News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 16 Guests are viewing this topic.

medicul de garda

#1635
Nu vreau sa fiu carcotas, dar notiunile de sosea de viteza si iesire de pe autostrada pe partea stanga nu mi se par compatibile. Sau in orice caz, nu sunt compatibile cu notiunea de siguranta, mai ales in tara asta, unde nici pe partea dreapta nu stiu multi soferi sa intre sau sa iasa cum trebuie. Avand in vedere ca Porr si-a permis sa refaca TOTAL proiectul nodului, in beneficiul lor, cu beneficiul evident ca vor fi mult mai putine pasaje de construit si iar bretelele per total sunt mai scurte, puteau macar sa aiba bunul simt sa mai lase un pod astfel incat breteaua spre DN1 sa se desprinda de pe partea dreapta si apoi sa supra/subtraverseze autostrada. Nu cred ca era atat de complicat, la cat de lunga au facut ramura de autostrada spre Gilau (ochiometric pare sa aiba vreo 2-3 km  >:( ) aveau tot spatiul din lume. Cat a fost oferta Porr fata de pretul estimat?

In plus, prin varianta asta zgarcita, apar si alte probleme: ai intrari/iesiri de pe autostrada la o distanta foarte mica intre ele pe mai multe directii: daca mergi pe A3 Campia Turzii-Gilau, o sa ai banda de accelerare a bretelei dinspre DN1, apoi banda de accelerare dinspre A10 (cu mai multe benzi ??) apoi banda de decelerare pentru spatiul de servicii. Astea intr-un spatiu de <1,5 km. La fel, daca mergi dinspre Gilau spre Aiud, iesirea ta vine la vreo 700-800 m dupa iesirea din spatiul de servicii. Iar cea mai flagranta greseala este la accesul dinspre DN1 pe A10. Cred ca nici nu se termina bine banda de accelerare ca deja vine breteaua dinspre Gilau. Ce vor face aici, benzi multiple???  :(

Consider ca oricat de labartata si complexa ar fi parut versiunea din SF, era mult mai ok dpdv al conflictelor de circulatie, care erau aproape inexistente. Acolo singura problema erau spatiile de servicii in sine care pareau sa tb expropriate. Dar asta se putea reproiecta, fara a altera dramatic restul nodului...
Trust me, I'm an east-european doctor!

horeaa

O schita rapida care sper ca clarifica nodul propus:

horatiu.cosma

Poate ar trebui introduse in ecuatie si intrarea si iesirea de la eventualul spatiu de servicii. In momentul acesta, mi se pare acceptabil asa cum arata. In continuare este avantajata directia A10-A3 Nord fiindca nu se intersecteaza cu alte ramuri, si la cum apare curbura, se va putea merge lejer cu 100.In ceea ce priveste ramura ce iese pe stanga din A10-A3 Nord spre DN1, stau si ma gandesc ca si sofer, si daca am doua benzi, cu indicator deasupra pentru fiecare banda, nu vad ce ar putea merge rau. In schimb la intrarea pe A10 apar cam multe ramuri(3 mai exact) pe o distanta relativ scurta, dar se poate rezolva usor prin introducerea de benzi aferente fiecarei intrari pe o distanta rezonabila( sa fim seriosi, cat poate fi MZA de pe DN1 pe A10, C.Turzii si cam atat, deci aproape necirculata ramura respectiva). Problema cea mai mare o vad la intersectia buclei A3 Sud -DN1 cu A10-DN1, nu prea stiu cum o sa o rezolve acolo, fiindca alte benzi nu prea se pot adauga, dar pe ratiunea anterioara, cine intra pe DN1?

Pellady

#1638
Corect d-l doctor, sunt sigur ca au facut la fel ca intotdeauna. Se zgarcesc unde nu trebuie. Nu ar trebui sa te inscrii la stanga cand tu stii ca destinatia trebuie sa fie in dreapta. Iesirile sunt la fel si pentru A10-DN1 cat si pentru A10-A3 sud Campia Turzii. Practic cand vii de la Aiud atat iesirea in DN1 cat si optiunea Campia Turzii adica A3 sud te face sa te incadrezi spre stanga. Dar ce sa-i faci daca nu au bani ca sa mai expropieze cava teren. Asta ar fi cred scuza lor. Trebuia facuta din bucla mare o bretea inspre Campia Turzii cu intrare in A3 si chiar de  viteza cu 2 benzi iar cea din mijloc ar fi ramas doar pentru tranzit de pe A3 spre Sebes pe A10.

medicul de garda

Eu vreau sa fac un exercitiu de imaginatie si sa vizualizez situatia viitoare si potentialele conflicte pentru fiecare relatie din acel nod, incluzand si spatiile de servicii. Tinem cont de faptul ca lungimea minima a benzilor de accelerare/decelerare pe autostrada, conform CNADNR este de 250m. Masuratorile le-am facut aproximativ in Google Maps, dupa reperele existente in prezent. Tinem cont ca in prezent distanta intre breteaua de iesire din spatiul de servicii pe sensul estic si iesirea spre DN1 este de 1km. Scazand distantele minime pentru benzile de acces, ramai cu maxim 500m in care sa intercalezi iesirea spre Aiud. Cam la limita. Invers, distanta este de 1,2 km, ramanand 700m pentru alipirea A10 la A3; o simpla banda de accelerare ar incapea, dar nu cred ca e suficient pentru racordul cu o autostrada, ar fi necesar un racord ca la nodul A2-A4, care ocupa in jur de 500m. Iar breteaua aceea dinspre DN1 spre Aiud o sa aiba la limita 250m, fizic nu vad cum ar incapea mai mult. Adica un acces destul de incomod si riscant pentru soferi, daca nu te lasa nimeni sa intri pe banda ta.

Dpdv al conflictelor de trafic:

Venind pe A10:
- spre Campia Turzii, nu exista conflicte de trafic.
- spre Gilau, ocol de 3 km (am masurat pe harta) pana la unirea cu A3, conflict cu masinile care vor sa iasa de pe autostrada spre spatiul de servicii, datorita distantei foarte mici dintre bretele (~800m, fara a scade distanta minima a benzilor). Riscul e si mai mare daca breteaua va avea 2 benzi in loc de una.
-spre spatiul de servicii de pe A3, acelasi conflict ca mai sus, in plus masinile in sine vor crea conflicte, deoarece nu vor accelera pana la viteze de autostrada pentru a iesi din nou imediat.
-spre DN1, ocol, iesire pe partea stanga si conflict cu tot traficul de pe bretea, risc de accidente din cauza soferilor neexperimentati sau neatenti, oarece conflict la unirea in panta cu breteaua care vine dinspre Campia Turzii. Dupa parerea mea asta este cea mai periculoasa relatie si trebuie neaparat schimbata intr-o solutie cu iesirea pe partea dreapta.

Venind pe A3 dinspre Gilau:
- spre Campia Turzii, nu exista conflicte de trafic.
- spre Aiud, oarece conflict de trafic cu traficul care iese din spatiul de servicii, datorita dinstantei mici intre bretele. Cu breteaua dinspre DN1 nu ar trebui sa fie conflicte, presupunand ca ii bretelele sunt separate fizic intre ele.
- spre DN1, nu exista conflicte de trafic.

Venind pe A3 dinspre Campia Turzii:
- spre Gilau, nu exista conflicte de trafic, dar in zona nodului traficul de pe banda intai va fi mai lent datorita incrucisarii masinilor care intra cu cele care ies de pe A3 pe un spatiu restrans.
- spre Aiud, teoretic nu exista conflicte de trafic, dar consider ca este un risc mare ca cei de pe banda I sa se trezeasca cu masini lente care li se arunca in fata din cauza bretelei scurte aferente DN1.
- spre DN1, nu exista conflict de trafic, oarece risc la unirea in panta cu breteaua dinspre Aiud.
- spre spatiul de servicii, conflict serios cu traficul care vine pe autostrada dinspre Aiud (mai ales daca sunt 2 benzi).

Venind dinspre DN1:
- spre Campia Turzii, oarece conflict de trafic cu breteaua de autostrada dinspre Aiud, dar spatiul de manevra e mai mare decat in celelalte cazuri si volumul de trafic care vine de pe DN e mai mic oricum.
- spre Gilau, conflict de trafic cu breteaua de autostrada dinspre Aiud, doar ca aici spatiul de manevra este mult mai mic.
- Spre Aiud, spatiu de incadrare foarte mic, abia ai timp de accelerezi, iar soferii neexperimentati ori se vor arunca in fata traficului de pe autostrada ori vor ramane fara banda si vor face accident, ori vor opri pe banda de accelerare asteptand ocazia (ceea ce creeaza si mai multe probleme). Asta e a doua cea mai periculoasa situatie, dupa parerea mea, la mica distanta de relatia in sens opus.
- in plus, nodul dublu trompeta cu DN1 creeaza o situatie speciala. In prezent, acel drum de legatura are 2 benzi, portiunea comuna intre trompete fiind de ~160m, ceea ce creeaza probleme atunci cand va mai exista o bretea aditionala. Presupun ca se va ramifica mai jos, ca sa nu trebuiasca soferii sa taie 2 benzi in 150m. Indiferent de solutie, sper ca semnalizarea va fi foarte buna.

Si ultima situatie, iesirea din spatiul de servicii de pe sensul estic:
- spre Campia Turzii, conflict de circulatie cu masinile care se pregatesc sa iasa spre Aiud, in numar mare, la viteze de autostrada.
- spre Aiud, acelasi conflict ca mai sus.


Imi cer scuze ca a iesit un mesaj kilometric, dar am incercat sa fiu cat de poate de exhaustiv, ca sa identificam problemele pe care le va crea zgarcenia lui Porr. Astept parerile voastre! :)
Trust me, I'm an east-european doctor!

medicul de garda

Quote from: Pellady on November 02, 2014, 12:20:07 AM
Corect d-l doctor, sunt sigur ca au facut la fel ca intotdeauna. Se zgarcesc unde nu trebuie. Nu ar trebui sa te inscrii la stanga cand tu stii ca destinatia trebuie sa fie in dreapta. Iesirile sunt la fel si pentru A10-DN1 cat si pentru A10-A3 sud Campia Turzii. Practic cand vii de la Aiud atat iesirea in DN1 cat si optiunea Campia Turzii adica A3 sud te face sa te incadrezi spre stanga. Dar ce sa-i faci daca nu au bani ca sa mai expropieze cava teren. Asta ar fi cred scuza lor. Trebuia facuta din bucla mare o bretea inspre Campia Turzii cu intrare in A3 si chiar de  viteza cu 2 benzi iar cea din mijloc ar fi ramas doar pentru tranzit de pe A3 spre Sebes pe A10.

De acord cu logica ca esti pregatit sa iesi intotdeauna prin dreapta. Iar sitautia asta anapoda va crea confuzie si foarte probabil accidente, daca nu, va incetini in mod nefiresc traficul. Dupa mine, daca Porr se incapataneaza sa mentina solutia asta, macar sa faca un pasaj in plus, astfel incat breteaua spre DN1 sa sub/supratraverseze autostrada la un unghi oblic. Se poate face, eventual sicaneaza putin drumul acela ca sa nu fie prea oblic unghiul. Personal, eu nu as mai folosi deloc trompeta existenta, ci as fi creat o bretea din ramura spre Campia Turzii, folosindu-ma de acel drum local care trece pe langa Kaufland si iese in DN1 in  giratoriu. Deservesc bine mersi si relatia improbabila Aiud (A10)-Aiud(DN1)...

In schimb, nu sunt de acord cu ideea de a muta ramura spre Campia Turzii. Aceea e foarte bine pusa acolo, nu prea ai ce sa ii faci, datorita pasajului peste autostrada pe DJ161B care e putin mai la est. Daca s-ar fi ramificat din ramura de Gilau, era prea aproape de pasaj si era nevoie de un pasaj in plus pentru acel drum local de la Kaufland.


Oricum, ma surprinde cat de multe probleme apar din cauza acelor spatii de servicii pe care Bechtel le-a proiectat cu totul anapoda, foarte aproape de nodul Turda. In SFul cel putin unul din acele spatii de servicii ar fi fost desfiintat (mai bine zis nu se mai finaliza, ca acum sunt la nivel de decopertare). Incercand sa le evite, Porr a creat o groaza de conflicte de trafic.
Trust me, I'm an east-european doctor!

AlexIP

De la Unirea vreo 2-3 km spre nord se vedeau vreo 2-3 utilaje la 9:30 PM care păreau să lucreze. :)

Ionut

Daca la 9:30 PM se miscau acele utilaje sigur se lucra, ca presupun ca nu fac liniute cu buldozerele. :) Pacat ca vine iarna, din ce ziceti voi incep sa isi ia avant. Sper sa lucreze si peste iarna. Vedeti cum faceti ca sa intrati efectiv pe santier, pe drumul tehnologic. Ar fi excelent sa vedem progrese faine intr-o luna. Daca avem semnale bune de la sol de la voi si daca vremea tine cu noi, putem face o filmare aeriana. Important este sa se vada ceva, macar decopertari.

alexV

Lot Porr, sambata la amiaz, dupa nodul turda.










alexV

la coborare intr-adevar se lucra. am vazut 3 zublinuri cu bratul ridicat, plus echipele aferente.





asta e al doilea, la nici 500 de metri de primul, pe teren plat


si inca niste mici echipe pe traseu.


alexV

ultima e pe lotul TS. indiciu: acest utilaj nu culege cucuruzu' :D

Pellady

In poza urmatoare se vede cam ce au gresit dupa parerea mea. In punctele A si B sunt directii de mers catre stanga cand de fapt ar trebui sa mearga inspre dreapta. In punctul "A" la stanga mergi spre Campia Turzii si spre dreapta inspre Bors, iar in punctul "B" in stanga iesi in DN1 iar in dreapta mergi spre Bors. Directiile cu negru sunt din proiect, iar cele cu albastru sunt cele din proiect pe care l-e consider eu ca ar fii proiectate gresit. Iar solutia sunt directiile cu culoare rosie.

vancouver

Solutie corecta Pellady. Bravo.

Rusine celor de la Porr ca nu gandesc logic!
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

horeaa

^^ Sunt total de acord cu solutia de la punctul A mai ales ca ar fi usor de realizat ... dar la B si solutia ta are dezavantaje: ar implica un sens giratoriu pe DN1 ca sa o poti lua spre Aiud si atunci ar fi pacat de toata intersectia aia denivelata cu DN1 care ar deservi doar partial traficul de autostrada ... poate solutia ar fi un pasaj in plus peste breteaua A10->A3 Nord ca sa poti iesi la dreapta pentru DN1 cum ii normal.

florin74

#1649
Toate planurile astea sunt frumoase, dar nu uitati o problema majora. Fix in zona aia au fost gropile cu deseuri chimice. Este posibil ca struto-camila proiectata de PORR sa tina cont de asta. Desi gropile sapate pentru descarcare ma fac sa cred ca totusi descarcarea A10 spre Campia Turzii sa fie ceva de genul liniei facute cu rosu de Pellady. Zilele astea trec prin nod si poate reusesc sa imi dau seama mai bine.

Decontaminarea la A3 a fost cam 60 milioane Euro daca nu ma insel. Cam 1/3 din pretul cu care a castigat PORR.