilieri (fie de catre CNAIR, fie din motive de insolventa), dupa reatribuire lucrarile s-au finalizat extrem de repede. Pentru ca:
- exista deja proiect aprobat, incl. detalii
- exproprierile erau gata sau in cel mai rau caz in curs
- utilitatile mutate sau macar proiectele avansate.

Istoria e cam asa:

- Bucuresti - Constanta, lot Medgidia - Cernavoda, reziliere 2011 cu Colas la stadiul de 25%, relicitare 2011, finalizare lucrare la final de 2012, dupa numai 1 an de lucru !

- Arad - Nadlac, reziliere cu Alpine pentru insolventa intre Arad si Pecica si reziliere cu Romstrade pentru frauda pe Pecica - Nadlac. Apoi ambele finalizate in mai putin de 1 an de Astaldi, relicitarea a durat tot ca. 1 an. Stadiu la Arad - Pecica era pe la 80% (aici Astaldi au avut nevoie de sub 6 luni) si ca. 25% pe Pecica - Nadlac, dar multe lucrari au trebuit refacute de la zero ca era o catastrofa ce facuse Romstrade

- centura Bacau, reziliere cu turcii 2017 la ca. 2% progres fizic, dar proiect gata (partial pentru half-profile). 2018 relicitare, 2019 UMB la treaba, se apropie de 50% dupa mai putin de un an si probabil 2020 vor termina.

Oriunde s-a reziliat si apoi relicitat, dupa ce deja se facuse proiectarea de catre prima firma, lucrarile reluate s-au terminat extrem de repede. Lipseste acel timp mort in care se proiecteaza, apoi dureaza luni bune aprobarea proiectului, apoi alte luni bune se asteapta AC, apoi alte luni bune pentru exproprieri si utilitati. Toate aceste piedici nu mai exista la relicitare. In plus, proiectul fiind deja clar, necesarul de clarificari e mult mai redus la licitatie, licitatiile dureaza mult mai putin. Nici de contestat nu prea mai e ce sa se conteste.

La AKTOR suntem in situatia cu peste 50% stadiu executat, proiect gata, exproprieri gata, utilitati gata. CE SE ASTEAPTA OARE? REZILIERE ! Nu are cum sa termine Aktor mai repede de 2 ani de acum inainte, exclus la modul lor de lucru. Ori relicitarea + executia de catre altii va dura SIGUR SUB 2 ANI !

Si incetati sa mai luati apararea Aktor. In cazul de fata e vina lor 100%. Multe merg prost la CNAIR, dar asta nu e scuza pentru orice constructor, oricat de neserios ar fi. Incetati sa luati apararea Aktor. De data asta chiar nu merita.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

voicul

^La Aiud la CF nu sunt stalpi inca de mutat si parca si o conducta cu apa?


horatiu.cosma

Eventual Teiuș. Ba da, mai sunt destule utilități de relocat la Aktor. Dar oricum, perfect de acord cu Vancouver cu relicitarea, la fel și la Straco (C.Turzii, Domnești). Nu va veni zâna măseluță din cer cu bani ca să fie plătite restanțele și subcontractori noi.

alexV

Pentru relocari initiativa trebuie s-o aiba constructorul - Aktor de exemplu. Am avut ocazia sa discut problema la DRDP Cluj, sunt la fel de frustrati pt progresul lent. Daca constructorul nu demareaza procedura relocarii, sa aiba o comunicare cu detinatorii retelelor, apai nici CNAIR nu are ce aproba si plati. 6 ani de la startul contractului si tu nu mutat conducta si sarma. FMM

Cu mare parere de rau, si eu sunt pentru reziliere la Aktor si Straco. Unul ca nu plateste - si aici pacat de subcontractorii Marcu si Retter - celalalt ca nu poate, fiind in insolventa.

dr4qul4

@vancouver, nu cumva exagerezi?

Oare la urmatoarele cat a durat: A3: Bechtel?, Corsan? Maltauro? sau lotul acela de langa Tg Mures?
DNCB: cand a fost reziliata portiunea DN2-A2? Dar A1-DN7 (asta parca are 2 rezilieri).
Centura Tg Jiu (care culmea, era si initial pe Fidic Rosu), centura Tg Mures?
Sau si mai bine (se potriveste de minune pe acest topic). Cat a durat de la rezilierea cu Pizzaboy a lotului A3 DNCB-Petricani si pana la finalizarea acestuia de catre Aktori?

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

GDC

Întreb și eu: rezilierea asta sună ok poate, dar avem temei legal? Adică a făcut partenerul serios tot ce ţine de el, avize, autorizații etc.? Altfel iar avem reziliere abuzivă unde vor plăti contribuabilii mult și bine după decizie în instanță. Știu că s-a reziliat "și mai abuziv" și acum ar fi moral corect, dar totuși trebuie la un moment dat să învățăm să facem lucrurile cum trebuie.

dr4qul4

Tu cum crezi ca e daca CNAIR recunoaste ca stadiul financiar este cu vreo 15% mai mic decat ar fi trebuit (comparat cu stadiul fizic + avans)? 
Sau cu alte cuvinte, daca recunoaste ca Aktor a prestat lucrari, pe care inca nu le-a facturat, in valoare de vreo 75-80 milioane de lei? bine din astia mai scadem 10 milioane care sunt facturate dar nu sunt scadente.
O parte din suma sunt grinzile puse de Retter (pe care CNAIR amana sa-i plateasca), dar eu zic ca mai ramane ceva si pentru maruntisul pe care trebuie sa-l plateasca celor de la Marcu.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

vancouver

^^

Bechtel nu s-a reziliat pentru ca nu putea Bechtel sa faca treaba, ci pentru ca era o nebunie in sine contractul, dat fara licitatie. Era o cheltuiala fabuloasa. E o situatie diferita. Si nu exista nici o presiune de a relua repede lucrarile, ca altfel se pierde vreo finantare.

Maltauro n-a ajuns sa inceapa lucrul. Eu am vorbit de cazurile in care lucrarea era deja inceputa, gen aici la Aktor. In plus la Maltauro e aceeasi poveste ca si pe tot A3 post-Bechtel: palaria uriasa, iar CNAIR nu se grabeste cu relicitarea.

Si in general, povestea cu relicitarea este un succes DACA S-A FACUT. Ca daca nu s-a facut... Acolo unde s-a facut relicitarea si unde lucrarile erau deja intr-un anumit stadiu, de regula noul constructor a terminat repede.

Cat despre A3 la intrarea in Bucuresti, acolo a durat ... rezilierea. CNAIR a stat o mie de ani pana au decis sa rezilieze. Dupa aceea lucrurile au mers binisor, si daca ne gandim ca fix Aktor a terminat... chiar au mers acceptabil pe langa ce fac aici pe A10.


Concluzia este ca daca CNAIR se misca, atunci se poate repede, iar un alt constructor are toate premizele sa termine repede. Mai rau decat cu Aktot nu cred ca se poate. Nu mai vorbim de exemplul negativ dat, daca nu reziliaza: inseamna ca merge si asa.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dr4qul4

tu ai spus ca a mers repede pentru ca exista proiect, si erau facute exproprierile si mutate utilitatile.
In exemplele mele sunt indeplinite aceleasi conditii.
Si ce te face sa crezi ca aici se va merge repede cu rezilierea si relicitarea? Sau ca CNAIR va aloca mai multi bani?
Mai degraba se vor acoperi si aici de hartii inainte sa inceapa relicitarea, si asta va dura. Asa au procedat de fiecare data cand rezilierea a fost dorita doar de CNAIR. Aici nu este cazul. Chiar daca nu sunt restante, CNAIR are de plata sume foarte mari
Lucrurile merg repede doar cand rezilierea este dorita de catre constructor. Colas a castigat 18 mil E la arbitraj (cerusera vreo 35), si oricum erau alte timpuri, iar ceilalti 3 disparusera pur si simplu.
Ar trebui sa avem putina rabdare. Poate ca acum ca tot s-a terminat campania, incepe si ministrul sa faca ceva. Bine ar fi sa convoace deputatii actualei puteri din comisia pe care o conduce, si sa faca o evaluare serioasa a fiecarui santier: blocaje, stadiu financiar, solutii. Si mai apoi sa puna in balanta rezilierea.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Fred

La Bechtel e evident ca nu erau indeplinite aceleasi conditii. In acel moment existau toate motivele sa se amane cat mai mult continuarea lucrarilor.