Autostrada A10 Sebeș-Turda

Started by ciprebbe, April 05, 2013, 03:16:31 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

voicul

Pe A10 sunt probleme de tot felul. Probabil si dupa deschidere o sa mai fie probleme.
Nu prea mai cred nici in bretele scurte. Nu ca nu s-ar putea, dar CNAIR ...

Sub guvernarea actuala probabil se vor deschide fara probleme doar Selina si Astaldi.

Iceman

Pe A10 lucrurile pot încă fi schimbate deoarece asfaltarea nu sa făcut până acum dar trebuie să lucreze calitativ mult mai bine ca să se poată facă recepție după ce se termină lucrările.....singurele neconformități ar fi doar la structuri  în rest nu văd alte probleme chiar dacă acum s-ar apuca de asfaltat peste tot

cristi5

#15797
Tovarasi, @horatiu.cosma mi-a deschis ochii si cred tot mai tare ca pe ST1, si posibil si pe ST2 avem probleme gen Comsa.

Pe ST1 trebuie aditionate lucrari la nodul-mamut Sebes (2 benzi pe bretele in loc de una, inutile pt traficul A1+A10 dar asta-i alta poveste) si la nodul Alba-Nord (reproiectat major fata de SF)

Daca CNAIR nu iti semneaza aditionalul, sa poti facura, luzrezi cu frana de mana trasa. Cum lucreaza Pizzarotti?

Daca vezi ca CNAIR, decat sa semneze un aditional la ecoductul Comsa, mai bine isi taie o mana, pardon, mai bine reziliaza la final, apoi apesi si frana de serviciu. Tarasti santierul pana se schimba conducerea CNAIR sau pana se desfiinteaza.

Intre timp Cuc vine pe santier, ne tragem cu el in poza si promitem, an de an, ca lotul va fi gata "anul acesta". Ca nu costa nimic.

voicul

De ce aditionale la nod la Sebes?
Eu stiu ca e in contract e cu 2 benzi si Pizzarotti vroia sa faca doar 1 ca sa iasa ei mai bine. Culmea CNAIR nu a cedat si se va face ca in contract.

cristi5

Oferta Pizzarotti avea acolo o trompeta sau ceva de genul. Pe nodul ala au pus un pret. Apoi li s-a cerut sa faca altceva mult mai scump. Gen pret dublu, ca ecoductele Comsa.

O fi in contract ce zici tu dar *suma* din contract e aia din oferta Pizzarotti nu?

horatiu.cosma

La Alba Nord solutia din SF era inaplicabila in teren, o bretea de urcare pe A10 spre Turda avea 11% panta, A10 era mult mai sus, peste CF si peste DN, o enormitate. La Sebes Pizzarotti pusese in oferta de la licitatie o mazgalitura din care nu se intelege daca bretelele au o banda sau doua. Bine voitorii din comisia de evaluare au acceptat oferta in loc sa o descalifice si acuma Pizzarotti zice ca li s-a acceptat o banda. CNAIR zice ca nu, doua. In orice caz, exista determinari ale inginerului prin care Pizzarotti e indreptatita la ceva costuri suplimentare (ca si Comsa cu ecoductul si altele), dar cnair cel mai probabil nu ia in discutie aditionale pe bani. Si atunci cand esti in gaura cu cateva milioane bune si board-ul te trage de urechi parca nu arunci cu banii in mobilizare serioasa.

ddfab

ieri la devierea dn1 de la oiejdea...













horatiu.cosma

Oricum, chiar și în condițiile în care Pizzarotti trebuie să primească bani serioși și CNAIR nu vrea să își asume, mândria de constructor nu ar trebui să te lase să o lălăiești în halul ăsta cu anii. Fie îți asumi că recuperezi gaura în instanță și faci lucrarea pe banii tăi, fie reziliezi contractul. Nu ești cu nimic mai bun decât CNAIR dacă intri în jocul ăsta de lălăială generalizată.

Pentru aducere aminte, sunt 3 ani și 3 luni de la AC pentru cei 14 km între nodurile din capete (și mai e de lucru), 2 ani de la AC la Alba Nord (și mai durează în ritmul actual încă 2 ani) și 1 an și 7 luni de la AC pentru Sebeș. Pentru comparație, Astaldi la Iernut are AC pentru sectorul ușor dintre Iernut și Bogata de 2 ani și 5 luni și pentru cel greu (podurile mari, nodul) de 1 an și 10 luni. Și ridică ultimele grinzi în 3 săptămâni.

ddfab


ddfab

si tot de ieri, balastul stabilizat la traversarea de la Lancram.
vedere spre Sebes










vedere spre Alba






alin_simeriaveche

Doamne ce badaran este acel pod....balsoi rau...

ddfab

^ si nu va fi singurul... vom mai avea unul, exact la fel, la nodul Alba Nord.

paulmare

groaznic arata podul ala din corten, inteleg ca e "eficient" dar e urat cu spume, podurile sunt lucrari de arta, trebuie sa arate cumva, nu e pod in oras dar oricum e groaznic, parca e un ponton de armata lasat la ruginit in ploaie 
Nu sunt astia in stare sa faca un caiet de sarcini in care sa inteleaga ala ca nu poti sa vii chiar cu orice solutie

alecu26

am mai scris de el...dar mi-a fost dat peste bot de colegi...ca ei vad podul de pe autostrada si nu ii intereseaza.

Foarte trist ca dupa zeci de ani in care pe rutier nu se mai fac poduri cu calea jos (adica calea de rulare este sub structura de rezistenta), se face chestia asta. Va fi amuzanta intretinerea...si durabilitatea lui. Stropit cu sare nici otelul ala nu se simte bine.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elphax

e urat din cauza ca blocheaza vizibilitatea pe ambele parti pentru soferi de pe DN. Pentru sare si alte cele - nu e o separare intre calea de rulare si parapet ? cred ca e ceva trotuar
pt cei de pe A - e chiar irelevant